Μία αναδρομή στην ζωή και το έργο μίας από τις σημαντικότερες φωνές του πρωτοποριακού και φεμινιστικού κινηματογράφου.
Γεννημένη το 1950 στις Βρυξέλλες, συγκαταλέγεται ανάμεσα στις σημαντικότερες γυναίκες σκηνόθετες, με μεγάλη συνεισφορά στο φεμινιστικό και πειραματικό σινεμά. Αποφάσισε να ασχοληθεί με τον κινηματογράφο σε ηλικία 15 ετών, και σύμφωνα με δική της εξομολόγηση, η αφορμή στάθηκε το Pierrot le fou του Jean Luc Godard. Τρία χρόνια αργότερα (1968) αποφασίζει να σπουδάσει την τέχνη του κινηματογράφου σε Ινστιτούτο του Βελγίου. Προφανώς ανικανοποίητη, αποφασίζει να εγκαταλείψει τις σπουδές της, ενώ ταυτόχονα γυρίζει την πρώτη μικρού μήκους ταινία της Saute ma ville. Το φίλμ 13 λεπτών σε άσπρο-μαύρο, καταγράφει τη δράση μιας νεαρής γυναίκας-νοικοκυράς, ώς επι το πλείστον στον χώρο της κουζίνας.
Αν και σε πρώιμο ακόμη στάδιο, οι θεματολογίες που θα την απασχολήσουν μετέπειτα, είναι εμφανείς.
Το 1972 αναχωρεί για την Νέα Υόρκη, όπου και αναγκάζεται να κάνει διάφορες δουλειές ώστε να εξασφαλίσει την επιβίωση της. Τρία χρόνια αργότερα (έχοντας βέβαια γυρίσει άλλα φιλμ στο μεσοδιάστημα), δημιουργεί την ταινία που θα γίνει το σήμα κατατεθέν της καριέρας της, και μια από τις σημαντικότερες ταινίες του φεμινιστικού και παγκόσμιου κινηματογράφου – το
Jeanne Dielman, 23 quai du Commerce, 1080 Bruxelles (1975). Η ταινία διαδραματίζεται εντός των χώρων ενός διαμερίσματος, στο οποίο ζεί μια γυναίκα με παράλληλες ιδιοτήτες. Αυτή της ανύπαντρης μητέρας, της νοικοκυράς και της πόρνης. Όντας αρκετά περιγραφική στην λήψη των πλάνων με πολύ λειτουργικό τρόπο, η Αkerman παρουσιάζει τον αγώνα αυτής της γυναίκας να συντηρήσει τον εαυτό της και τον γιο της. Το πέρασμα από τη μια σκηνή στην άλλη, δημιουργεί έναν αινιγματικό χαρακτήρα ο οποίος εντείνεται από την λιτότητα των διαλόγων, την απλότητα της αφήγησης και την έλλειψη έντονης δράσης, ενώ όλα υπονοούνται με εξαιρετικό τρόπο.
Έναν χρόνο αργότερα (1976) γυρίζει το News from home
, όπως και το I, you, he, she, φιλμ με ομοφυλοφιλικό περιεχόμενο.
Το 1978 γυρίζει το «Les Rendez-vous d'Anna στο οποίο μια γυναίκα σκηνοθέτης, η Άννα, ταξιδεύει στη Γερμανία όπου θα προβληθεί η τελευταία της ταινία. Μια σειρά από σκηνές στις οποίες προβάλλεται η κρύα συναισθηματική κατάσταση της Άννας, και την στωικότητα της απέναντι σε άλλους ανθρώπους αποτελεί το επίκεντρο αυτού του φιλμ της Akerman.
Πολλά φιλμ τα οποία έφεραν την καταξίωσή της ακολούθησαν, μέχρι τα μέσα του 1990 έως και σήμερα, περίοδος στην οποία ίσως η Akerman γίνεται πλέον πιο mainstream, όπως με την ταινία A couch in New York, στην οποία πρωταγωνιστεί η Juliette Binoche.
Πέρα από τις πιο μεγάλου μήκους ταινίες της, οι μικρότερες και πιο πειραματικές δεν μπορούν φυσικά να αγνοηθούν.
Πολλά βραβεία συνόδευσαν την καριέρα της και πολλές εκθέσεις όπως η συμμετοχή της στην Μπιενάλε Βενετίας (2001), Documenta XI(2002) ενώ το 2011 το Μουσείο κινηματογράφου της Αυστρίας, διοργάνωσε μια αναδρομική έκθεση με μεγάλο κομμάτι της φιλμογραφίας της. Απο το 2011 ήταν τακτική καθηγήτρια του City College of New York στο τμήμα media και παραγωγής.
Άφησε την τελευταία της πνοή στις 5 Οκτωβρίου του 2015, στην ηλικία των 65 ετών.