Η Τροχαία Θεσσαλονίκης έχει εντείνει τους ελέγχους σε ηλεκτρικά πατίνια και άλλα εναλλακτικά μέσα κινητικότητας, με στόχο τη βελτίωση της ασφάλειας στους δρόμους. Η αυξημένη χρήση των ηλεκτρικών πατινιών, ιδιαίτερα σε κεντρικές περιοχές όπως η Νέα Παραλία, έχει οδηγήσει την ΕΛ.ΑΣ να προχωρήσει σε σειρά ελέγχων, οι οποίοι επικεντρώνονται στην τήρηση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (Κ.Ο.Κ.) και στους κανόνες ασφάλειας.
Από το πρωί της Δευτέρας 16 Σεπτεμβρίου, ομάδες της Τροχαίας έχουν βγει στους δρόμους για να ελέγξουν τη συμμόρφωση των οδηγών με τις απαιτήσεις του νόμου 4784/2021, που αφορά τα ελαφρά προσωπικά ηλεκτρικά οχήματα, όπως τα ηλεκτρικά πατίνια. Ένας από τους σημαντικότερους κανόνες είναι η χρήση κράνους, η οποία συχνά παραβλέπεται από τους χρήστες, και η οποία επισύρει πρόστιμο 40 ευρώ.
Παράλληλα, οι οδηγοί πρέπει να σταματούν στα κόκκινα φανάρια, να κινούνται σε ποδηλατόδρομους όπου αυτοί υπάρχουν, και να αποφεύγουν δρόμους με όριο ταχύτητας άνω των 50 χλμ/ώρα. Επιπλέον, κατά τις νυχτερινές ώρες, είναι υποχρεωμένοι να φορούν ανακλαστικό γιλέκο και να έχουν φώτα.
Ο Παντελής Σπυρίδης, επικεφαλής της ομάδας ελέγχου και πρόληψης τροχαίων ατυχημάτων, δήλωσε ότι αυτοί οι έλεγχοι θα συνεχιστούν και θα ενταθούν στο μέλλον, καθώς έχουν καταγραφεί 42 τραυματισμοί από τροχαία ατυχήματα με ηλεκτρικά πατίνια μόνο από τις αρχές του 2024.
Ένας από τους τραυματίες νοσηλεύτηκε σοβαρά στο νοσοκομείο. Όπως τόνισε ο κ. Σπυρίδης, η ασφάλεια των χρηστών ηλεκτρικών πατινιών είναι κρίσιμη, καθώς πρόκειται για ιδιαίτερα ευάλωτα μέσα μεταφοράς. Οι εν λόγω έλεγχοι στοχεύουν τόσο στην προστασία των ίδιων των αναβατών όσο και των υπόλοιπων χρηστών των δρόμων.
Εκτός από τη Νέα Παραλία, οι έλεγχοι θα επεκταθούν σε όλες τις περιοχές της πόλης, καθώς το φαινόμενο των παραβάσεων είναι γενικευμένο. Από 9 έως 13 Σεπτεμβρίου, οι έλεγχοι εντατικοποιήθηκαν λόγω της 88ης Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης, και βεβαιώθηκαν 125 παραβάσεις. Οι πιο συνηθισμένες αφορούσαν τη μη χρήση κράνους (95 παραβάσεις), τη μη χρήση ανακλαστικού γιλέκου (20), την έλλειψη φώτων (3), τη χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση (2), καθώς και την απουσία εγγράφων ταυτοποίησης (5).
Οι έλεγχοι αυτοί αποτελούν μια προσπάθεια να αντιμετωπιστεί η αυξημένη επικινδυνότητα των ηλεκτρικών πατινιών στους δρόμους της Θεσσαλονίκης, και η ΕΛ.ΑΣ σχεδιάζει να συνεχίσει αυτή την πρακτική στο μέλλον, ελπίζοντας σε μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και στην καλύτερη ενημέρωση των πολιτών.