HomeNewsroomΤέλος στα ανεξέλεγκτα πατίνια στην πόλη –...

Τέλος στα ανεξέλεγκτα πατίνια στην πόλη – Σε ποιους δήμους έρχονται πρόστιμα, μειώσεις και απαγορεύσεις

Ο Δήμος Θεσσαλονίκης επιχειρεί να βάλει τάξη στην άναρχη κυκλοφορία των ηλεκτρικών πατινιών μέσω μιας νέας κανονιστικής απόφασης, η οποία προβλέπει τη μείωση του αριθμού των οχημάτων σε 800, κατανεμημένα ισομερώς σε τέσσερις εταιρείες. Παράλληλα, θεσμοθετούνται 70 οριοθετημένοι χώροι στάθμευσης σε τέσσερις ζώνες, με τον μεγαλύτερο να βρίσκεται στην οδό Σαλαμίνος, κοντά στο λιμάνι. Οι εταιρείες καλούνται να υποβάλουν αιτήματα για παραχώρηση θέσεων εντός 20 ημερών από την έναρξη ισχύος της κανονιστικής, ενώ υποχρεούνται να διαγραμμίσουν τους χώρους στάθμευσης και να ενσωματώσουν στον λογισμικό τους περιορισμούς για στάθμευση και κίνηση.

Παράλληλα, η απόφαση προβλέπει την υποχρεωτική περισυλλογή πατινιών από θάλασσα ή δύσβατα σημεία, ενώ σε περίπτωση παράνομης στάθμευσης, η χρέωση συνεχίζεται εις βάρος του χρήστη. Η προσωρινή στάση επιτρέπεται μόνο εφόσον δεν παρεμποδίζεται η κυκλοφορία των πεζών. Αν και η εφαρμογή της κανονιστικής έχει καθυστερήσει λόγω αιτήματος διευκρινίσεων από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση για τα τέλη χρήσης των δημοσίων χώρων, η Δημοτική Αρχή αναμένει την οριστικοποίηση της διαδικασίας εντός της εβδομάδας. Ο αρμόδιος αντιδήμαρχος δεν απέκλεισε την ολική απαγόρευση των πατινιών αν δεν υπάρξει συμμόρφωση από εταιρείες και χρήστες.

“Ξεσκαρτάρισμα” στα πατίνια της Θεσσαλονίκης – Ποιες περιοχές θα απαγορεύονται και τι πρόστιμα έρχονται

Οι εταιρείες ενοικίασης εκφράζουν τις επιφυλάξεις τους, δηλώνοντας ότι η μείωση του στόλου σε 800 πατίνια θα οδηγήσει σε απολύσεις και πιθανή αποχώρηση κάποιων από την πόλη. Παρότι δηλώνουν υπέρ ενός ρυθμιστικού πλαισίου και εφαρμόζουν ήδη κόφτη ταχύτητας και ειδοποιήσεις για χρήση κράνους, θεωρούν ότι οι νέες ρυθμίσεις πρέπει να είναι πιο ρεαλιστικές. Η ανάγκη για αυστηρούς ελέγχους ενισχύεται από τα στατιστικά των τροχαίων ατυχημάτων: μόνο στο πρώτο τετράμηνο του 2025 σημειώθηκαν 23 ατυχήματα, ενώ για το 2024 είχαν καταγραφεί 65. Οι παραβάσεις παραμένουν σε υψηλά επίπεδα, με εκατοντάδες κλήσεις για μη χρήση κράνους, έλλειψη ανακλαστικών ή χρήση κινητού κατά την οδήγηση.

Ο Δήμος Καλαμαριάς παίρνει μέτρα για την ορθή χρήση των πατινιών στους δημόσιους χώρους, εγκρίνοντας νέα Κανονιστική Διάταξη που αφορά τα Ελαφρά Προσωπικά Ηλεκτρικά Οχήματα (ΕΠΗΟ), όπως τα ηλεκτρικά πατίνια. Η διάταξη καλύπτει τόσο τα ιδιόκτητα όσο και αυτά των εταιριών ενοικίασης, θέτοντας συγκεκριμένους κανόνες για κυκλοφορία, ταχύτητα, στάθμευση και πρόσβαση σε κοινόχρηστους χώρους. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στην κεντρική πλατεία της Καλαμαριάς, όπου απαγορεύεται ρητά η κυκλοφορία πατινιών και ηλεκτροκίνητων παιδικών αυτοκινήτων. Το όριο ταχύτητας για τα ΕΠΗΟ ορίζεται στα 25 χλμ./ώρα στους δρόμους και στα 6 χλμ./ώρα σε πλατείες, πεζόδρομους και πάρκα.

Η στάθμευση των πατινιών θα επιτρέπεται μόνο σε προκαθορισμένα σημεία που θα ορίσει ο δήμος, ενώ οι εταιρίες εκμίσθωσης θα πρέπει να αιτηθούν επίσημα για τις θέσεις αυτές και να τοποθετήσουν την απαραίτητη σήμανση. Ο αριθμός πατινιών ανά σημείο δεν θα ξεπερνά τα έξι και η άδεια θα ισχύει για ένα έτος. Σε περίπτωση παραβάσεων, προβλέπονται πρόστιμα και η δυνατότητα ανάκλησης της άδειας χωρίς αποζημίωση. Η κανονιστική αναμένεται να συζητηθεί και να τεθεί σε ισχύ στην προσεχή συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου.

Related stories

Γιατί ακυρώθηκε το Food Art Festival στο πάρκο της ΧΑΝΘ

Ποιος ο λόγος της ακύρωσης της διοργάνωσης Για το τριήμερο...

Special screening: Η Συνομιλία

Από το Γιώργο Καρακασίδη Λένε ότι το κακό βρίσκεται μέσα...

Από Ζόμπι και κατασκοπίες μέχρι εξωγήινες περιπέτειες στα σινεμά

Οι ταινίες της εβδομάδας 19-25.06/2025 Γράφει ο Λάζαρος Γεροφώτης Παρά τη...