Δέκα ημέρες. Πέντε αίθουσες. Εκατόν εξήντα δύο προβολές. Όπως κάθε χρόνο τέτοια εποχή, έτσι και φέτος το (17o) Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας- Νύχτες Πρεμιέρας Conn-x ανοίγει τις πύλες του και περιμένει τους εκατοντάδες σινεφίλ να γεμίσουν και πάλι τις αίθουσες, όπου διεξάγεται. Με πρεμιέρες ‘βαρβάτων’ τίτλων λιγότερες κάθε άλλη φορά όμως υπάρχουν μπόλικες ταινίες με αξιομνημόνευτο φεστιβαλικό κύκλο ώστε το πρόγραμμα αναμένεται να καλύψει όλα τα γούστα.
Από τις μεγάλες πρεμιέρες την παράσταση κλέβουν το The Ides of March του Τζόρτζ Κλούνεϊ, το Drive του Νίκολας Ρίντιινγκ Ρεφν και η εξαιρετική Αμνηστία του Μπουγιάρ Αλιμάνι. Από το Διαγωνιστικό ξεχωρίζουν το Sensation, το ιδιαίτερο Rundskop και το EnTerrains Connus του γνωστού μας από την προ τετραετίας επίσκεψη του στο φεστιβάλ Θεσσαλονίκης Στεφάν Λαφλέρ. Σημαντικές συμμετοχές έχουμε και στο Πανόραμα, όπως το Guilty of Romance του Σιόν Σόνο και το Todos tus Muertos του κολομβιανού Κάρλος Μορένο, που άφησε εξαιρετικές εντυπώσεις στο Σάντανς. Το μουσικό τμήμα του φεστιβάλ περιλαμβάνει μεταξύ άλλων τίτλους όπως το Michel Petrucciani του Μαικλ Ράντφορντ, το χαριτωμένο Killing Bono, αλλά και το George Harrison: Living in the Material World του Μάρτιν Σκορτσέζε, ενώ για το τμήμα ντοκιμαντέρ οι ιθύνοντες του φεστιβάλ κατάφεραν να κλείσουν το Life in a Day, το Khodorkovsky και το Senna. Ειδική μνεία στο See you in Freedonia, ένα ντοκιμαντέρ αφιερωμένο στο Γιώργο Τζιώτζιο, μία από τις ευγενικότερες φιγούρες που πέρασαν ποτέ από τον χώρο της Κριτικής, στον οποίο το φεστιβάλ και το περιοδικό ΣΙΝΕΜΑ χρωστούν πολλά.
Από τα υπόλοιπα τμήματα ξεχωρίζουν το ‘Kafka Zone’, μια ενότητα με ταινίες επηρεασμένες από το έργο του Τσέχου συγγραφέα και βέβαια το τμήμα ‘Μετά τα Μεσάνυχτα’, με προβολές που ξεκινούν μετά την ώρα που βγαίνουν τα φαντάσματα και ταινίες που στόχο έχουν να μας τρομάξουν, να μας ερεθίσουν και σε κάθε περίπτωση να μας διασκεδάσουν. To φεστιβάλ ανοίγει με το The Artist, την ταινία έκπληξη του πρόσφατου φεστιβάλ των Καννών, και κλείνει με το Α Separation, την Χρυσή Άρκτο του φετινού φεστιβάλ Βερολίνου.