HomeNewsroomΜετρό Θεσσαλονίκης: Οι καθυστερήσεις και τα εμπόδια...

Μετρό Θεσσαλονίκης: Οι καθυστερήσεις και τα εμπόδια στην επέκταση της Καλαμαριάς

Προς τις αρχές του 2026 πάει τελικά η επέκταση του μετρό στην Καλαμαριά

Παρά τις αρχικές προσδοκίες, όλα δείχνουν πως η επέκταση του μετρό Θεσσαλονίκης προς Καλαμαριά δεν θα είναι έτοιμη μέχρι τις 30 Νοεμβρίου, ημερομηνία που είχε τεθεί ως στόχος μετά από την ολοκλήρωση της βασικής γραμμής. Το χρονοδιάγραμμα φαίνεται πως μετατίθεται για τις αρχές του 2026, σύμφωνα με τις τελευταίες εκτιμήσεις.

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρίστος Δήμας, δήλωσε ότι οι πέντε νέοι σταθμοί αναμένεται να λειτουργήσουν μέχρι τον Φεβρουάριο του 2026. Ωστόσο, ο υφυπουργός Νίκος Ταχιάος ανέφερε στη Voria.gr πως δεν έχει αποκλειστεί ακόμη εντελώς η αρχική ημερομηνία του Νοεμβρίου, αν και το έργο αντιμετωπίζει αρκετές τεχνικές και οργανωτικές δυσκολίες.

Ένα από τα βασικά ζητήματα είναι πως κάθε σταθμός έχει διαφορετική εργολαβία και αυτές πρέπει να συντονιστούν απόλυτα. Παράλληλα, χρειάζεται αλλαγή στο λειτουργικό σύστημα του μετρό, ώστε ορισμένα δρομολόγια να στρίβουν από την 25ης Μαρτίου προς Καλαμαριά, αντί να συνεχίζουν ως τη Νέα Ελβετία. Για να γίνει αυτή η αλλαγή, θα χρειαστεί να διακοπεί προσωρινά η βασική γραμμή – πιθανότατα για 30 με 40 ημέρες, ίσως μερικώς ή μόνο συγκεκριμένες ώρες μέσα στην ημέρα.

Η διακοπή αυτή είναι απαραίτητη για να γίνουν τα δοκιμαστικά και να διασφαλιστεί πως το σύστημα λειτουργεί άρτια και με ασφάλεια. Το υπουργείο, η εταιρεία “Ελληνικό Μετρό” και ο ανάδοχος δουλεύουν εντατικά ώστε να προετοιμάσουν σωστά τη διαδικασία.

Τα αγκάθια της Πόντου και της Μίκρας

Πέρα από τα τεχνικά ζητήματα της επέκτασης, υπάρχουν κι άλλα εμπόδια που καθυστερούν τη συνολική εικόνα του έργου. Ένα απ’ αυτά είναι η διάνοιξη της οδού Πόντου. Η απαλλοτρίωση των οικοπέδων έχει “κολλήσει” λόγω αναβολής που αποφάσισε το Εφετείο Θεσσαλονίκης. Η σχετική δικάσιμος πήγε για φθινόπωρο, πράγμα που σημαίνει ότι ο δήμος Καλαμαριάς και το υπουργείο πρέπει να περιμένουν για να προχωρήσουν στην εκτέλεση του έργου.

Ο Νίκος Ταχιάος δήλωσε πως αν δεν προχωρήσει η διάνοιξη της Πόντου, δεν μπορεί να υλοποιηθεί πλήρως η σύνδεση της περιοχής με το μετρό, κι αυτό είναι κάτι που το υπουργείο το παρακολουθεί στενά.

Το δεύτερο ζήτημα αφορά τον τερματικό σταθμό της Μίκρας. Εκεί, η κατάσταση είναι ακόμα πιο δύσκολη: δεν έχουν γίνει απαλλοτριώσεις, δεν έχει βρεθεί χρηματοδότηση και ο σχεδιασμός του χώρου είναι ακόμα ανοιχτός. Το αρχικό πλάνο για έναν μεγάλο, πολυλειτουργικό σταθμό 32 στρεμμάτων έχει εγκαταλειφθεί και αναζητείται ένα μικρότερο σενάριο που να καλύπτει τουλάχιστον τις βασικές ανάγκες μετεπιβίβασης.

Related stories

Άστεγοι απομακρύνθηκαν από τον Κήπο των Γλυπτών στη Νέα Παραλία

Σε επιχείρηση απομάκρυνσης πρόχειρων κατασκευών από τον Κήπο των...

Μεγάλη Παρασκευή: Σήμερα μην κλείσεις ούτε λεπτό το ραδιόφωνο

Τη Μεγάλη Παρασκευή συμβαίνει κάτι μαγικό στα ραδιόφωνα. Οι...

Γιατί στη Βόρεια Ελλάδα τη Μ. Πέμπτη κρεμάμε κόκκινο πανί στα μπαλκόνια;

Το «κοκκινοπεφτιάτικο» και όλα τα πασχαλινά έθιμα που συνδέονται...

Μόλις 3 νέες ταινίες στις αίθουσες λόγω Πάσχα

Οι ταινίες της εβδομάδας 17-23/04/2025 Γράφει ο Λάζαρος Γεροφώτης Ευτυχώς για...

«Φύγε όπως είσαι»: Η μέρα που ο Φίνος έδιωξε την Αλίκη από το γραφείο του

Άγνωστες ιστορίες και παρασκήνια από τη χρυσή εποχή του...