HomeCinemaΗ δε γυνή να φοβήται τον άνδρα:...

Η δε γυνή να φοβήται τον άνδρα: Η σκηνή που νίκησε τη λογοκρισία

Η ταινία Η δε γυνή να φοβήται τον άνδρα (1965), σε σενάριο και σκηνοθεσία του Γιώργου Τζαβέλλα, αποτελεί μία από τις πιο εμβληματικές ελληνικές κωμωδίες όλων των εποχών. Πρωταγωνιστούν ο Γιώργος Κωνσταντίνου και η Μάρω Κοντού, στο ρόλο ενός παντρεμένου ζευγαριού που ζει στο μεταίχμιο δύο κόσμων: της παλιάς, πατριαρχικής Ελλάδας και της νεότερης, πιο ισότιμης πραγματικότητας. Με φόντο την αστική ζωή και με χιούμορ που συχνά ακουμπά κοινωνικές παρατηρήσεις, η ταινία καταφέρνει να σατιρίσει ευφυώς τους ρόλους των φύλων, τις προκαταλήψεις, αλλά και τις μικρές ανθρώπινες αδυναμίες της καθημερινότητας.

Η σκηνή-ορόσημο της ταινίας είναι το περίφημο μονόπλανο στο μπαλκόνι, όπου ο Κωνσταντίνου –στο ρόλο του αυστηρού και “παραδοσιακού” Μάνθου– παραδέχεται με τρυφερότητα πως “ο άντρας πρέπει να αγαπάει και να φροντίζει τη γυναίκα του”. Ο σκηνοθέτης απαίτησε η σκηνή να γυριστεί σε ένα συνεχόμενο πλάνο, και η τελειότητα ήρθε στην τέταρτη λήψη. Η στιγμή αυτή θεωρήθηκε προοδευτική για τα δεδομένα της εποχής, φτάνοντας μάλιστα κοντά στη λογοκρισία, καθώς έδειχνε έναν άντρα να “υποχωρεί” συναισθηματικά. Παρ’ όλα αυτά, η ταινία αγαπήθηκε αμέσως από το κοινό και παραμένει μέχρι σήμερα διαχρονική, συγκινητική και απρόσμενα φεμινιστική.

Related stories

Αύριο ο Διονύσης Σαββόπουλος στο Rockwave Festival

ΔΙΟΝΥΣΗΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ  «...για τα παιδιά με τα μαλλιά και...

Το superfood που τρώγανε οι παππούδες μας καλλιεργείται πλέον μόνο στην Έδεσσα

Ήταν κάποτε ένα δέντρο που άνθιζε τα καλοκαίρια στις...

Κλείνει για τα ΙΧ η Λεωφόρος Νίκης – Πότε θα γίνει πεζοδρόμος

Με πρωτοβουλία του δήμου Θεσσαλονίκης – Πώς θα γίνεται...

Δύο μυθιστορήματα μεταφέρονται στη μικρή και τη μεγάλη οθόνη του Netflix

Δύο κορυφαία μπεστ σέλερ των New York Times, και συγκεκριμένα...