Στις χρυσές δεκαετίες του ελληνικού κινηματογράφου, μπορεί να μην υπήρχαν CGI και drones, αλλά υπήρχε ψυχή, μεράκι και… άπειρα σκηνοθετικά λαθάκια που πέρασαν στο ντούκου. Από μικροπράγματα όπως ποτήρια που γεμίζουν μόνα τους, μέχρι σοβαρότερες γκάφες που κάνουν τους σημερινούς μοντέρ να τραβάνε τα μαλλιά τους. Ήταν άλλες εποχές, βέβαια – κι αυτά τα λάθη τα αγαπάμε.
Ένα από τα πιο χαρακτηριστικά (και άγνωστα μέχρι τώρα) είναι το εξής: Χαρακτηριστικό παράδειγμα, που κανείς ως τώρα δεν φαίνεται να έχει εντοπίσει, βρίσκεται στην ταινία του Γιώργου Τζαβέλλα «Η γυνή να φοβήται τον άνδρα». Εκεί που το ζεύγος Κοκοβίκου επιστρέφει στο σπίτι με ταξί, παρατηρούμε κάτι… περίεργο.
Ο αριθμός κυκλοφορίας του ταξί αλλάζει μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα! Κι όχι μόνο αυτό – σε κάποιες σκηνές βλέπουμε ένα συγκεκριμένο μοντέλο Cadillac, και αμέσως μετά… άλλο τελείως!
Αλλού χρώμα, αλλού σχήμα, άλλος οδηγός – λες και το ταξί έκανε teleport σε άλλη διάσταση. Κλασική περίπτωση “γυρίζουμε τη σκηνή άλλη μέρα και δεν προσέξαμε τι είχαμε τραβήξει”.
Τότε δεν υπήρχαν continuity editors, ούτε φωτογραφίες απ’ το σετ για να θυμούνται τι φορούσε ποιος. Όμως, αυτά τα “φάουλ” είναι πλέον μέρος της γοητείας. Και, μεταξύ μας, χωρίς αυτά τι θα ψάχναμε οι σινεφίλ να ανακαλύψουμε;