Ο Προαστιακός της Δυτικής Θεσσαλονίκης διαφημίζεται ως «συμπληρωματικό μέσο» του υπό ανάπτυξη Μετρό και υποτίθεται ότι θα αποτελέσει το δεύτερο μέσο σταθερής τροχιάς της πόλης. Το έργο λένε πως θα δημοπρατηθεί το 2025, με στόχο να ολοκληρωθεί το 2027. Για να δούμε…
Σύμφωνα με πληροφορίες από το ypodomes.com, σχεδιάζεται να λειτουργήσουν 16 σταθμοί που θα συνδέονται μέσω τριών γραμμών. Παρ’ όλα αυτά, υπάρχει πάντα το ενδεχόμενο να γίνουν «τροποποιήσεις» μέσω του διαγωνισμού – γιατί, ως γνωστόν, αυτά τα έργα σπάνια μένουν όπως ανακοινώνονται.
Οι γραμμές που προβλέπονται μέχρι τώρα:
- Γραμμή 1: Ν.Σ. Σταθμός – Σίνδος.
- Γραμμή 2: Λιμάνι Θεσσαλονίκης – Διαβατά.
Σταθμοί: Ν.Σ. Σταθμός (σύνδεση με Μετρό), Μηχανοστάσιο, Μενεμένη, Επτανήσου, Ελ. Κορδελιό, Διαβατά, Καλοχώρι, Σίνδο. Οι δύο γραμμές θα μοιράζονται σταθμούς όπως Επτανήσου, Ελ. Κορδελιό και Διαβατά. - Γραμμή 3: Λαγκαδά – Επτανήσου (νέα γραμμή).
Νέοι σταθμοί: Λαγκαδά (Ζεϊτενλίκ), Γήπεδο (Δενδροπόταμος), Αμπελόκηποι (οδός Φιλίππου), Εύοσμος (Καραολή και Δημητρίου). Εδώ το σχέδιο είναι πιο «πρώιμο» και περιμένουν συνεργασία με τους Δήμους – κάτι που στην Ελλάδα μπορεί να σημαίνει «βλέπουμε και κάνουμε».
Τα οφέλη που υπόσχονται:
- Βελτίωση της καθημερινής μετακίνησης.
- Μείωση κυκλοφοριακής συμφόρησης (όταν λειτουργήσει).
- Ελάττωση της περιβαλλοντικής ρύπανσης (αν υλοποιηθεί σωστά).
Αξιοποιώντας το ανενεργό δίκτυο του ΟΣΕ, το κόστος λένε θα είναι χαμηλότερο. Ωστόσο, χρειάζονται νέοι σταθμοί και συρμοί για να γίνει δουλειά. Το μόνο που μένει να δούμε είναι αν το όραμα αυτό θα γίνει πραγματικότητα ή θα μείνει άλλο ένα «μεγάλο σχέδιο στα χαρτιά».