Λίγο πριν από την πρεμιέρα της παράστασης του έργου του Ουίλλιαμ Σαίξπηρ Μάκμπεθ, σε σκηνοθεσία της Αναστασίας Ρεβή, το ΚΘΒΕ άνοιξε τις πόρτες του θεάτρου της ΕΜΣ και μας υποδέχτηκε να συζητήσουμε με τους συντελεστές της παράστασης και να δούμε και ένα μικρό τμήμα από την παράσταση που πρόκειται να κάνει πρεμιέρα την Παρασκευή 15 Ιανουαρίου.
Το τελευταίο διάστημα το Κρατικό αποφάσισε να αλλάξει τις ψυχρές, εθιμοτυπικές συνεντεύξεις τύπου και να προσκαλεί τους δημοσιογράφους να παρακολουθήσουν ένα μέρος του έργου και κατόπιν να ακολουθεί συζήτηση σε πιο οικείο κλίμα. Έτσι, λοιπόν, συνέβη και με την παράσταση αυτή. Μας δόθηκε η ευκαιρία να παρακολουθήσουμε περίπου τα 15-20 πρώτα λεπτά της παράστασης, να δούμε κάποια από τα βασικά στοιχεία της παράστασης και της σκηνοθετικής γραμμής, όπως ο τρόπος προσέγγισης των μαγισσών, η σχέση μεταξύ του Μάκμπεθ και της Λαίδης Μάκμπεθ αλλά και να πάρουμε μια ιδέα όσον αφορά το ενδυματολογικό κομμάτι και την σαφή κατεύθυνση που έχει το video art στα πλαίσια της σκηνοθετικής γραμμής.
Μετά την σύντομη ανοιχτή πρόβα, ακολούθησε μια συζήτηση με τους συντελεστές της παράστασης. Ιδιαίτερα κινητοποίησε την συζήτηση η συνάντηση Μάκβεθ και Λαίδης Μάκβεθ στην πρώτη πράξη με την έντονη σεξουαλικότητα και σωματικότητά της, ενώ σημασία δόθηκε τόσο στην επιστροφή σε πιο κλασικές ενδυματολογικές επιλογές όσο και στην συμπληρωματική χρήση του video art.
Παρών στη συνέντευξη τύπου και ο μεταφραστής του έργου του Σαίξπηρ, Δημήτρης Δημητριάδης, ο οποίος δεχόμενος τις ερωτήσεις των δημοσιογράφων μίλησε για την ισορροπία ανάμεσα στον δημιουργό και τον συγγραφέα και τόνισε την πιστότητα την οποία προσπαθεί να πετύχει όταν μεταφράζει ένα έργο. Όπως είπε χαρακτηριστικά ο ίδιος, γίνεται κι εκείνος ένας
ερμηνευτής πριν απ' όλους τους ηθοποιούς. Επιπρόσθετα, η σκηνοθέτης Αναστασία Ρεβή τόνισε ότι από όλες τις μεταφράσεις του Μάκβεθ εκείνη του Δημητριάδη είναι η μόνη που κρατά τον παλμό του Σαιξπηρικού κειμένου.
Η συζήτηση έκλεισε με μια σύγκριση ανάμεσα στους Βρετανούς και στους Έλληνες ηθοποιούς – καθώς η Αναστασία Ρεβή είναι μόνιμη κάτοικος Λονδίνου εδώ και είκοσι χρόνια και είναι καλλιτεχνική διευθύντρια του Theatre Lab Company. Η σύγκριση έβγαλε τους Βρετανούς άφταστους στην τεχνική, αλλά τους Έλληνες γεμάτους ταμπεραμέντο. Πριν μάλιστα η σκηνοθέτης συνεχίσει την πρόβα της, μοιράστηκε μαζί μας τις κινδυνολογίες που άκουγε από διάφορους σχετικά με τον τρόπο λειτουργίας του Κρατικού, ενώ εκείνη δεν αντιμετώπισε κανένα πρόβλημα στη συνεργασία της ούτε με τους τεχνικούς, ούτε με τους ηθοποιούς, ούτε με την διοίκηση.
Αυτά για τώρα, γιατί ό,τι και να λέμε σε πρόβες, συνεντεύξεις τύπου, συζητήσεις και άρθρα, το θέατρο είναι στη σκηνή και όλα τα άλλα είναι δαντέλες και αφρός.
Όπως λέει και ο Σαίξπηρ στο έργο αυτό: κ
άτι κολασμένο έρχεται προς το μέρος μας…. Από 15 Ιανουαρίου στην Ε.Μ.Σ.