Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος της ΟΛΘ ΑΕ
photos: Βίκτωρ Μαλκίεβιτς
Η Θεσσαλονίκη είναι συνυφασμένη με τη θάλασσα, το λιμάνι της, το ναυτικό εμπόριο και τον πολιτισμό. Η πόλη αυτή έχει καταφέρει με μεγάλη δεξιοτεχνία να διώξει μακριά τα δημιουργικά «παιδιά» της, υπάρχουν όμως ακόμα άνθρωποι που δεν παύουν να ονειρεύονται μια Θεσσαλονίκη Ευρωπαϊκή και φιλόξενη. Ένας από αυτούς τους ανθρώπους είναι και ο Στέλιος Αγγελούδης, ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΟΛΘ ΑΕ. Τον συναντήσαμε στο γραφείο του, εκεί όπου περνάει τις περισσότερες ώρες της ημέρας και δηλώνει ευτυχής που έχει το προνόμιο να βλέπει κάθε απόγευμα το μοναδικό ηλιοβασίλεμα.
Πείτε μας λίγα λόγια για εσάς.
Βρίσκομαι σ’ αυτή τη θέση τα τελευταία δύο χρόνια, το 2011 ο οργανισμός μας βραβεύτηκε για τη συνολική δουλειά που είχε γίνει το τελευταίο διάστημα. Όταν μπήκα σε αυτή τη θέση είναι αλήθεια πως τα πράγματα δεν ήταν και τόσο ευοίωνα. Καταφέραμε ωστόσο να αλλάξουμε τα δεδομένα με πολύ δουλειά και προγραμματισμό που βασίστηκε σε τέσσερις άξονες. Ο πρώτος άξονας ήταν να αναπτύξουμε οικολογική συνείδηση σαν Οργανισμός Λιμένα Θεσσαλονίκης. Για να το επιτύχουμε αυτό ανακυκλώσαμε και συνεχίζουμε να το κάνουμε, 420 τόνους ετησίως από υλικά απορρίμματα. Ο δεύτερος άξονας ήταν η ανάπλαση του προβλήτα Α΄, ο τρίτος άξονας να αυξήσουμε τις αφίξεις κρουαζιερόπλοιων στο λιμάνι μας και τέταρτος και τελευταίος να υποστηρίξουμε πολιτιστικούς και κοινωνικούς φορείς της πόλης μας.
Το λιμάνι τελευταία έχει δείξει μια ιδιαίτερη εξωστρέφεια προς τον πολίτη γεγονός που το έκανε πολύ αγαπητό προορισμό ψυχαγωγίας.
Πράγματι παρότι δεν είναι αυτή η βασική λειτουργία του αποφασίσαμε να ρίξουμε το τείχος του λιμανιού, να βγάλουμε τα συρματοπλέγματα και να αποστρατικοποιήσουμε τον προβλήτα Α΄ και σε δεύτερη φάση να τον μεταμορφώσουμε σε αξιοποιήσιμο μέρος του αστικού ιστού της πόλης.
Εκτός όμως από εμάς που κατοικούμε στην πόλη αυτή κι έχουμε αγκαλιάσει το λιμάνι της, βλέπουμε και μια τουριστική ανάπτυξη.
Έχουμε κάνει έναν τεράστιο αγώνα για να προσελκύσουμε τον τουρισμό και πάλι στην πόλη. Αντιλαμβάνεστε πως αυτό απαιτεί χρόνο, μεθόδευση και στρατηγικό σχεδιασμό. Δεν θα γίνουμε ούτε Γένοβα, ούτε Βαρκελώνη μέσα σε μια νύχτα, τα βήματα μας πρέπει να είναι σταθερά, όχι όμως αργά. Με ορίζοντα το 2020 να έχουμε φτάσει στα επιθυμητά για την οικονομία μας επίπεδα. Αν σκεφτεί κανείς πως στη Σμύρνη αποβιβάζονται ετησίως 1.000.000 τουρίστες και με την ένδειξη πως έκαστος καταναλώνει ημερησίως περί τα 100 ευρώ καταλαβαίνετε αυτομάτως τα οφέλη που προκύπτουν για την οικονομία της πόλης. Το λιμάνι μας έχει τη δυνατότητα να φιλοξενεί μέχρι και 3 πλοία ταυτόχρονα, κάτι που μάθαμε το καλοκαίρι εκ πείρας. Για το 2013 το λιμάνι θα φιλοξενήσει κρουαζιερόπλοιο με πέντε διανυκτερεύσεις.
Στα πλαίσια αυτά της ανάπτυξης μας τον Φλεβάρη του 2013 λάβαμε τις οικονομικές προσφορές από τους υποψήφιους ανάδοχους, οι οποίοι ανέλαβαν να αποπερατώσουν μέσα στα επόμενα τέσσερα χρόνια τη δημιουργία μαρίνας η οποία θα φιλοξενεί μέχρι και 220 σκάφη.
Άρα πολιτισμός και επιχειρηματικότητα μπορούν να φέρουν το ιδανικό αποτέλεσμα;
Σαφώς είναι ο μόνος δρόμος ανάπτυξης για να φύγουμε μπροστά. Και αυτό γίνεται μόνο δουλεύοντας συλλογικά. Έχουμε μια άριστη επικοινωνία και με τον Δήμο αλλά και με τον πρόεδρο του εμπορικού συλλόγου προς μια κατεύθυνση.
Είστε αισιόδοξος για το μέλλον;
Αισθάνομαι όπως κάθε ένας από εμάς, προβληματισμένος και ανήσυχος, ωστόσο μόνο με αλληλεγγύη και μονιασμένοι θα μπορέσουμε να ανταπεξέλθουμε…μας το χει διδάξει άλλωστε κι η ιστορία. Μου το επιβεβαιώνει κάθε μέρα και η διαδρομή που κάνω από το γραφείο μέχρι κάτω στη θάλασσα, θυμίζοντας μου τα απλά κι ωραία πράγματα της ζωής.