HomeInterviewsH εξίσωση, τα πολυσχιδή parties και η...

H εξίσωση, τα πολυσχιδή parties και η ηλεκτρόσφαιρα του Synthetic ξαναχτυπούν στο WE

Η εξίσωση Synthesis συναρτίζει την διασκέδαση με την καλή ηλεκτρονική μουσική, τον όρο project με τα αλλεπάλληλα γκρουβαριστά parties σε κάθε ταράτσα, σοκάκι, μαγαζί της πόλης και την αίσθηση κάθε αμετανόητης κιλοβατώρας με έναν ιδιότυπο ρυθμό. Σε κάθε περίπτωση, όταν μιλάμε για το Synthetic εννοούμε ακριβώς τον όρο art of combing. Συνδυασμός ηχοτροπιών, ρυθμικών και στροφών. Αυτό καταφέρνουν μέσα από κάθε set τους και κάθε θορυβώδης εμφάνισή τους. Για να είναι σίγουροι ότι το '17 θα σας βρει στριμωγμένους στα dancefloors και λικνιζόμενους επί κάθε είδους τάπητα κάτω από τα πόδια σας, προσκαλούν στα decks του WE ένα από τα μεγαλύτερα ονόματα της Techno σκηνής. Με τον Θωμά Παπαχρήστου των Synthetic μιλήσαμε για μουσική, για το νομαδικό party τους και τον DVS1 που θα σας υποδεχτεί όπως σας αξίζει… με ένα extended Techno set. WE will be there!


Πολυσχιδές κινητό party

Ακριβώς. Στο κομμάτι της μουσικής, εκπροσωπούνται αρκετά υπό genres της ηλεκτρονικής κουλτούρας. Όσον αφορά το κομμάτι της διοργάνωσης, σε πολλές περιπτώσεις, αναδιαμορφώνουμε τους χώρους ή έστω δίνουμε τη δική μας πινελιά και όσον αφορά το crowd, γιατί αυτό είναι και το βασικότερο στοιχείο του party, προσπαθούμε να φέρουμε κοντά ανθρώπους από όλες τις ηλικίες, τα κοινωνικά στρώματα και τα φύλα.


Oι Synthetic ως Project

Ο όρος project εμπεριέχει την έννοια της διαρκούς εργασίας. Η όλη διαδικασία της διοργάνωσης είναι αρκετά σύνθετη και λόγω των συνθηκών που αντιμετωπίζουμε, πολύ συχνά νιώθουμε σαν να συμμετέχουμε σε αγώνα δρόμου. Εάν με ρωτούσες τι είδους αγώνα δρόμου, θα σου έλεγα κατευθείαν μετ' εμποδίων! Ο συγκεκριμένος όρος αποδίδει την δυναμικότητα όσον αφορά τη σύστασή της. Όσο περνάει ο καιρός στο project μπαίνουν καινούρια μέλη τα οποία βοηθούν με τον τρόπο τους να έρθουμε πιο κοντά σε αυτό που οραματιζόμαστε.


Η ποιοτική πλευρά της ηλεκτρονικής…

Αυτό είναι σίγουρα κάτι το υποκειμενικό. Δεν μπορώ να το εξηγήσω σε απόλυτο βαθμό. Είναι κάτι που απλά το αισθάνεται κάποιος. Ελπίζουμε να το νιώθουν και οι μη «ειδήμονες» που παρευρίσκονται στα event μας.


Η Σαλονικιώτικη πλευρά της ηλεκτρονικής…

Γενικότερα η Θεσσαλονίκη είναι μια πόλη με ιδιαίτερα ανεπτυγμένη καλλιτεχνική σκηνή. Όσον αφορά το κομμάτι της ηλεκτρονικής μουσικής τα πράγματα βρίσκονται σε μια διαρκή ανάπτυξη. Σίγουρα είναι πολύ καλύτερα από μια άγονη περίοδο που προηγήθηκε, αλλά είμαστε ακόμα πολύ πίσω σε σχέση με το εξωτερικό. Υπάρχουν μεγάλα τοπικά ταλέντα τα οποία όμως συνήθως, είτε καταλήγουν να φύγουν από την πόλη μας για δικτύωση, είτε επιλέγουν να ακολουθήσουν ένα πιο «μοναχικό μονοπάτι». Ένα πάρα πολύ θετικό στοιχείο είναι η σημαντική κινητοποίηση νέου κόσμου προς τον ηλεκτρονικό ήχο. Παλιότερα, η τέκνο για παράδειγμα, αποτελούσε ταμπού για τον περισσότερο κόσμο ενώ τώρα έχει γίνει ίσως και μορφή μόδας. Το κακό βέβαια είναι πως όταν κάτι γίνεται μόδα, κάποιοι ασχολούνται για τους λάθος λόγους. Επίσης ιδιαιτέρως ανεπτυγμένη στη Θεσσαλονίκη είναι και η έννοια της «κλίκας», χωρίς να χρειάζεται να δώσω περισσότερες εξηγήσεις. Αν αυτό φύγει κάποια στιγμή από τη μέση, υπάρχουν πραγματικά σπουδαίες προοπτικές.


H underground techno και το ηλεκτρονικό κράμα του 2016…

Πάντα διαχωρίζω την underground αισθητική με την underground αυτήν καθ' αυτήν. Είμαστε σύμφωνοι πως υπάρχουν μουσικές παραγωγές και καλλιτέχνες στους οποίους συναντάμε πιο ακατέργαστα στοιχεία (raw). Από την άλλη, όταν υπάρχουν τόσο υψηλά fees και έντονη διαφήμιση δεν μπορεί κάτι να χαρακτηρίζεται underground. Underground θα ήταν αν κάποιος έστηνε ένα ηχοσύστημα σε έναν υπόγειο εγκαταλελειμμένο χώρο και διοργάνωνε ένα free party το οποίο θα κυκλοφορούσε από στόμα σε στόμα. Έχουν γίνει στο παρελθόν στη Θεσσαλονίκη μεγάλα underground parties, αλλά στην παρούσα συγκυρία θα ήταν εξαιρετικά δύσκολο να ευδοκιμήσουν.

Το comeback της βινυλικής αφής, ακοής, όσφρησης…

Ναι υπάρχει παγκοσμίως μια ολική επαναφορά του βινυλίου. Στην Μεγάλη Βρετανία για παράδειγμα, οι πωλήσεις φέτος ήταν οι υψηλότερες των τελευταίων 25 ετών. Το tangible της υπόθεσης είναι αυτό που κάνει τη διαφορά. Οπωσδήποτε το να έχεις στα χέρια σου ένα δίσκο βινυλίου μαζί με το artwork του έχει διαφορετική αίσθηση από το να έχεις ένα mp3 στον σκληρό σου δίσκο. Όσον αφορά την ακουστική, οι απόψεις διίστανται . Για να γίνει αντιληπτός ο ζεστός ήχος και η λεπτομέρεια ενός δίσκου πρέπει να υπάρχει το κατάλληλο ηχοσύστημα. Συνήθως τα ηχοσυστήματα των bars/clubs στην Ελλάδα είναι στημένα για digital ήχο. Προσωπικά επιλέγω να χρησιμοποιώ 100% δίσκους βινυλίου στα DJ sets μου, οπότε είναι εύκολο να καταλάβει κανείς το πόσο το αγαπώ και πόσο χαίρομαι για αυτήν την «μεγάλη επιστροφή». Και πάλι βέβαια τείνει να γίνει fashion item και μου φαίνεται αστείο πολλές φορές όταν βλέπω να φωτογραφίζονται κάποιοι με δίσκους βινυλίων ενώ δεν τους χρησιμοποιούν ποτέ…


Ποδοπατήθηκες τελευταία φορά και γούσταρες…

Όσο μεγαλώνεις, τόσο αποφεύγεις το ποδοπάτημα. Νιώθω αρκετά όμορφα ακόμα και τώρα όταν στο τέλος, μια επιτυχημένη βραδιά, έχει πάρει τις οσμές του venue. Πάντως τύπου τσαλαπάτημα έχω να βιώσω από φεστιβάλ του εξωτερικού την περίοδο 2000- 2008.

Sex & drugs & Rock n' Roll εν έτη 2016…

Sex & drugs & Fame & Techno για αυτούς που το βλέπουν λίγο πιο επιφανειακά και ακολουθούν την ηλεκτρονική επειδή είναι το τωρινό hype. Από εκεί πέρα υπάρχει και η προσωπική θεώρηση του καθενός.

Αξιοζήλευτα skills

Helena Hauff, Objekt, Dj Bone, Dave Clarke


Άκουσες και άξιζε

Νομίζω πως και αυτό είναι καθαρά υποκειμενικό. Πιστεύω πως υπάρχει τόσο πολύ και καλή νέα μουσική εκεί έξω, που μια έρευνα του καθενός αρκεί για να βρει πράγματα που τον ικανοποιούν. Εμείς οτιδήποτε ακούμε και αξίζει ή μας «σκαλώνει», επιδιώκουμε να το προσκαλέσουμε στην πόλη μέσω του Synthetic.


Μετάνιωσες…

Όποιος πει πως δεν μετανιώνει για τίποτα ή δεν έχει κάνει λάθη λέει ψέματα. Απλά αυτά είναι καλά να μένουν μεταξύ ενός εχέμυθου κύκλου και να μην επαναλαμβάνονται.


Φοβήθηκες…

Τα περιστατικά στα οποία φοβήθηκα, δεν έχουν να κάνουν με τη μουσική. Έχουν να κάνουν περισσότερο με τις παγκόσμιες κοινωνικοπολιτικές εξελίξεις και την αβεβαιότητα που αυτά προξενούν.


Περνάνε ώρες, μέρες, μήνες…

Δεν μου συμβαίνει να χάνω τελείως επαφή και να μην με νοιάζει τι γίνεται γύρω μου, γιατί η πρωινή (και απογευματινή μου δουλειά), βασίζεται στη συναναστροφή με πολύ και διαφορετικό κόσμο. Παρόλα αυτά, είναι καλό κάποιος να μη χάνει το focus, δηλαδή την προσήλωση σε αυτό που θέλει να πετύχει.

Μηχανή του χρόνου..

80s, γιατί τα πράγματα ήταν πιο αγνά και ο κόσμος χόρευε.



Ο DVS1 στο WE

Ο DVS1 είναι χωρίς καμιά υπερβολή από τους μεγάλους Jockeys της εποχής μας. Διαθέτει μια από τις πληρέστερες δισκοθήκες παγκοσμίως και έχει στο 100% το feeling του party. Σε αυτό τον βοηθάει το γεγονός πως και ο ίδιος έχει υπάρξει διοργανωτής raves στην Αμερική. Αυτή την ικανότητά του είναι πιθανώς να την αντιληφθεί κανείς και μέσα από τα κομμάτια του Zak. Για εμάς είναι ο πρώτος καλλιτέχνης που προσκαλούμε δεύτερη φορά. Η πρώτη ήταν στο rooftop party στο συνεδριακό κέντρο «Ιωάννης Βελλίδης» και αυτήν τη φορά τον φιλοξενούμε σε ένα τελείως διαφορετικό setting για να παίξει ένα extended Techno set. Πραγματικά είμαστε τρομερά ανυπόμονοι και απ' ότι φαίνεται και πολύς κόσμος νιώθει το ίδιο!


Η φάση σας..

Φέτος θα διοργανώσουμε και πάλι πολλά events. Πιστεύω πως έχουμε βάλει ήδη την σφραγίδα μας, όσον αφορά το level των καλλιτεχνών που προσκαλούμε. Το να αποκαλύψουμε επ' ακριβώς τα σχέδιά μας, ίσως να αλλοίωνε τη μαγεία!

Related stories

Η Δέσποινα και ο Κωνσταντίνος δημιουργούν χειροποίητα έπιπλα όπως τα έχετε ονειρευτεί

φωτογραφίες: Μαρία Ευσταθιάδου & Νίκη Οργιανέλη Γεννημένοι στη Θεσσαλονίκη, μεγάλωσαν...

Οι ταινίες της εβδομάδας 18.04-24.04.2024

Γράφει ο Λάζαρος Γεροφώτης Απ’ το κακό στο χειρότερο τα...

Από τον ξυλόφουρνο στο Microbakery: Οι παλιές γενιές των φουρνάρηδων και το new age

Κείμενο: Δέσποινα Λαμπρίδου Η Θεσσαλονίκη είναι αναμφίβολα η πόλη που...