Η αναγνωρισμένη εικαστικός υπογράφει την οπτική ταυτότητα του 65ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης με το έργο της ‘Corn Maidens’, που συνομιλεί με το κεντρικό αφιέρωμα της φετινής διοργάνωσης, ‘Εμείς, το τέρας’.
Mε αφορμή την συμμετοχή της Καπεζάνου στο φετινό φεστιβάλ, το Apodec- micro exhibitions φιλοξενεί την pop-up έκθεση ‘Naughty Miniatures’. Ως κεντρική φιγούρα της έκθεσης θα παρουσιαστεί ‘Η Γυναίκα του Ψαρά’, πλαισιωμένη από άτακτα κορίτσια, μαύρες γάτες, φραγκόσυκα με στήθη, φαλλικά κρίνα και άλλα μικρά έργα που αναδεικνύουν τη δύναμη και την αισθητική της Στέλλας, συνδυάζοντας τη ζωντάνια των χρωμάτων της με εντυπωσιακή λεπτομέρεια στο σχέδιο.
Η έκθεση διατηρεί έντονο φεμινιστικό χαρακτήρα καθώς η καλλιτέχνιδα για πρώτη φορά με έργα μικρής κλίμακας ή ‘άτακτες μινιατούρες’ όπως η ίδια τα αποκαλεί, αποτυπώνει την πολυπλοκότητα της γυναικείας εμπειρίας, συνδυάζοντας παραστατικότητα με αφαίρεση και συμβολισμούς με φαντασιακές συνθέσεις. Ενίοτε, ζώα εμφανίζονται απρόσμενα μεταξύ των ανθρώπινων μορφών, προσθέτοντας βάθος και πολυπλοκότητα στη αφήγηση, ενώ μία σειρά έργων φέρει τίτλους εμπνευσμένους από την ποιητική συλλογή «Εντεψίζικα» του Γιώργου Σεφέρη.*
Η Στέλλα Καπεζάνου, μέσα από τη δουλειά της, θέτει ερωτήματα σχετικά με τις συμβάσεις της ζωγραφικής αναπαράστασης, ενώ η τέχνη της είναι μια αδιάκοπη εξερεύνηση του γυναικείου κόσμου, γεμάτη δυναμισμό και προκλητικότητα.
Apodec
KATI POP UP
‘Naughty Miniatures’
Stella Kapezanou
Επιμέλεια: Τένια Μενεγάκη
Εγκαίνια, παρουσία της καλλιτέχνιδος: Κυριακή 3|11|2024, 6-10μμ
Διάρκεια: 3-10 Νοεμβρίου 2024
Ωράριο: 12-8 μμ
* Το λεξικό ορίζει τα Εντεψίζικα ως «ξόρκια με πρόστυχα λόγια, με τα οποία προσπαθούσαν οι γυναίκες να ανάψουν τον πόθο ενός άντρα». Η λέξη προέρχεται από το τουρκικό «edepsiz», που σημαίνει ανάγωγος, χωρίς τρόπους, αυθάδης και βωμολόχος άνθρωπος.
Credits έργου της βασικής φωτογραφίας:
Stella Kapezanou
Fisherman’s Wife 2024,
Courtesy the artist and Apodec
Φωτογραφιες έργων:
Christos Simatos