HomeCinemaΕξώστης ΘΗ Πηγή των Γυναικών

Η Πηγή των Γυναικών

(La Source de Femmes)

Κωμωδία, 2011, Βέλγιο/Γαλλία/Ιταλία, 137 λεπτά

Σκηνοθεσία: Ράντου Μιχαελάνου

Παίζουν: Ίαμ Αμπάς, Χαφσιά Χερζί, Λεϊλά Μπεχτί

Οι γυναίκες ενός απομονωμένου χωριού στο βουνό Άτλαντας του Μαρόκο αναγκάζονται να κουβαλούν καθημερινά νερό στο χωριό απ’ τις πηγές του βουνού. Ένα τραγικό συμβάν οδηγεί μια από τις νεότερες να μαζέψει όλες τις γυναίκες και να συμφωνήσουν σε απεργία από σεξ, μέχρι να αλλάξει χέρια η μεταφορά του νερού.

Αντλώντας έμπνευση απευθείας από την Λυσιστράτη, το φιλμ του Μιχαελάνου θα έπρεπε κυρίως να ανησυχεί βλέποντας πως 2.500 χρόνια μετά την κωμωδία του Αριστοφάνη, υπάρχουν κοινωνίες που δεν άλλαξαν στο ελάχιστο σε ότι αφορά θεμελιώδη ανθρώπινα δικαιώματα. Ο ανδρικός πληθυσμός του χωριού, έχοντας ως δικαιολογία το Κοράνι για να δικαιολογήσει την αγραμματοσύνη του, έχει ερμηνεύσει τις σελίδες του ως δύναμη εξουσίας απέναντι στο γυναικείο φύλο, μεταξύ άλλων συντηρητισμών.
Ο Μιχεαλένου εκμεταλλεύεται τη κουλτούρα της περιοχής και τα τραγούδια που πηγάζουν από αυτή (και αναφέρονται στο φύλο που τα τραγουδά) για να δημιουργήσει χορικά μέσα στην αφήγηση, στην προσπάθεια να κρατήσει όσο μπορεί τη δομή του αρχαίου δράματος, όμως μοιάζει να γοητεύεται και ο ίδιος από αυτό κρατώντας μια ανεξήγητα μεγάλη πλοκή με χρόνο που ξοδεύεται χωρίς να γίνεται ουσιαστικά κάτι. Αντιθέτως γεμίζει την ώρα ενσωματώνοντας λαϊκούς μύθους της Ανατολής, όπως οι Χίλιες και Μία Νύχτες, για να αντιτεθεί στις προκαταλήψεις της τοπικής κοινωνίας, πετυχαίνοντας πάντρεμα διαφορετικών ειδών ώστε να δημιουργήσει ένα μοντέρνο παραμύθι που συχνά πάντως παρεκκλίνει των σκοπών του.

Related stories

4ο TFSF – “Η Ελπίδα σας προωθείται” του Νεκτάριου Θεοδώρου

Για 4η συνεχόμενη χρονιά το Thessaloniki Free Short Festival...

Η κορυφαία make up artist Μαρία Παγωνάκη έχει το άγγιγμα του Μίδα στην ομορφιά

Συνέντευξη: Ειρήνη Τερζίδου Η Μαρία Παγωνάκη είναι το όνομα που...

120 χτύποι το λεπτό. Η ουμανιστική ταινία, ωδή της συλλογικότητας

BPM (120 Beats Per Minute) (2017) Αρχές της δεκαετίας του...