Jane Eyre

Ρομαντικό δράμα εποχής, 120 λεπτά, Ην. Βασίλειο/ Η.Π.Α., 2011

Σκηνοθεσία: Κάρι Φουκουνάγκα

Παίζουν: Μία Βασικόφσκα, Μάικλ Φασμπέντερ, Τζούντι Ντεντς, Τζέιμι Μπελ

Μια απομονωμένη έπαυλη στην εξοχή. Φήμες για μια μελαχρινή γυναίκα από άλλο κόσμο που σουλατσάρει στους διαδρόμους, όταν πέφτει ο ήλιος. Ανεξήγητα περιστατικά κι αλλόκοτες κραυγές μέσα στη νύχτα.

Το μυθιστόρημα της Σαρλότ Μπροντέ Τζέιν Έιρ διαθέτει όλα τα απαραίτητα συστατικά για ένα καθαρόαιμο φιλμ γότθικου τρόμου. Είναι απορίας άξιον λοιπόν, πώς, παρά το γεγονός ότι έχει μεταφερθεί πολλές φορές στη μεγάλη και στη μικρή οθόνη, ποτέ κανείς δημιουργός μέχρι σήμερα δεν επιχείρησε να το αναγνώσει από αυτή τη σκοπιά – το I Walked with a Zombie του Τουρνέρ είναι τόσο χαλαρά βασισμένο στο πρωτογενές υλικό, που, τουλάχιστον κατά την ταπεινή άποψη του υπογράφοντος, δεν εντάσσεται στις κινηματογραφικές μεταφορές του.

Κι ενώ η Τζέιν Έιρ του Κάρι Φουκουνάγκα, δημιουργού του αρτιότατου κατασκευαστικά, πλην αφόρητα εκβιαστικού συναισθηματικά Sin Nombre, είναι η πλέον ‘αλαφροϊσκιωτη’, που είδαμε στη μεγάλη οθόνη, η ιστορία φαντασμάτων και το πέπλο μυστήριου που την καλύπτει, συνιστά ένα δευτερεύον κομμάτι του σεναρίου της Μόιρα Μπαφίνι κι έτσι όταν έρχεται η ώρα των αποκαλύψεων, αυτές δεν έχουν το παραμικρό αντίκτυπο. Μολαταύτα η προσθήκη αναδρομικής αφήγησης και η επιλογή μιας νατουραλιστικής κινηματογράφησης προσδίδουν μια νότα φρεσκάδας σ’ αυτή τη μεταφορά και την κάνουν να ξεχωρίζει από μια τυπική τηλεταινία του BBC.

Η Τζέιν Έιρ της Βασικόφσκα διατηρεί χαμηλό προφίλ, πλην όμως δείχνει έτοιμη να δώσει, όποτε χρειαστεί, πληρωμένη απάντηση στις προκλήσεις του απόμακρου, γεμάτου ελαττώματα και ταυτόχρονα ελκυστικού Ροτσέστερ του Φασμπέντερ. Οι σκηνές που μοιράζονται οι δυο τους έχουν μια υπόκωφη ένταση, έναν λανθάνοντα ερωτισμό, που όταν επιτέλους αναδύεται στην επιφάνεια, δείχνει φυσικός και ειλικρινής. Βοηθά και το συναισθηματικά φορτισμένο score του οσκαρικού συνθέτη Ντάριο Μαριανέλι. Ακόμα κι αν η κατά Κάρι Φουκουνάγκα Τζέιν Έιρ δεν κατορθώσει τελικά να σε αγγίξει, τα παθιασμένα έγχορδα του ιταλού μαέστρου θα σε συνοδεύουν μέχρι την ώρα που θα κλείσεις τα μάτια.

Related stories

Μεταξύ «συρμού» και αποβάθρας: Περιμένοντας τον άγγελο σαράντα χρόνια

Μεταξύ «συρμού» και αποβάθρας γράφει ο Άγγελος Μαλλίνης Ταξίδι στο κέντρο...

Η Δήμητρα έχει ένα από τα ομορφότερα καφέ της πόλης, μπροστά σε ένα από τα ομορφότερα μνημεία της Θεσσαλονίκης

συνέντευξη στη Μαρία Καρασπύρου Η Δήμητρα Γρηγοριάδου είναι η ιδιοκτήτρια...

Αποκάλυψη τώρα , το χάος γύρω από την παραγωγή του αντιπολεμικού έπους του Φρανσις Φορντ Κόπολα

γράφει η Φανή Εμμανουήλ Το βράδυ της Τετάρτης πραγματοποιήθηκε η...

Πού θα συναντηθούν πέντε επιτάφιοι για πρώτη φορά στα χρονικά, στην πόλη

Η Ιερά Μητρόπολη Θεσσαλονίκης, στο πλαίσιο της θρησκευτικότητας και...

“Baby Reindeer” ή αλλιώς η πιο ειλικρινής σειρά για την κακοποίηση

Γράφει ο Λάζαρος Γεροφώτης Σειρές και ταινίες που βασίζονται σε...