HomeMind the artDesign - ΑρχιτεκτονικήPlaymobil, βιτρίνες, installations, φωτογραφήσεις μόδας και ο...

Playmobil, βιτρίνες, installations, φωτογραφήσεις μόδας και ο θαυμάσιος κόσμος του Νίκου Ράκκα

Γεννήθηκα και μεγάλωσα στην Θεσσαλονίκη, χωρίς κανένα χωριό να με περιμένει για διακοπές! Ως παιδί ήταν το μόνιμο παράπονο μου που ήμουν από αστική οικογένεια. Ειδικά όταν άκουγα τα άλλα παιδιά να φεύγουν σε χωριά που τα περίμεναν φιλόξενες γιαγιάδες. Σπούδασα διακόσμηση εσωτερικού χώρου, αν και το μυαλό μου ήταν στον σκοτεινό θάλαμο της σχολής που μπορούσα να χρησιμοποιώ και να εκτυπώνω φωτογραφίες. Παράλληλα με τα ελάχιστα μέσα της εποχής, προ ιντερνετ, ενημερωνόμουν για ο,τιδήποτε γύρω από μόδα, τέχνη, μουσική και ήξερα από τότε πως θέλω να ασχοληθώ με αυτά. Κατάφερα τουλάχιστον να ασχοληθώ με τα δύο πρώτα και να παραμείνει το τρίτο ως έμπνευση!

Ξεκίνησα στην εταιρία Lakis Gavalas και παρέμεινα για 14 χρόνια, όπου ήμουν υπεύθυνος για τις conceptual βιτρίνες και για το εσωτερικό visual merchandising στα 13 καταστήματα που είχε τότε η εταιρία σε όλη την Ελλάδα. Tα καταστήματα ήταν τα ομώνυμα concept stores με μοναδική συλλογή από κορυφαία luxury brands, όπως Gucci, Dior, Saint Laurent, Moncler και πολλά άλλα, τα flagship stores των brands Burberry,Dsquared και Villebrequin με πολύ στενή συνεργασία με το κάθε brand και τα καταστήματα .Lak με την δική του συλλογή.

Παράλληλα είχα την “διπλή ζωή της Βερόνικα” για να μιλήσουμε και κινηματογραφικά αγαπημένε μου Εξώστη και δούλευα ως φωτογράφος σε πολλά έντυπα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη!

Τα τελευταία 9 χρόνια δημιουργώ τις βιτρίνες και το visual merchandising στα δύο πολυκαταστήματα Attica της Θεσσαλονίκης ενώ έχω κλείσει 12 χρόνια ως εκπαιδευτής στην σχολή μόδας Πανσικ στην Θεσσαλονίκη όπου διδάσκω διακόσμηση βιτρίνας και ιστορία της φωτογραφίας μόδας.

Ως τώρα έχω περάσει από πάρα πολλά δημιουργικά στάδια και πολλές συνεργασίες που αφορά την θεματική διακόσμηση σε βιτρίνες καταστημάτων και σε άλλους κοινόχρηστους χώρους όπως εμπορικά κέντρα, εστιατόρια, μπαρ.

Αυτή η πολύχρονη επαφή μου με την εικόνα, τη μόδα, τη σωστή προβολή προϊόντων και το branding, έφερε ωραίες συνεργασίες ως creative director σε brands όπως The glass of Brixton, Brokers, Lvly όπου αναλαμβάνω την εικόνα τους.

Είναι πολλά αυτά που θα ξεχώριζα γιατί είναι και πολύ διαφορετικά, αλλά ένα project που θεωρώ σημαντικό στην πορεία μου, είναι το πιο προσωπικό μου, το My Playmobil project. Είναι ένα project που ξεκίνησε το 2005 όπου φωτογραφίζω πορτραίτα από φιγούρες playmobil που είμαι συλλέκτης ως κανονικούς κοινούς ανθρώπους σε φυσικό περιβάλλον, χωρίς καμία τεχνική επεξεργασία. Είναι κάτι δικό μου, που ξεκίνησε αυθόρμητα, έχει βραβευτεί κι έχει μία μακριά πορεία με προσωπικές εκθέσεις σε Λονδίνο, Παρίσι, Ρώμη, Αθήνα, Υδρα με πολύ θετική αποδοχή από τον κόσμο. Με συγκινεί πολύ όταν ακούω το feedback στις εκθέσεις και όπου προβάλλεται.

Ένα από τα τελευταία installations επίσης που με συγκίνησε πολύ η επιτυχία του είναι ο γιγάντιος Χριστουγεννιάτικος αρκούδος που στήθηκε τις περασμένες γιορτές στην Αγορά Μοδιάνο. Η χαρά που μοίρασε σε τόσο κόσμο και οι ουρές που έκαναν για να φωτογραφηθούν μαζί του κόσμος όλων των ηλικιών ήταν το ομορφότερο δώρο για φέτος!

Πέρα από την προετοιμασία των επόμενων βιτρινών και φωτογραφίσεων, το νέο project είναι ένας χώρος που ετοιμάζουμε με την γυναίκα μου,

Georgia P. που θα είναι η βάση όλων των project που κάνουμε αλλά κι ένας χώρος εξωστρέφειας που θα παρουσιάζονται αυτά που ασχολούμαστε και μας αντιπροσωπεύουν αισθητικά γύρω από την μουσική, την διακόσμηση, την εικόνα και γενικότερα την τέχνη.

Θέλουμε ο χώρος να μην έχει συγκεκριμένη χρήση και να μπορεί να αλλάζει και να προσαρμόζεται σε όλα αυτά που μας φαίνονται ενδιαφέροντα.

Η ολοκλήρωση μιας διακόσμησης μιας θεματικής βιτρίνας ή ενός χώρου έχει να κάνει με πολλά στάδια. Το πρώτο είναι να υπάρχει η ιδέα, το θέμα που θα προσελκύσει τον πελάτη και να ξέρεις τι θες να πεις με αυτό, τι μήνυμα περνάει. Μετά πρέπει να έχεις υπόψιν σου την ταυτότητα και την αισθητική της επιχείρησης για να καταλάβεις και το target group που απευθύνεται. Αφού γίνει μία σωστή μελέτη και ολοκληρωθεί η ιδέα γίνεται η έρευνα στα κόστη, η αγορά των υλικών και στη συνέχεια η υλοποίηση της.

Το πιο σημαντικό εργαλείο είναι η έμπνευση που θα γεννήσει την ιδέα! Και μετά είναι η ομάδα που θα βοηθήσει να υλοποιηθεί και να δημιουργήσει το επιθυμητό αποτέλεσμα. Μου αρέσει να δουλεύω με καλλιτέχνες που δημιουργούν custom made κατασκευές, φωτογράφους, γραφίστες που δημιουργούν εικόνες και πολλούς άλλους τεχνίτες, μάστορες γνώστες των υλικών που εκτιμώ κι εμπιστεύομαι την δουλειά τους.

Η καθημερινότητα είναι με ένα αρκετά γεμάτο πρόγραμμα οπότε η ανάγκη για αποσυμπίεση είναι απαραίτητη τα σαββατοκύριακα. Λόγω της ενασχόλησης της Georgia ως dj ακούμε πολύ μουσική, γιατί είμαστε και οι δύο συλλέκτες βινυλίων από πάντα! Η Georgia ευτυχώς πλέον τα αξιοποιεί στα dj set της που ευτυχώς όλο και περισσότερα bar παίζουν βινύλια.

Ο κινηματογράφος πάντα ήταν η μεγάλη μου αγάπη και κάποιες ταινίες τις προτιμώ εκεί. Φυσικά προσπαθώ να προλάβω να δω όλες τις σειρές, ταινίες, ντοκιμαντέρ που μου προτείνουν οι φίλοι μου χωρίς να αποκοιμηθώ!

Στα άμεσα σχέδια είναι η ολοκλήρωση των επόμενων βιτρινών και φωτογραφήσεων.

Η δουλειά μου και ότι έχει να κάνει με μόδα, βασίζεται στο τώρα και στο εφήμερο. Δεν κάνω ποτέ μακρινά σχέδια και πλέον δεν προγραμματίζω καιρό πριν και τα ταξίδια που μου αρέσουν πολύ και προσπαθώ να κάνω για ενημέρωση, έμπνευση ή ψυχαγωγία. Eίμαι πάντα και με πολύ άνεση του last minute!

Περισσότερα για τον Νίκο Ράκκα στο προφιλ του στο instragram 

 

 

Related stories

Οι ταινίες της εβδομάδας 27.06-03.07.2024

Γράφει ο Λάζαρος Γεροφώτης Τα μυαλά του κινηματογραφικού κοινού έχει...

Οι συναυλίες του Thessaloniki EuroPride 2024

Οι συναυλίες του Thessaloniki EuroPride 2024 Και τώρα χορός! Οι...

ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΑ ΔΡΩΜΕΝΑ ΣΤΙΣ ΓΕΙΤΟΝΙΕΣ | Φεστιβάλ Κορδελιού

Ο Δήμος Κορδελιού-Ευόσμου/Αντιδημαρχία Πολιτισμού ανασυστήνει φέτος τον θεσμό του...

Ιωάννα Μπουραζοπούλου «Το Μπουντουάρ του Ναδίρ».

Γράφει ο Τάσος Γέροντας Ιωάννα Μπουραζοπούλου «Το Μπουντουάρ του Ναδίρ»....