HomeΘέματαΓιώργος Τσακίρης

Γιώργος Τσακίρης

Ο Γιώργος Τσακίρης, τακτικός καθηγητής της Σχολής Καλών Τεχνών του ΑΠΘ και αγαπημένος των φοιτητών του (και όχι μόνο αυτών), παρουσιάζει έργα από την τριανταπεντάχρονη μέχρι τώρα πορεία του στους χώρους της γκαλερί Λόλα Νικολάου και του Kalos&Klio Showroom.

«Μικρή αναδρομική» η έκθεση και αναμένουμε και …μεγάλη αναδρομική σύντομα.
Εδώ τώρα, κάθε αίθουσα των δυο χώρων – οι τέσσερις αίθουσες της γκαλερί Λόλα Νικολάου και οι τρεις του Kalos&Klio Showroom – φιλοξενεί έργα από μία πενταετία της εικαστικής παραγωγής του καλλιτέχνη.
Από την έκθεση, που σας τη συστήνουμε ανεπιφύλακτα, επιβεβαιώνουμε αυτό που υποψιαζόμασταν ήδη πριν τη δούμε. Ο Τσακίρης είναι ένας εξαιρετικά ευρηματικός καλλιτέχνης, που δουλεύει συνέχεια, επανεφευρίσκει διαρκώς τον εαυτό του και τη σχέση του τόσο με τα έργα του όσο και με το κοινό.
Και ενώ, για όσους γνωρίζουν εν γένει τη δουλειά του, είναι εύκολο να τον τοποθετήσουν σε ένα είδος -εκείνο που επεξεργάζεται (κυριολεκτικά και μεταφορικά) τη φύση-, στην παρουσίαση τώρα στους δύο χώρους αντικρίζει κανείς έναν πιο πολυπρόσωπο καλλιτέχνη: με έκπληξη είδαμε έργα που δεν ξέραμε, έργα παλιότερα, με άλλα υλικά από αυτά που συνήθως χρησιμοποιεί, με άλλους «τρόπους» εικαστικής αφήγησης, δίπλα σ’ εκείνα που θα μαντεύαμε ως δικά του ακόμη κι αν δεν τα ξέραμε.
Συμβαίνει όμως και κάτι άλλο, πολύ ενδιαφέρον στην έκθεση: τα έργα που παρουσιάζονται, μικρά ως επί το πλείστον, είναι στην πραγματικότητα «μεταβατικά αντικείμενα», ενταγμένα σε μια φασματική ζώνη πειραματικής εργασίας, που στόχευε να οδηγήσει σε τόπους πιο μεγάλων και ολοκληρωμένων διατυπώσεων. Με άλλα λόγια, τα μικρά έργα αυτά λειτούργησαν και λειτουργούν και σήμερα όπως τα ιντερμέδια, σαν χορός ή μουσική χορωδία που παρεμβάλλεται ανάμεσα στις μεγάλες θεατρικές πράξεις. Και ο σκοπός, όσο και αν δεν το συνειδητοποιεί ο καλλιτέχνης, ήταν ίδιος: να μειωθεί ο χρόνος του διαλείμματος (γιατί ο Τσακίρης δεν αντέχει τον νεκρό, κενό χρόνο, εξού και δουλεύει συνέχεια), να γίνει παραγωγικός.
Την ίδια στιγμή πάλι, αυτά τα έργα–ιντερμέδια (ή σπουδές, όπως θέλετε πείτε τα) δεν μοιάζουν πχ με τα σχέδια των ζωγράφων, που ενσωματώνουν μεν τη δημιουργική ορμή του καλλιτέχνη, αλλά δεν θεωρούνται αυτόνομα έργα, καθώς επικουρούν το τελικό έργο. Τα έργα αυτά του Τσακίρη, αν και είναι ενδιάμεσες στιγμές της δημιουργικής διαδικασίας, είναι έργα από μόνα τους, αυθυπόστατα και ολοκληρωμένα, με χιούμορ, σκέψη, φαντασία, υλικότητα, σωματικότητα.
Ακόμη κι αν το εγχείρημα «I can have your bid», αυτό που είχε αρχικά σχεδιαστεί ως συναρπαστικό παιχνίδι αγοράς και πώλησης έργων μεταξύ του καλλιτέχνη και του κοινού, δεν επιχειρηθεί –το κοινό της Θεσσαλονίκης δεν μοιάζει ιδιαιτέρως ευέλικτο σε ανάλογες διαδραστικές καλλιτεχνικές πρακτικές-, την έκθεση μην τη χάσετε!
 

Related stories

Revisiting: La La Land (2016) του Damien Chazelle

Γράφει η Φανή Εμμανουήλ Κάθε φορά που ξαναβλέπω μια ταινία...

Το Φεστιβάλ Δάσους συνεχίζεται δυναμικά και τον Σεπτέμβριο

Το Φεστιβάλ Δάσους, το μεγάλο πολιτιστικό γεγονός της Θεσσαλονίκης, συνεχίζει για δέκατη...

Κινηματογράφος και αθλητισμός: 6 ταινίες για το Μπάσκετ

  Γράφει ο Λάζαρος Γεροφώτης Ο Γιάννης Αντετοκούμπο είναι (μαζί με...

Το ‘ελληνικό Woodstock’ και ένα πάρτυ στη Βουλιαγμένη

Το πρωτοποριακό πάρτι του Λουκιανού Κηλαηδόνη στη Βουλιαγμένη, γνωστό...

3 Νέες ταινίες στις κινηματογραφικές αίθουσες και η κορυφαία συνάντηση του Deadpool με τον Woolverin

γράφει ο Λάζαρος Γεροφώτης Με τις θερμοκρασίες να συνεχίζουν να...