HomeCinemaΝύχτες Πρεμιέρας | Επιστροφή στο Καινούργιο

Νύχτες Πρεμιέρας | Επιστροφή στο Καινούργιο

Το 22ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας ανοίγει τις πύλες του 21 Σεπτεμβρίου – 2 Οκτωβρίου και ο Εξώστης καταγράφει όλα όσα πρέπει να ξέρετε.

Λίγο αφότου πέσει η αυλαία του 6ου Athens Open Air – του θερινού τμήματος των Νυχτών Πρεμιέρας, που από του χρόνου έχει βλέψεις να εξαπλωθεί και επισήμως στα νησιά του Αργοσαρωνικού, ξεκινάει το πολυαναμενόμενο κινηματογραφικό γεγονός της Αθήνας φέρνοντας βραβευμένες ταινίες από το διεθνές καλλιτεχνικό τοπίο.

Σινεμά με τη λιγότερη επιτήδευση και τη μεγαλύτερη αγάπη υπόσχεται η φετινή διοργάνωση του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας, κατά τα λόγια του νέου καλλιτεχνικού διευθυντή Λουκά Κατσίκα που παρέλαβε την σκυτάλη από τον Ορέστη Ανδρεαδάκη τον περασμένο χρόνο όταν ο δεύτερος αποχώρησε για να αναλάβει την καλλιτεχνική διεύθυνση του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.

Ο Λουκάς Κατσίκας γυρίζει σελίδα στα δρώμενα και το πρόγραμμα του φεστιβάλ, φέρνοντας μία νέα πνοή που δίνει έμφαση στην ανταπόκριση του κοινού. Κλασσικές ρετροσπεκτίβες σε μεγάλους δημιουργούς, ανεξάρτητες επιλογές αλλά και ο,τι πιο νέο στην ελληνική παραγωγή κάνουν την εμφάνιση τους στο πρόγραμμα του φεστιβάλ, με εμφανής στροφή φέτος στο θρίλερ αλλά και με χαρακτηριστικά αφιερώματα να ξεχωρίζουν όπως του πρόσφατα χαμένου Νίκου Τριανταφυλλίδη, του εμβληματικού Louis Malle, της νέας γερμανικής φωνής Marden Arde αλλά και του Νέου Ιταλικού Σινεμά.



Διεθνές Διαγωνιστικό: Οι 9 Ταινίες που θα διεκδικήσουν την Χρυσή Αθηνά


Όπως κάθε χρόνο, οι Νύχτες Πρεμιέρας φέρνουν στο προσκήνιο επίκαιρες επιλογές του ανεξάρτητου σινεμά. Φέτος μπορούμε να πούμε ασφαλώς πως είναι η χρονιά του βραβευμένου ντεμπούτου με την πλειοψηφία του διαγωνιστικού να καταφθάνει από κορυφαία φεστιβάλ αλλά και να αποτελούν πρώτες ταινίες σκηνοθετών που χαρακτηρίζονται από τον ξεχωριστό τους χαρακτήρα αλλά και τις διαφορετικές θεματικές τους. Η ερωτική αφύπνιση (Closet Monster) βρίσκει την συνωμοσιολογία στα έγκατα της ΝΑΣΑ (Επιχείρηση Χιονοστοιβάδα), ο Φίλιπ Ροθ έρχεται στην μεγάλη οθόνη υπό το σκηνοθετικό ντεμπούτο του Οσκαρικού σεναριογράφου του Brokeback Mountain (Αγανάκτηση), ο τρόμος συναντά το πολιτικό σινεμά στην βομβαρδισμένη Τεχεράνη του 88' (Στη Σκιά του Φόβου) και τέλος, επιτέλους επιστρέφει το Studio Ghibli με μία ήδη βραβευμένη συνεργασία (Η Κόκκινη Χελώνα). Αυτή αποτελεί παρά μία πρώτη γεύση του τι μας περιμένει τις επόμενες μέρες, για το αναλυτικό πρόγραμμα, αναμένετε!



Ντοκιμαντέρ

Απίστευτες ιστορίες που πρέπει κανείς να δει για να πιστέψει, το πρόγραμμα ντοκιμαντέρ του φεστιβάλ συγκροτεί τα πιο αξιοπερίεργα, συγκινητικά και ιδιαίτερα ντοκιμαντέρ του τελευταίου έτους. Περιληπτικά, ο αφροαμερικανός πιανίστας των Τσακ Μπέρι και Λιτλ Ριτσαρντ, Ντάρυλ Ντείβις παίρνει τους δρόμους της Αμερικής και συμφιλιώνεται με μέλη της Κου Κλουξ Κλαν, με σκοπό να τους αλλάξει τις πεποιθήσεις στο Παράξενη Ευγένεια, Η Τελευταία Παραλία σε συν-σκηνοθεσία του Θανάση Ανεστόπουλου καταφθάνει από Κάννες για να μιλήσει για το πιο ιδιαίτερο σταυροδρόμι της Ευρώπης και συναντά τον νέο ζεν πρεμιέ του ρωσικού μπαλέτου Σεργκέι Πολούνιν στο Χορευτής και την άνοδο του στην τελειότητα. Στο προσκήνιο επίσης βρίσκεται και η ιδιότητα του σκηνοθέτη με δύο έργα αφιερωμένα σε δύο καταξιωμένους αλλά και δύσκολους δημιουργούς: το Ντε Πάλμα που σκιαγραφεί τον πιο πιστό ακόλουθο του Χίτσκοκ και το πολυαναμενόμενο David Lynch: The art of Life έρχεται για να κάνει την ελληνική του πρεμιέρα. Το σιγκινητικό Ζωή σαν Κινούμενο Σχέδιο καταφθάνει από το Φεστιβάλ του Σάντανς καταγράφοντας την πορεία ενός αυτιστικού αγοριού και την εξέλιξη του μέσα από τις κλασσικές ταινίες της Disney και ξάφνου συνερχόμαστε με την ιστορική απαγωγή ενός σκηνοθέτη και της συζύγου του από τον κορυφαίο θαυμαστή τους, τον δικτάτορα της Βόρειας Κορέας Κιμ Τζονγκ – Ιλ, προκειμένου να γυρίζουνε ταινίες στο Οι Εραστές και ο Δικτάτορας. Ταξίδια σε προσωπικές και μη ιστορίες που δίνουν την εντύπωση ενός αρκετά ανανεωμένου προγράμματος ντοκιμαντέρ φέτος.



«Minority Report: Το σινεμά αγκαλιάζει τις μειονότητες»

Ένα ειδικό πρόγραμμα νέων ταινιών «οι οποίες μιλούν διαφορετικές γλώσσες, προέρχονται από διαφορετικές χώρες, αλλά αναφέρονται ουσιαστικά στο ίδιο ζήτημα: Το τι σημαίνει να νιώθεις ξένος, μόνος, αβοήθητος μέσα στον κόσμο των άλλων». Οι Νύχτες Πρεμιέρας σε συνεργασία με τα Τομεακά Επιχειρησιακά Προγράμματα του Ευρωπαϊκού Κοινωνικού Ταμείου, δίνουν έμφαση στην ένταξη αλλά και τα προβλήματα των μειονοτήτων στις κοινωνίες, αντικατοπτρίζοντας τις προεκτάσεις της προσφυγικής κρίσης των περασμένων χρόνων στην χώρα μας.



After Hours Τρόμος μετά τα μεσάνυχτα.


Στην νέα στροφή του Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας συμπεριλαμβάνεται το νέο πρόγραμμα του μεταμεσονύκτιου προγράμματος που φέτος συλλέγει νέα θρίλερ με πρωταγωνιστές μάγισσες, ζόμπι, κανιβαλισμό και την βρωμιά που χαρακτηρίζει τον ανεξάρτητο τρόμο. Χαρακτηριστικές επιλογές φέτος: Το Blair Witch: Η Επιστροφή, το πολυαναμενόμενο σίκουελ – μετά το σίκουελ του περιβόητου The Blair Witch Project που έσπασε τα ταμεία το 1999, το βραβευμένο με FIPRESCI Ωμότητες, ένα ξεχωριστό ντεμπούτο που συνδυάζει τον κανιβαλισμό με την χορτοφαγία και ξεχώρισε στο Φεστιβάλ των Καννών, η κωμωδία κινουμένων σχεδίων Πάρτι με Λουκάνικα, από το κινηματογραφικό δίδυμο Σεθ Ρόγκεν και Έβαν Γκόλντμπεργκ, που επιστρέφει με κανιβαλιστικές διαθέσεις και μεταξύ άλλων το ασιατικό Εξπρές των Ζωντανών Νεκρών, που πρόκειται για άλλη μία επιτυχία που έρχεται από Κάννες με θέμα ένα τραίνο από επιζώντες μίας επιδημίας ζόμπι που επιδιώκει να επιβιώσει σε κάθε στάση από τις επιθέσεις των ζωντανών νεκρών.



Ταινία λήξης: Εκείνη (Elle) η Ιζαμπέλ Ιπέρ συναντάει τον Πολ Βερχόφεν.

Το 22ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας θα κλείσει ολοκληρώνοντας την διάθεση του για θρίλερ με το τελευταίο έργο του Πολ Βερχόφεν Elle, ένα έργο τολμηρό, με συχνές ανατροπές που συνθέτει το αμοραλιστικό του χιούμορ με λεπτά ζητήματα που σκοπεύουν να φέρουν το κοινό σε αμηχανία. Σε διασκευή βιβλίου του Φιλίπ Ντζαν, η νέα συνεργασία του Βερχόφεν με την Ιπέρ γυρίζει σελίδα στην καριέρα του σκηνοθέτη, όπου καλείται να εξερευνήσει καινούργια θεματολογία. Το ερωτικό θρίλερ επικεντρώνεται στην πρωταγωνίστρια, η οποία καλείται να φέρει την βαριά κληρονομιά ενός εγκληματικού πατέρα σε μία υπόθεση που επικεντρώνεται γύρω από έναν βιασμό και την εκδίκηση του θύματος. Η πρωταγωνίστρια όμως αποφασίζει να μην υποταχθεί στους ρόλους που της επιβάλει τόσο η κοινωνία όσο και τα τεκταινόμενα.

Αναμένουμε λοιπόν να δούμε και στην πράξη το νέο ανανεωμένο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας, ύστερα από πολύ σούσουρο αλλά και ένα σαφώς υποσχόμενο και δυνατό πρόγραμμα. Για περαιτέρω αφιερώματα και δρώμενα του φεστιβάλ, μείνετε συντονισμένοι.

Related stories

Οι ταινίες της εβδομάδας 25.04-01.05.2024

Γράφει ο Λάζαρος Γεροφώτης Η κατρακύλα στα εισιτήρια των κινηματογράφων...

Η Μαρίτα Καρυστηναίου δημιουργεί τα φωτιστικά των ονείρων σας

φωτογραφίες: Μαρία Ευσταθιάδου Η Decolight λειτουργεί από το 2010 και...

Ψηλά στο Εσκί Ντελίκ, αναμνήσεις μιας άλλης ζωής

Ήταν μικρές κι αθώες κοπελούδες σαν ήρθανε απ’ την...

Κριτική Βιβλίου | Λίνα Φυτιλή «Χρυσός κήπος. Αλτίν μπαχτεσί».

γράφει ο Τάσος Γέροντας Λίνα Φυτιλή «Χρυσός κήπος. Αλτίν μπαχτεσί»....