HomeInterviewsΑθανάσιος Τόμμυ Σκλάβος

Αθανάσιος Τόμμυ Σκλάβος

Διαδικασίες Διακανονισμού Διαφορών στο Vis Motrix

Ο Δημήτρης Δημητριάδης έχει αυτή τη θεατρική σεζόν την ευτυχία να βλέπει δύο έργα του να ζωντανεύουν στο σανίδι. Η μία από αυτές τις δύο παραστάσεις, οι Διαδικασίες Διακανονισμού Διαφορών κάνει πρεμιέρα αυτή την Παρασκεύη 26/10 στο Studio Vis Motrix. Ο Αθανάσιος Τόμμυ Σκλάβος παίζει και σκηνοθετεί αυτό το νέο ανέβασμα και μιλάει στον Εξώστη λκαι στον Γιάννη Γκροσδάνη για τις εμπειρίες που ήδη αποκόμισε.

Τι ακριβώς είναι οι Διαδικασίες Διακανονισμού Διαφορών ?
Πρόκειται για την ιστορία ενός ερωτικού τρίγωνου αλλά αυτό που προσπαθήσαμε να κάνουμε είναι να πιάσουμε λίγο τον πυρήνα και να δούμε το ποια είναι η προέλευση, η πρώτη εικόνα που καθορίζει την συμπεριφορά των ηρώων. Το έργο μιλάει για τον θάνατο και τον έρωτα, την σχέση που έχουν μεταξύ τους και καλύπτει το θέμα από όλες τις πλευρές. Το βασικό νόημα είναι πως η περιγραφή γίνετια για να τα ξορκίσει αλλά και να δείξει πως είναι ένας κύκλος.

Η παράσταση αυτή αποτελεί το σκηνοθετικό ντεμπούτο σας. Πως ακριβώς καταλήξατε σε αυτή την επιλογή έργου?
Γνώρισα τον Δημητριάδη μέσα από το Πεθαίνω σαν Χώρα. Η προσωπική επαφή μαζί του οδήγησε και σε μια πρόταση που είχε ο ίδιος με βάση τις συζητήσεις μας. Όταν το διάβασα, ενθουσιάστηκα γιατί ένιωσα ότι είχα μπροστά μου ένα χερσό, άγριο χωράφι. Επειδή η παράσταση αυτή αποτελεί την πρώτη μου σκηνοθετική προσπάθεια είχα την φιλοδοξία να θέλω κάτι που να με προκαλεί. Και αυτό το έργο ένιωσα πως ήταν μια αληθινή πρόκληση, που μέσα από τις πρόβες θα οδηγούσε σε μια εξαιρετική ζύμωση ιδεών και προτάσεων.

Σας επηρέασε καθόλου μέσα στις πρόβες ο Δημητριάδης?
Όχι, καθόλου. Και θέλω να τον ευχαριστήσω για την εμπιστοσύνη που μας έδειξε. Δεν έκανε την παραμικρή παρέμβαση στη δουλειά μας αλλά ίσα ισα το επεδίωξε κιόλας να μας αφήσει να δούμε το κείμενο όπως εμείς νομίζουμε. Δουλέψαμε αρκετά ώστε να παρουσιάσουμε μια νέα οπτική στο έργο. Σε αυτό το σημείο θέλω να ευχαριστήσω και τον δάσκαλο νοηματικής Γιώργο Ανδρούδη από την Σχολή Έκφρασης γιατί υποστήριξε τις ιδέες μας με τον τρόπο του.

Είχες την πρόθεση να μιλήσεις ή να σχολιάσεις την επικαιρότητα με κάποιο τρόπο?
Οταν μιλάς με αρχετυπικές εικόνες είσαι πάντα στην επικαιρότητα. Αλλά δεν με ενδιαφέρει να σχολιάσουμε την επικαιρότητα. Είμαι 6 μήνες στη Θεσσαλονίκη και ζω σε ένα διαμέρισμα που δεν έχει τηλεόραση. Νιώθω πως έχω ηρεμήσει από αυτή την κακή σαπουνόπερα που ζούμε καθημερινά σε δόσεις. Μια φορά κατά τύχη είδα λίγα λεπτά ενός δελτίου ειδήσεων και ένιωσα πως δεν είχα χάσει τίποτα τόσο καιρό. Ελπίζω πως οι μελλοντικές γενιές μπορεί να αλλάξουν τα πράματα. Αρκεί να κοιτάξουν ο καθένας μέσα στον εαυτό του για να βρει τις απαντήσεις και να αλλάξει.

Related stories

Revisiting: La La Land (2016) του Damien Chazelle

Γράφει η Φανή Εμμανουήλ Κάθε φορά που ξαναβλέπω μια ταινία...

Το Φεστιβάλ Δάσους συνεχίζεται δυναμικά και τον Σεπτέμβριο

Το Φεστιβάλ Δάσους, το μεγάλο πολιτιστικό γεγονός της Θεσσαλονίκης, συνεχίζει για δέκατη...

Κινηματογράφος και αθλητισμός: 6 ταινίες για το Μπάσκετ

  Γράφει ο Λάζαρος Γεροφώτης Ο Γιάννης Αντετοκούμπο είναι (μαζί με...

Το ‘ελληνικό Woodstock’ και ένα πάρτυ στη Βουλιαγμένη

Το πρωτοποριακό πάρτι του Λουκιανού Κηλαηδόνη στη Βουλιαγμένη, γνωστό...

3 Νέες ταινίες στις κινηματογραφικές αίθουσες και η κορυφαία συνάντηση του Deadpool με τον Woolverin

γράφει ο Λάζαρος Γεροφώτης Με τις θερμοκρασίες να συνεχίζουν να...