HomeMind the artΘέατροProject Οδύσσειες

Project Οδύσσειες

Θεσσαλονίκη: Ένα ταξίδι στις μνήμες της πόλης

Μια πρωτότυπη και διαφορετική παράσταση ετοιμάζεται αυτές τις μέρες στο Λιμάνι Θεσσαλονίκης. Το ’Project Οδύσσειες: Θεσσαλονίκη’’ ΙΙ, Μνήμη/Νήματα έχει σαν σκοπό να παρασύρει τον θεατή σε μια περιπετειώδη διαδρομή με αφετηρία το λιμάνι. Το project εμπνέεται από τα θέματα και τα μοτίβα της Οδύσσειας του Ομήρου τα οποία χρησιμοποιεί ως σύμβολα, σχήματα και αλληγορίες. H σκηνοθέτις της παράστασης, Αθηνά Δράγκα, μίλησε στον Εξώστη για την προετοιμασία και την κεντρική ιδέα της παράστασης λίγο πριν την επίσημη παρουσίαση της στο κοινό.

Τι ακριβώς είναι το “Project Οδύσσειες”;
Ονομάζεται project γιατί έχει ένα τέτοιο χαρακτήρα. Είναι ουσιαστικά μια performance που θα μπορούσε να αναφέρεται σε οποιαδήποτε πόλη αλλά έχουμε στην συγκεκριμένη περίπτωση σαν βασικό πυρήνα την Θεσσαλονίκη. Είναι η 2η εκδοχή της συγκεκριμένης παράστασης αναδεικνύοντας έννοιες όπως το ταξίδι, την περιπέτεια, την ανταλλαγή, την ελπίδα. Είχαμε παρουσιάσει την πρώτη εκδοχή πριν μερικά χρόνια σχεδιάζοντας την παράσταση σε διάφορες τοποθεσίες μέσα στην πόλη και στο λιμάνι. Τώρα αποφασίσαμε να παρουσιάσουμε μια νέα οπτική εμφανώς περιορισμένη σε χώρο αλλά επιλέγοντας συμβολικά το Λιμάνι.

Τι ακριβώς εξυπηρετεί η Οδύσσεια μέσα στο project;
Γίνονται αναφορές στην Οδύσσεια της πόλης. Αποκτά πρόσωπο και παρουσιάζεται η ιστορία της. Όλα αυτά όμως γίνονται με αφαιρετικό τρόπο. Δεν μας ενδιαφέρει μια καθαρή ιστορική καταγραφή. Μας ενδιαφέρει η έννοια της μνήμης και αυτή η πόλη κουβάλαει μέσα της πολλές μνήμες.

Σας απασχολεί η έννοια του Νόστου? Είναι μια πρωταρχική ιδέα στο πρωτότυπο ομηρικό κείμενο.
Δεν εστιάζουμε τόσο στο νόστο όσο στην ιδέα της απώλειας. Ο Οδύσσεας ξεκινάει με πολλούς συντρόφους αλλά κατέληξε μόνος του, χωρίς όνομα και χωρίς εγώ. Ο επαναπροσδιορισμός του εαυτού μας σίγουρα γίνεται μέσα από μια τέτοια διαδικασία, στην οποία η απωλεια παίζει καθοριστικό ρόλο.

Ο θεατής πως συμμετέχει στην παράσταση;
Η παράσταση έχει σχεδιαστεί με συγκεκριμένες προοπτικές. Είναι περιπατητική. Οι θεατές δεν κάθονται σε ένα συγκεκριμένο σήμειο. Υπάρχει ένα εικαστικό κομμάτι που δημιουργείται από τα νήματα της ιστορίας. Και βέβαια υπάρχει το κινησιολογικό – θεατρικό μέρος που σκοπό έχει να παρασύρει τους θεατές στην ιστορία. Παιζουμε επίσης πάρα πολύ με τον ήχο. Το ακουστικό κομμάτι θέλουμε να γίνει εργαλείο που θα απασχολήσει τον θεατή για το πως υποδεχτεί την παράσταση.

Related stories

Revisiting: La La Land (2016) του Damien Chazelle

Γράφει η Φανή Εμμανουήλ Κάθε φορά που ξαναβλέπω μια ταινία...

Το Φεστιβάλ Δάσους συνεχίζεται δυναμικά και τον Σεπτέμβριο

Το Φεστιβάλ Δάσους, το μεγάλο πολιτιστικό γεγονός της Θεσσαλονίκης, συνεχίζει για δέκατη...

Κινηματογράφος και αθλητισμός: 6 ταινίες για το Μπάσκετ

  Γράφει ο Λάζαρος Γεροφώτης Ο Γιάννης Αντετοκούμπο είναι (μαζί με...

Το ‘ελληνικό Woodstock’ και ένα πάρτυ στη Βουλιαγμένη

Το πρωτοποριακό πάρτι του Λουκιανού Κηλαηδόνη στη Βουλιαγμένη, γνωστό...

3 Νέες ταινίες στις κινηματογραφικές αίθουσες και η κορυφαία συνάντηση του Deadpool με τον Woolverin

γράφει ο Λάζαρος Γεροφώτης Με τις θερμοκρασίες να συνεχίζουν να...