HomeΘέματαCreativity Forth

Creativity Forth

Η δύναμη της δημιουργικότητας

Έχω την πεποίθηση ότι μόνο η δημιουργικότητα μπορεί να αφυπνίσει ξανά την πολιτιστική, κοινωνική και οικονομική ζωή της Θεσσαλονίκης από τη χειμερία νάρκη και να την μετατρέψει σε μια δημιουργική πόλη ισάξια των αντίστοιχων παραδειγμάτων του εξωτερικού. Το Creativity For.th σε συνεργασία με τον Δήμο Θεσσαλονίκης, φοράει τον μανδύα μιας προοδευτικής «πολιτικής» και δίνει την ώθηση για να εκμεταλλευτούμε όλοι αυτή τη δημιουργική δυναμική. Αναλαμβάνει τον δύσκολο ρόλο να διαμορφώσει το εύφορο έδαφος για τις υπάρχουσες και νέες οικονομικές δραστηριότητες και να ανανεώσει την αστική κουλτούρα μέσω της στήριξης της δημιουργικής κοινότητας. Σκοπός είναι να εδραιωθεί μια ατμόσφαιρα διαρκούς καινοτομίας και ανανέωσης.
Η τρέχουσα συζήτηση περί δημιουργικής οικονομίας και δημιουργικού αστικού κλίματος θα δώσει τις απαντήσεις πως αυτό είναι εφικτό μέσα στις παρούσες συνθήκες.

Α.Μ.: Πέρασαν αρκετές δεκαετίες μέχρι να επιτευχθεί μια σχετική συναίνεση γύρω από το περιεχόμενο των εννοιών της δημιουργικότητας και δημιουργικής οικονομίας. Παρόλα αυτά ως έννοιες είναι ακόμα συγκεχυμένες στο ευρύ κοινό.
Creativity For.th.:
Πράγματι, δεν είναι προφανές όταν συζητάμε για την “δημιουργική και πολιτιστική οικονομία”-όπως είναι και ο επίσημος ορισμός-ότι καταρχήν αναφερόμαστε σε έναν διευρυμένο κλάδο επαγγελμάτων που βασίζονται στην πνευματική δημιουργία. Η μουσική, οι εφαρμοσμένες τέχνες, η αρχιτεκτονική, το design-σε όλες του τις μορφές- , τα media, η διαφήμιση και το marketing, είναι από τους βασικούς εκπροσώπους του κλάδου αυτού. Το οικονομικό τους αποτύπωμα είναι πολύ μεγάλο. Σύμφωνα με το European Cluster Observatory, πρόκειται για τον 4ο σε συμμετοχή στο Ευρωπαϊκό ΑΕΠ κλάδο. Αυτό όμως που είναι σημαντικό να τονίσουμε είναι ότι οι υπηρεσίες που προσφέρουν οι δημιουργικοί επαγγελματίες είναι απαραίτητες για την ανταγωνιστικότητα των προϊόντων και των υπηρεσιών που παράγει η υπόλοιπη οικονομία.

Α.Μ.: Πώς μπορεί να δημιουργηθεί αυτό το “κάτι” που κάνει μια πόλη δημιουργική και πως μπορεί το Creativity For.th να συμβάλλει σε αυτό;
Creativity For.th.:
Ένας βασικός στόχος του Creativity For.th είναι να δημιουργήσει τις συνθήκες και να παράγει τα στοιχεία που θα βοηθήσουν τη Θεσσαλονίκη να ενταχθεί στο δίκτυο πόλεων της Unesco – Creative Cities Network. Ο στόχος αυτός προσδίδει περιεχόμενο στην όλη προσπάθεια. Σε πιλοτικό στάδιο και στα όρια μιας γειτονίας πρόκειται να δοκιμαστεί ένα αστικό πείραμα. Η χαρτογράφηση, η έρευνα, η εκπαίδευση, η δικτύωση και η εξωστρέφεια, τα βασικά ζητούμενα του project σε σχέση με την ενίσχυση της δημιουργικής κοινότητας της πόλης πρόκειται να αναζητηθούν μέσα από μια ολιστική προσέγγιση και με την συμμετοχή των δημιουργών, των φορέων και των επιχειρήσεων της πόλης. Το Creativity For.th τελικά είναι το εργαλείο που θα βοηθήσει τη Θεσσαλονίκη να δώσει τον δικό της ορισμό της δημιουργικής πόλης.

Α.Μ.: Tο Creativity For.th επιδιώκει τη δημόσια συζήτηση για τη δημιουργική πόλη. Κύκλοι διαβούλευσης, εργαστήρια και συζητήσεις βρίσκονται ήδη στα μελλοντικά σχέδια σας, κατά τη διάρκεια των οποίων το ζήτημα της δημιουργικής οικονομίας θα συζητηθεί από όλες τις πλευρές του. Μιλήστε μας για τις δράσεις που θα διοργανώσετε μέσα στο 2013 αλλά και τις μετέπειτα.
Creativity For.th.:
Η πρώτη φάση του Creativity For.th ολοκληρώνεται τον Μάιο του 2013 με ένα συνέδριο στο οποίο θα παρουσιαστούν το σύνολο των δράσεων και τα αποτελέσματα τους. Όλο αυτό το διάστημα θα εργαστούμε με την εξής στόχευση: να αποκτήσουμε μια ξεκάθαρη εικόνα με τα χαρακτηριστικά και την δυναμική της δημιουργικής οικονομίας της πόλης. Να δημιουργήσουμε την πλατφόρμα δικτύωσης των δημιουργών becreative.gr. Να ενδυναμώσουμε τους δημιουργούς με γνώσεις σχετικά με τα πνευματικά δικαιώματα, το πως να προσεγγίζουν πελάτες σε ξένες αγορές και το πως βρίσκουμε κεφάλαια χρηματοδότησης. Τέλος, να συνδέσουμε τη δημιουργική οικονομία με την πόλη, όπως με την δράση Creative Walk αλλά και να γεφυρώσουμε το χάσμα μεταξύ δημιουργικής οικονομίας και υπόλοιπης οικονομίας προϊόντων και υπηρεσιών μέσω δράσεων που θα γίνουν στην περιφέρεια. Αφού ολοκληρωθεί η πιλοτική φάση του Creativity For.th θα ξεκινήσει μια εκτεταμένη αξιολόγηση για να αξιοποιηθούν τα αποτελέσματα ως δομικά υλικά για μια τοπική αναπτυξιακή στρατηγική.

Α.Μ. : «CREATIVE WALK : ΑΝΑΚΑΛΥΨΤΕ ΤΟ ΚΡΥΦΟ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟ “ΔΙΑΜΑΝΤΙ” ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ »
Στις 15-16 Δεκεμβρίου μας καλείτε να γίνουμε όλοι «κυνηγοί διαμαντιών» και να ανακαλύψουμε τον «θησαυρό» που κρύβεται στην περιοχή του ευρύτερου παλαιού εμπορικού κέντρου της Θεσσαλονίκης. Με ποιόν τρόπο θα γίνουμε συμμέτοχοι σε αυτό, τι θα αποκομίσει ο επισκέπτης και τι θα κερδίζει συνολικά η περιοχή και μεμονωμένα ο κάθε δημιουργός που παίρνει μέρος σε αυτό το εγχείρημα;
Creativity For.th.:
Το Creative Walk είναι η δράση που δίνει στην πόλη τους δημιουργούς πρωταγωνιστές της και την δημιουργική γειτονιά της. Η διαδικασία για να παρακολουθήσει κάποιος την δράση είναι απλή. Έρχεται στο Info Point του Creative Walk (Τύπου 5), προμηθεύεται τον ειδικό χάρτη και σε συνεργασία με τους συνεργάτες του Creative Walk θα χαράξει την προσωπική του δημιουργική διαδρομή. Για παράδειγμα εάν ενδιαφέρεται για θέματα design θα του προταθεί η αντίστοιχη διαδρομή.

Related stories

Revisiting: La La Land (2016) του Damien Chazelle

Γράφει η Φανή Εμμανουήλ Κάθε φορά που ξαναβλέπω μια ταινία...

Το Φεστιβάλ Δάσους συνεχίζεται δυναμικά και τον Σεπτέμβριο

Το Φεστιβάλ Δάσους, το μεγάλο πολιτιστικό γεγονός της Θεσσαλονίκης, συνεχίζει για δέκατη...

Κινηματογράφος και αθλητισμός: 6 ταινίες για το Μπάσκετ

  Γράφει ο Λάζαρος Γεροφώτης Ο Γιάννης Αντετοκούμπο είναι (μαζί με...

Το ‘ελληνικό Woodstock’ και ένα πάρτυ στη Βουλιαγμένη

Το πρωτοποριακό πάρτι του Λουκιανού Κηλαηδόνη στη Βουλιαγμένη, γνωστό...

3 Νέες ταινίες στις κινηματογραφικές αίθουσες και η κορυφαία συνάντηση του Deadpool με τον Woolverin

γράφει ο Λάζαρος Γεροφώτης Με τις θερμοκρασίες να συνεχίζουν να...