HomeCinemaΚριτική ταινίαςΜατωμένος Γάμος | Η ορμητικότητα της φύσης,...

Ματωμένος Γάμος | Η ορμητικότητα της φύσης, απέναντι στις συμβάσεις της οργανωμένης κοινωνίας.

Ισπανία, Γερμανία Σκηνοθεσία: Πάουλα Ορτίθ Με τους: Ίμα Κουέστα, Λουίζα Γκαβάσα, Άλεξ Γκαρσία

Η Νύφη, λίγο πριν το γάμο της με έναν έντιμο φιλήσυχο άνδρα, νιώθει το πάθος της για τον παιδικό της έρωτα με τον ατίθασο και ορμητικό Λεονάρντο να ξαναξυπνά.



Η δεύτερη αυτή ταινία της Πάουλα Ορντίθ πρόκειται για τη κινηματογραφική μεταφορά του αριστουργήματος του Λόρκα. Υποψήφια για 12 βραβεία Γκόγια εκ των οποίων κέρδισε τα δύο, η ταινία αρκετά πιστή στο αρχικό κείμενο, αναδεικνύει τα μεγάλα δίπολα στο έργο του Φεντερίκο Γκαρσία Λόρκα, αυτό της απόλυτης ελευθερίας του πάθους, της ορμητικότητας της φύσης, απέναντι στις συμβάσεις της οργανωμένης κοινωνίας, στους περιορισμούς, στις παγίδες και στα αδιέξοδά της.

Η Ορντίθ παντρεύει όμορφα το αληθινό με το φανταστικό με ομαλές μεταβάσεις από την πραγματικότητα, στον ταραγμένο εσωτερικό κόσμο της νύφης και στα πνεύματα που τη στοιχειώνουν. Ταινία γεμάτη επαναλαμβανόμενα σύμβολα όπως αυτό του αλόγου που φέρνει τη νύφη κοντά στον αγαπημένο της, γεμάτη μουσική, γήινα χρώματα, κοντινά πλάνα και slow motion. Με μια όμορφη πρωταγωνίστρια γεμάτη αισθησιασμό να κινείται μέσα σε ένα εξαιρετικό σκηνικό, ακαθόριστου τόπου και χρόνου ( γυρίστηκε σε Καππαδοκία-Αραγονία) γεμάτο σκόνη, ανέμους και χαλάσματα που φαντάζει άρρηκτα δεμένο με τους ήρωες και τα πάθη τους, σα μέρος του δράματος τους ή σαν υποκινητής του.

Όλα αυτά συνθέτουν μια ταινία καλαίσθητη και ποιητική, που παρασύρει το θεατή στο σύμπαν των παθιασμένων ηρώων της. Κάπου όμως ανάμεσα στα πολλά τραγούδια, στα slow motions και στη στυλιζαρισμένη εικόνα πάντα καιροφυλαχτεί το μελόδραμα και η υπερβολή. Γι'αυτό το λόγο ταινίες σαν αυτή, παγιδεύουν το θεατή στην εντυπωσιακή φωτογραφία τους, τον κρατούν στην επιφάνεια του δράματος, τον περιορίζουν σε ένα επιπόλαιο πέρασμα από τα λόγια του ποιητή.

Έτσι κι εδώ οι ήρωες του Λόρκα, οι γήινοι, οι παθιασμένοι, οι τόσο ζωντανοί, καταλήγουν τμήματα του ντεκόρ μιας ταινίας-βιντεοκλίπ κι εμείς δυστυχώς δε φτάνουμε ποτέ στο σημείο, να νιώσουμε πραγματικά τη τραγική δύναμη της νύφης, που οδηγήθηκε, στο ματωμένο γάμο.

Related stories

Revisiting: La La Land (2016) του Damien Chazelle

Γράφει η Φανή Εμμανουήλ Κάθε φορά που ξαναβλέπω μια ταινία...

Το Φεστιβάλ Δάσους συνεχίζεται δυναμικά και τον Σεπτέμβριο

Το Φεστιβάλ Δάσους, το μεγάλο πολιτιστικό γεγονός της Θεσσαλονίκης, συνεχίζει για δέκατη...

Κινηματογράφος και αθλητισμός: 6 ταινίες για το Μπάσκετ

  Γράφει ο Λάζαρος Γεροφώτης Ο Γιάννης Αντετοκούμπο είναι (μαζί με...

Το ‘ελληνικό Woodstock’ και ένα πάρτυ στη Βουλιαγμένη

Το πρωτοποριακό πάρτι του Λουκιανού Κηλαηδόνη στη Βουλιαγμένη, γνωστό...

3 Νέες ταινίες στις κινηματογραφικές αίθουσες και η κορυφαία συνάντηση του Deadpool με τον Woolverin

γράφει ο Λάζαρος Γεροφώτης Με τις θερμοκρασίες να συνεχίζουν να...