HomeMind the artΜουσικήΔήμητρης Μαραμής

Δήμητρης Μαραμής

Ένα διαφορετικό ταγκό θα έχουν την ευκαιρία να ακούσουν και να χορέψουν όσοι βρεθούν στο χώρο του Παλλάς το βράδυ της Παρασκεύης (16/11). Λίγο πριν ανέβει στη σκηνή ο συνθέτης Δημήτρης Μαραμής μιλάει στον Γιάννη Γκροσδάνη για τη νέα δουλειά του με τίτλο “Ταγκό για Τρείς” αλλά και για το νόημα της έμπνευσης στη μουσική.

Τι θα δούμε και θα ακούσουμε στο Παλλάς το βράδυ της Παρασκεύης?
Το πρόγραμμα θα είναι ιδιαίτερα πλούσιο καθώς θα περιέχει την παρουσίαση του νέου δίσκου, «Ταγκό για τρεις», που κάναμε με την Κορίνα Λεγάκη και συνεργάζεται μαζί μας ο στιχουργός Μιχάλης Γκανάς. Επίσης θα θυμηθούμε τραγούδια και κομμάτια από τις προηγούμενες δισκογραφικές δουλειές μας, αλλά και νέο, ανέκδοτο υλικό που είναι πάντα υπό διαμόρφωση και κυκλοφορία.


Τι ακριβώς είναι το Ταγκό για Τρείς?
Το Ταγκό για Τρείς είναι η νέα δισκογραφική μου παρουσία. Εδώ ξανασυναντώ ερμηνευτικά την Κορίνα Λεγάκη ενώ στους στίχους βρίσκουμε τον Μιχάλη Γκανά σε δύο υπέροχα τραγούδια αλλά και μελοποιημένους στίχους της Μ. Πολυδούρη και Κ. Καρυωτάκη. Δεν θα έλεγα πως αποτελεί έναν κύκλο τραγουδιών καθώς όλα τα τραγούδια του δίσκου γεννήθηκαν μέσα από μια παρόρμηση χάρη στην επαφή μου με τον στίχο μέσα σε μια πνοή.


Αν και έχετε ασχοληθεί με την μελοποίηση ποιημάτων όπως της Πολυδούρη και του Καρυωτάκη, τους ξανασυναντάτε και στο τελευταίο σας cd album. Υπάρχει κάποιος λόγος πίσω από αυτή τη συνάντηση;
Πράγματι έχω ξανασχοληθεί με την ποίηση τους. Είχα παρουσιάσει μάλιστα και μια μουσική παράσταση με αυτο το υλικό στη Θεσσαλονίκη πριν από 3 χρόνια, με τίτλο “Σαν Δέσμη από τριαντάφυλλα”. Ίσως τελικά τίποτα να μην είναι τυχαίο. Ωστόσο πρώτα είχα μελοποιήσει Πολυδούρη που εκφράζει πιο έντονα την αισθηματική της ηλικία, και μετά Καρυωτάκη, που είναι λιγότερο συναισθηματικός στις έννοιες και στα νοήματα των ποιημάτων του.


Τι είναι αυτό που κάνει ελκυστική την ποίηση των Πολυδούρη, Καρυωτάκη και Λόρκα για έναν συνθέτη όταν μπαίνει στη διαδικασία να τους μελοποιήσει;
Δεν είναι απλή η απάντηση. Νομίζω πως σου προκαλεί πολλά και διαφορετικά συναισθήματα το δυνατό αίσθημα, που αποτυπώνουν στους στίχους τους. Είναι λοιπόν το πάθος. Και πιθανόν μια αίσθηση αιωνιότητας στα λόγια τους.


Ποιες είναι οι πηγές της έμπνευσής σας για να γράψετε μουσική;
Με εμπνέουν ο λόγος, η ποίηση και ο,τιδήποτε μπορεί να με φορτίσει συναισθηματικά. Για μένα ένας στίχος μπορεί να μου δημιουργήσει μια υπέροχη εικόνα. Οτιδήποτε λοιπόν βλέπω ή ακούω και με συγκινεί μπορεί να με οδηγήσει στο πιάνο και στη μουσική. Από εκεί και πέρα ξεκινάει μια άλλη περιπέτεια.


Πως μπορεί να γεννηθεί το νέο στη μουσική;
Ίσως ακούγεται παράδοξο, αλλά το «νέο» μπορεί να γεννηθεί μόνο μέσα από το «παλαιό». Η παράδοση είναι εκείνη που εξασφαλίζει τη συνέχεια της δημιουργίας. Δεν εννοώ βεβαίως να επανέρχεται κάτι όπως ήταν πριν ή να δανειζόμαστε αυτούσια στοιχεία από το παρελθόν. Αλλά οφείλουμε να γνωρίσουμε και να χωνέψουμε το παρελθόν για να επινοήσουμε κάτι σύγχρονο και να μιλήσουμε σε μια καινούρια γλώσσα.

Related stories

Revisiting: La La Land (2016) του Damien Chazelle

Γράφει η Φανή Εμμανουήλ Κάθε φορά που ξαναβλέπω μια ταινία...

Το Φεστιβάλ Δάσους συνεχίζεται δυναμικά και τον Σεπτέμβριο

Το Φεστιβάλ Δάσους, το μεγάλο πολιτιστικό γεγονός της Θεσσαλονίκης, συνεχίζει για δέκατη...

Κινηματογράφος και αθλητισμός: 6 ταινίες για το Μπάσκετ

  Γράφει ο Λάζαρος Γεροφώτης Ο Γιάννης Αντετοκούμπο είναι (μαζί με...

Το ‘ελληνικό Woodstock’ και ένα πάρτυ στη Βουλιαγμένη

Το πρωτοποριακό πάρτι του Λουκιανού Κηλαηδόνη στη Βουλιαγμένη, γνωστό...

3 Νέες ταινίες στις κινηματογραφικές αίθουσες και η κορυφαία συνάντηση του Deadpool με τον Woolverin

γράφει ο Λάζαρος Γεροφώτης Με τις θερμοκρασίες να συνεχίζουν να...