HomeMind the artΜουσικήΛίγες μέρες πριν ανέβει στη σκηνή του...

Λίγες μέρες πριν ανέβει στη σκηνή του WE ο Boogie Belgique μας μεταφέρει στον υπέροχο κόσμο της μουσικής του.

Από την reggae σε abstract hip hop ρυθμικές ατασθαλίες και από dub ρυθμούς και swing πινελιές με 30s και 40s διάθεση σε experimental sets που μπλέκονται στην γκαρνταρόμπα τους με samples και κομμάτια που αναβιώνουν παλιές εποχές μέσα από σύγχρονες ερεθιστικές εικόνες, βιώματα και ακούσματα. Μίξεις συναισθημάτων και ευρηματικές τακτικές αλλαγές ηχοτροπιών προσδίδουν στην μπάντα τους έναν ακόμα λόγο που τραβάει τα βλέμματα και ερεθίζει τα αυτιά. Η ατμοσφαιρικά πειραματιζόμενη Boogie Belgique band υπόσχεται και πάλι νέους ήχους που θα εξιτάρουν το κοινό, σκανδαλώδη πεντάγραμμα και dance διαθέσεις που θα ξεσηκώσουν το WE!

Πώς η ενασχόληση με το illustration and animation έγινε παραγωγή μουσικής; Για μένα η εικονογράφηση, τα κινούμενα σχέδια και η μουσική πάντα συνδεόντουσαν. Πιστεύω ότι η δημιουργική διαδικασία των προαναφερθέντων καλλιτεχνικών ειδών μοιάζει κατά κάποιο τρόπο. Εφόσον κάποιος μάθει το τεχνικό μέρος της διαδικασίας, έχει δημιουργικό μυαλό και εργαστεί σκληρά, τότε μπορεί και να το αποπειραθεί. Πάντα μου άρεσε να σχεδιάζω και να ασχολούμαι με την απεικόνιση κινουμένων σχεδίων, μέχρι η σχολική ζωή κάπως να μου τα «καταστρέψει». Μόνο όταν ξεκίνησα να ασχολούμαι με την παραγωγή της μουσικής (το οποίο ήταν πάντα κάτι το εντελώς διαφορετικό για μένα τότε) ανακάλυψα ξανά την αγάπη μου για τα σκίτσα και τα κινούμενα σχέδια. Ο συνδυασμός αυτών των δύο το κρατάει ζωντανό.

Tι είναι αυτό που συνδέει το παλιό με το νέο στην μουσική σου και τι αυτό που από vintage γίνεται σύγχρονο; Κατά τη γνώμη μου, η δημοφιλής μουσική παλιά συνδεόταν περισσότερο με το συναίσθημα ή την ύπαρξη απ' ότι συνδέεται η δημοφιλής μουσική στις μέρες μας. Οι άνθρωποι χρησιμοποιούσαν τη μουσική περισσότερο για να συνδεθούν με τα αισθήματά τους και να τα εκφράσουν στο κοινό τους. Όπως η αγωνία της σκλαβιάς δημιούργησε τη blues και όπως η swing μουσική αντανακλούσε τη χαρά ενός κόσμου απελευθερωμένου από τον πόλεμο. Πιστεύω, ότι στις μέρες μας είναι πιο δύσκολο να βρει κανείς πραγματικά συναισθήματα στην μουσική, όπως για παράδειγμα συναισθηματικές διαστρωματώσεις και ιδέες, αντί να είναι απλά και μόνο cool ή sexy. Δεν υπάρχει απολύτως τίποτα λάθος σε αυτό, αλλά ο άνθρωπος έχει πολλά περισσότερα αισθήματα. Όταν ξεκίνησα την παραγωγή, πάντα έψαχνα για συγκεκριμένο συναίσθημα σε ένα τραγούδι. Μία μίξη μελαγχολίας και χαράς που μου είναι δύσκολο να περιγράψω. Το να δειγματίζω παλιά μουσική ήταν για μένα ο τέλειος τρόπος για να το καταφέρω. Συνδυάζοντας το με επιρροές της εποχής μας, παίρνεις κάτι εντελώς διαφορετικό. Και αυτό είναι αυτό που ελπίζουμε και προσπαθούμε να καταφέρουμε με τους Boogie Belgique.

Υπήρχαν πρότυπα καλλιτεχνών ή κάποια ενδεχομένως βιωματικά ακούσματα που επηρέασαν την δημιουργία του ήχου σας ή σκόπιμα επιλέχθηκαν για να στιγματίσουν/προσδιορίσουν την μπάντα; Όπως, όλοι οι καλλιτέχνες σαφώς επηρεάστηκα από άλλους. Αλλά για να είμαι ειλικρινής, ποτέ δεν ήμασταν σίγουροι για την πορεία της μπάντας. Αυτό που είναι ενδιαφέρον σε μια δημιουργική διαδικασία, είναι ότι ξεκινά τη δική της πορεία μετά από λίγο. Ξεκινάς με μια αρχική ιδέα, αλλά γίνεται κάτι εντελώς διαφορετικό μετά. Αυτό είναι που με έκανε να αγαπήσω τους Boogie , χάραξαν τη δική τους ταυτότητα μέσα στο χρόνο και μεταλλάχτηκαν σε κάτι απροσδόκητο.

Η μουσική βιομηχανία το 2016…; Γίνεται όλο και πιο περίπλοκη, ειδικά για τους νέους καλλιτέχνες. Η βιομηχανία είναι σχεδιασμένη για να ελέγχεται, γεγονός που θέτει εμπόδια στις ευκαιρίες των πρωτοεμφανιζόμενων καλλιτεχνών, που προσπαθούν να κάνουν κάτι το εντελώς καινούριο. Λίγο παλιότερα τα κοινωνικά μέσα ήταν ο τέλειος τρόπος για να διαδοθεί και να κυκλοφορήσει η μουσική, έναντι στις νόρμες του συστήματος. Για τους Boogie Belgique το γεγονός αυτό ήταν καθοριστικής σημασίας. Μπορούσε κανείς να κατεβάσει τη μουσική μας τζάμπα και χρησιμοποιούσαμε μέσα όπως το facebook, soundcloud και youtube για να κάνουμε το πρόμο και να κυκλοφορήσουμε τα κομμάτια μας εκεί. Τα πράγματα διαδόθηκαν γρήγορα σε όλο τον κόσμο, που ήταν εκπληκτικό για εμάς. Αλλά ακόμα περισσότερες υπηρεσίες ξεκίνησαν να ζητούν χρήματα από τον κόσμο. Αυτό άλλαξε τα πάντα και προφανώς και μας. Έχει γίνει πολύ δύσκολο να φτάσουμε τους φανς μας, να τους πούμε για την καινούρια μας μουσική, τα καινούρια σόου και να γνωστοποιήσουμε τη μουσική μας σε νέους ακροατές. Εργαζόμαστε σκληρά για να το ξεπεράσουμε και για να ανακαλύψουμε νέους τρόπους για να διαδώσουμε τη μουσική μας. Αλλά ειλικρινά εύχομαι ότι το διαδίκτυο θα γίνει ξανά ένα ανοιχτό και δημοκρατικό φόρουμ και πηγή, που θα προσφέρει δυνατότητες σε νέους καλλιτέχνες, που ενεργούν εκτός της mainstream μουσικής.

Με ποιο άλμπουμ σου ταυτίζεσαι προσωπικά, με ποιο καλλιτεχνικά και σε ποιο αν είχες τώρα την επιλογή θα άλλαζες κάτι και γιατί; Για μένα το καινούριο μας άλμπουμ «volta» εισήγαγε ένα καινούριο κεφάλαιο για τη μπάντα. Εργάστηκα περισσότερο πάνω του και είχα την ευκαιρία να συνεργαστώ με άλλους ανθρώπους. Οι Aiko devriendt, cedric van overstraeten και martin van den broeck, που ήταν συνιδρυτές της ζωντανής μας μπάντας, συνεργάστηκαν μαζί μου στο σχεδίασμά, ηχογράφηση και την ταξινόμηση του καινούριου άλμπουμ. Αυτή η συνεργασία ανύψωσε τη μπάντα μας σε άλλο επίπεδο. Αν εξαιρέσεις πολύ μικρά πράγματα σε προηγούμενα άλμπουμ (που τα γνωρίζω από ότι βλέπετε) δε θα άλλαζα τίποτα. Οι Βoogie Βelgique πάντα ήταν και θα είναι ένα συνεχές πείραμα. Ελπίζουμε να συνεχίσουμε να παράγουμε και να πειραματιζόμαστε για πρωτοπορίες, χωρίς να χάνουμε τον «πυρήνα του ήχου μας» και την ατμόσφαιρα μας.

Η ανάμειξη πολλών μουσικών ειδών είναι θεωρείς χαρακτηριστικό της νέας γενιάς μουσικών; Συντελεί στην απελευθέρωση ίσως της μουσικής και εισάγει σε νέα εποχή; Αν ναι τι χαρακτηρίζει την νέα αυτή εποχή; Το φανταστικό με την μουσική είναι ότι πάντα αποτελούσε μια μίξη ειδών. Ο καθένας πάντα έκλεβε ιδέες από τον άλλον και αυτό ήταν πάντα κάτι καλό. Η καλύτερη μουσική (και οποιαδήποτε άλλη παρόμοια τέχνη) γεννήθηκε με το να αντιγράφεις κάποιον άλλον καλλιτέχνη και με το να προσθέτεις τα δικά σου μοναδικά δεδομένα. Με αυτό τον τρόπο τα στυλ ενώθηκαν μεταξύ τους και έκαναν τη μουσική και τις άλλες τέχνες, όπως τις γνωρίζουμε σήμερα. Πιστεύω ότι η πραγματική μουσική απελευθέρωση θα φέρει την αλλαγή στα πιστεύω μας σχετικά με τις πατέντες και τον ιδιωτικό χώρο. Για να εξελιχτούν οι τέχνες, πρέπει να έχουμε την ελευθερία να αντιγράφουμε, να πειραματιζόμαστε και να πρωτοπορούμε. Νομίζω ότι το sampling μεταξύ άλλων άνοιξε καινούριους δρόμους προς αυτή τη κατεύθυνση, που θα μπορούν να εισάγουν μια καινούρια εποχή στη μουσική.

Θεωρείς ότι το κοινό των Boogie Belgique έχει κατανοήσει και αγκαλιάσει την εναλλακτικότητά τους; Με τους Βoogie Βelgique πραγματικά προσπαθούμε να γεφυρώσουμε το κενό μεταξύ της παλιάς και νέας μουσικής, μεταξύ του Underground και της πιο δημοφιλούς μουσικής. Είναι εκπληκτικό το πόσοι άνθρωποι ταυτίζονται με τη μουσική μας ή απολαμβάνουν το μοναδικό της στυλ. Με το να διαβάζουμε σχόλια και κριτικές, αλλά και με το να δεχόμαστε προσωπικά μηνύματα, αισθανόμαστε ότι πετύχαμε κάτι μοναδικό. Αυτό σημαίνει πολλά για μας. Τονώνει την ενέργεια μας για να συνεχίσουμε να παράγουμε και να πειραματιζόμαστε. Όπως και να έχει, τι είναι πιο σημαντικό από το να έχεις τη δυνατότητα να συνεχίσεις να κάνεις αυτό που αγαπάς; Και αυτό είναι δυνατόν μόνον χάριν στους φανς μας.


Ο Βoogie στην Ελλάδα. Τι έχουμε να περιμένουμε από το live σας στις 25 Οκτωβρίου; Πειραματιζόμασταν ακόμα περισσότερο με τη μίξη δειγμάτων και live μουσικής και φέρνουμε καινούρια κομμάτια, visuals και όργανα στη σκηνή. Πάντα ήταν απίστευτη η παράσταση στην Ελλάδα και ανυπομονούμε να φέρουμε το καινούριο μας σόου στο ελληνικό κοινό.

***

Ο Boogie Belgique καταφθάνει για ένα μοναδικό live show με visuals συνοδευόμενος από το εκπληκτικό συγκρότημα του, την Τρίτη 25 Οκτωβρίου στο WE (3ης Σεπτεμβρίου & Γρηγορίου Λαμπράκη)

Tickets info:

Early bird tickets (50) : 8e

Pre sale: 10e

On Door: 10e


Pre sale spots:

Viva.gr

Public

Seven Spots

Media Markt

WE


Related stories

Οι ταινίες της εβδομάδας 25.04-01.05.2024

Γράφει ο Λάζαρος Γεροφώτης Η κατρακύλα στα εισιτήρια των κινηματογράφων...

Η Μαρίτα Καρυστηναίου δημιουργεί τα φωτιστικά των ονείρων σας

φωτογραφίες: Μαρία Ευσταθιάδου Η Decolight λειτουργεί από το 2010 και...

Ψηλά στο Εσκί Ντελίκ, αναμνήσεις μιας άλλης ζωής

Ήταν μικρές κι αθώες κοπελούδες σαν ήρθανε απ’ την...

Κριτική Βιβλίου | Λίνα Φυτιλή «Χρυσός κήπος. Αλτίν μπαχτεσί».

γράφει ο Τάσος Γέροντας Λίνα Φυτιλή «Χρυσός κήπος. Αλτίν μπαχτεσί»....