HomeInterviewsO Kωστής είναι η Raw Bee Candles:...

O Kωστής είναι η Raw Bee Candles: Οι δυο εαυτοί, η σκηνή, και η ιστορία τους

της Κωνσταντίας Kοκκορα

Η Raw Bee Candles ή αλλιώς Κωστής αποτελεί μία αυτόφωτη περσόνα και το πολιτισμικό παιδί της Άννας Βίσση και του Mick Jagger. Μιλάμε μαζί της και ανακαλύπτουμε έναν πολύχρωμο κόσμο.

Ποιός είσαι Κωστή;

Είμαι «μια αλήτισσα ψυχή» όπως λέει και η Βίσση. Κατα κόσμον, ένας 24χρονος non binary (που δεν τον προσδιορίζει το φύλο του) DJ, μουσικός που σπούδασε Ηλ. Υπολογιστές στην Κρήτη αλλα το άφησε στο 3ο έτος λόγω Covid και άλλων συνθηκών για να βρεθεί εν τέλει στην Θεσσαλονίκη.

Τι είναι για σένα η Raw Bee Candles;

Είναι μία επαναστατική επαναστάτρια που ξεκίνησε το έργο της (το οποίο είναι κατάτι πολιτικό λόγω αφενός της προγωνικής του φύσης: διαδηλώσεις από έγχρωμες τρανς στην Αμερική και αφετέρου λόγω πολιτικής μνείας) απο αυτοργανωμένους χώρους και κατέληξε σε θεσμικούς, διατηρώντας ωστόσο το χαρακτηριστικό της αναρχίας. Η μετάβαση ήταν αποτέλεσμα της απογοήτευσης από την αυτοοργάνωση της Θεσσαλονίκης, και της επιθυμίας για την πραγμάτωση του ταλέντου σε επάγγελμα. Οχι, όμως υπό την έννοια της εμπορευματοποιημένης τέχνης αλλά αντιθέτως, η οικονομική ενίσχυση να δρα επικουρικά με στόχο την ενίσχυση όλων των τομέων ενος drag show.

Raw Bee Candles – Πού, Πώς , Πότε και Γιατί γεννήθηκε;

Δημιουργήθηκε 11/1/2019 στο Ηράκλειο της Κρήτης, μετά από μια ξέφρενη νύχτα, ενώ ακούγανε «Robbie Williams». Ερεθίσματα υπήρξαν αντίστοιχες βραδιές drag ενώ τα πρώτα βήματα έγιναν στο «Haus of Handax» με την υλικοτεχνική βοήθεια φίλων αλλά κυρίως επί του θέματος τον χαρακτηριζει η έκφραση «έθνος ανάδελφον». Το μικρόβιο όμως το ειχε κληρονομήσει από την μητέρα του (όπως και τα ρούχα της) που μεσουρανούσε ως τραγουδίστρια στα 90’s ενώ η τάση αυτή έκανε αισθητή την εμφάνισή της σε κάθε Eurovision με τον μικρό Κωστή να ξέρει όλα τα τραγούδια από έξω.

Πως αισθάνθηκες την πρώτη φορά σε show σου;

Πριν το show το άγχος του είχε μετουσιωθεί σε μια μόνιμη σκέψη ότι κάτι είχε ξεχάσει. Μόλις βέβαια ανέβηκε επί σκηνής όλα έσβησαν και εκτέλεσε το έργο του άψογα με το «Aint nobody» να ηχεί δυνατά στα μεγάφωνα. Με την ολοκλήρωση του show, τον πλημμύρισε ολόκληρο, ένας κυκεώνας συναισθημάτων ενθουσιασμού και συγκίνησης εξαιτίας της χαράς και του αλαλαγμού που συνεπήρε το κοινό.

Πως το εξέλαβε η οικογένεια σου;

Όπως δηλώνει ο Κωστής, οι δικοί του άνθρωποι δεν γνώριζαν σχετικά με αυτή του την δραστηριότητα έως ότου, τους τα πρόλαβαν άλλοι. Στην μητέρα του χρειάστηκε περίπου 1 χρόνος για να το αποδεχθεί ενώ η σχέση με τον πατέρα βρίσκεται ακόμη μετέωρη και με τον Κωστή να είναι ανοιχτός σε κάθε μορφή επανασύνδεσης. Ωστόσο επισημαίνει ότι «Υπάρχουν οικογένειες που γεννιόμαστε και οικογένειες που διαλέγουμε» εννοώντας τους φίλους και το πιστό του κοινό.

Ποια είναι η σημασία του ονόματος;

Το Raw παραπέμπει στην αφιλτράριστη και ακατέργαστη φύση. Το Bee στο δυνατότερο ζώο, την μέλισσα και το candles στην ήρεμη δύναμη των drug queens που έχει η φωτιά (η οποία ωστόσο δεν τον διακατέχει τόσο προσωπικά).

Υπηρξε ποτε σύγχυση μεταξύ Κωστή και Raw Bee Candles;

Σε πρώιμο στάδιο και όσον αφορά την εξωτερική εμφάνιση καθώς ο Κωστής βρισκόταν ακόμη υπό διερεύνηση. Η Raw Bee συνιστά προέκταση του Κωστή, την υπερβολή του. Για αυτό και τον βοήθησε αρκετά όσον αφορά την κοινωνικότητα. Αυτό που ανταπέδωσε ο Κωστής με την σειρά του υπήρξε η οξυδέρκεια γενικότερα αλλά και πιο συγκεκριμένα στις σχέσεις με τους ανθρώπους.

Το Drag είναι ένας ρόλος η μορφή έκφρασης;

«Είναι η έκφραση των βαθύτερων σου πόθων, φόβων. Είναι η υπερηρωίδα ή ο υπερήρωας που δημιουργείς για να πολεμήσεις τις δικές σου ανασφάλειες. Είναι ένας τρόπος επιβίωσης και κατά βάση επούλωσης».

Αν είχες θεραπευτεί πλήρως από τις εσωτερικές πληγές θα το συνεχιζες;

«Ναι, διότι θα το χρειαζόμουν για να παραμείνω υγιής και καλά».

Αν δεν υπήρχαν οι drag queens τι θα έκανες;

«Αν δεν υπήρχε η κουλτούρα του drag τα τελευταια 37…εκατομμύρια χρόνια» θα ακολουθούσε μουσική πορεία με κατεύθυνση την στιχουργική, την σύνθεση αλλά και το performative κομμάτι δηλαδή αυτό της παραστατικότητας.

Ποια ήταν η καλύτερη και η χειρότερη σου εμπειρία;

Η καλύτερη εμπειρία ήταν αδιαμφισβήτητα το Pride της Θεσσαλονίκης διότι η συνεισφορά του στο έργο άρχιζε από το κομμάτι της παραγωγής ενώ ολοκληρωνόταν στο τελευταίο σκέλος με το performance στην παρουσίαση. Σαν ένας άλλος Δημιουργός που δίνει την τελική μορφή ζωής στο έργο, βιώνοντας την έκσταση αφού έχει γίνει ένα με το κοινό του. Μάλιστα, η εμπειρία του θα κορυφωθεί λίαν συντόμως με παρουσίαση του στο Europride.

Η χαμηλότερη καμπή της ζωής του ωστόσο, τοποθετείται στις 30 Δεκεμβρίου μετά το event που έλαβε χώρα στο «Έτσι, κάνουν οι μπαλαρίνες» που υπήρξαν έντονες ακροδεξιές αντιδράσεις. Αυτό σε συνάρτηση με την παραποίηση ενός βίντεο του τον κατέστησε ένα από τα πιο συζητημένα θέματα των ημερών. Κατά συνέπεια ο αρνητικός αντίκτυπος πλαισίωσε και την δουλειά του εκτός απο την ψυχολογία του. Παρόλ’αυτά, «Η Ελλάδα ξεχνάει εύκολα» και τώρα έχουν επανέλθει όλα στη φυσιολογική τους ροή.

Υπάρχει κάτι που ειπώθηκε και σε προσέβαλε πραγματικά;

Αισθητή και άδικη φάνηκε η κατηγορία που του επέρριψαν για cultural appropriation (Cultural appropriation ή πολιτισμική ιδιοποίηση είναι η ακατάλληλη ή μη αναγνωρισμένη υιοθέτηση ενός στοιχείου ή στοιχείων μιας κουλτούρας ή ταυτότητας από μέλη μιας άλλης κουλτούρας ή ταυτότητας). Κατηγορία σε έναν κοινωνικά ενεργό άνθρωπο που έχει βγει στους δρόμους να παλέψει για τα δικαιώματα του αλλά και των συνανθρώπων του ενώ δεν έκανε ποτέ εκπτώσεις στις πολιτικές του θέσεις και πεποιθήσεις.

Ποιά είναι η γνώμη σου για την κατάσταση της LGBT κοινότητας στην Ελλάδα;

Σύμφωνα με τα λεγόμενα του Κωστή το εσωτερικευμένο κόμπλεξ των Ελλήνων δεν θα άφηνε ανεπηρέαστη και την εγχώρια LGBT κοινότητα. Απογοητευτικό είναι το ποσοστό ομοφοβίας και τρανσφοβίας ενώ ακόμη καταλυτικός είναι και ο διχασμός μεταξύ ομοφυλόφιλων και των τρανς ατόμων με τα πατριαρχικά κατάλοιπα να διαιωνίζονται. Οι κατηγοριοποιήσεις, οι ταμπέλες, και τα στερεότυπα αντηχούν μέχρι και σήμερα. Επιπλέον, υπάρχει ακόμη μια σύγχυση μεταξύ του παλιού drag στυλ «Ζαχαράτος» και του καινούριου που αφορά την δημιουργία μιας νέας περσόνας και όχι την μίμηση. Παραταύτα, αξιομνημόνευτη είναι η πρόοδος του κινήματος έως τώρα με την κατοχύρωση βασικών δικαιωμάτων αλλά και την τοποθέτηση ανθρώπων της κοινότητας σε θέσεις ευθύνης.

Ποιο είναι το μεγαλύτερο σου όνειρο;

Η ιδεατή του επιθυμία φαντάζει μεγαλεπήβολη και κάπως ναρκισσιστική αλλα καθ’ όλα οικονομικά ευπρόσιτη στο ευρύ κοινό. Ονειρεύεται ένα φαντασμαγορικό performance σε ένα μεγάλο στάδιο με χορευτές και led γιγαντοοθόνες με το εισιτήριο να αγγίζει την χαμηλότερη δυνατή τιμή. Ιδανικά, ένας χώρος που αποτελεί βαθύτερη επιθυμία διεκδίκησης και κατάκτησης συνιστά η Επίδαυρος ή το Ηρώδειο.

Τι θα παρότρυνες τον Κωστή του παρελθόντος;

«Κόψε τις κακές παρέες, πίνε λιγότερο, κάνε φωνητική».

Και τι θα συμβούλευες έναν 15χρονο Κωστή του σήμερα;

«Μην χάσεις ποτε το φως σου! Ο κόσμος σε περιμένει να τον κάνεις κτήμα σου, να τον οργώσεις για να βγουν μετά απο 15 χρόνια άλλοι 15χρονοι Κωστήδες που θα κάνουν το ίδιο καλύτερα και τον κόσμο ομορφότερο».

Related stories