HomeΘέματαDon’t be evil.

Don’t be evil.

H Google δείχνει – επιτέλους – το πραγματικό της πρόσωπο.

Για όποιον ασχολείται με την τεχνολογία κάτι τέτοιο δεν αποτελεί έκπληξη. Είναι καιρός τώρα που η Google έχει πάψει να είναι ο ιππότης πάνω στο άσπρο άλογο που θα μας σώσει όλους, όπως αρέσει στην ίδια να καυχιέται. Μόνο που με την τελευταία της κίνηση το έκανε ξεκάθαρο και για όσους δεν δαπανούν και πολύ από τον χρόνο της ημέρας τους με το τι κάνουν οι τεχνολογικοί κολοσσοί. Ούτε λίγο ούτε πολύ η Google ανακοίνωσε πως ξεκινά να παρακολουθεί τι κάνουν οι χρήστες της σε όλα τα service της – Gmail, Search, YouTube και άλλα – και θα χρησιμοποιεί τα στοιχεία που συγκεντρώνει όπου και όπως το επιθυμεί. Η Google του «Don’t be evil» δεν υπάρχει πια.
Η νέα αυτή στρατηγική της εταιρίας θα τεθεί σε εφαρμογή την 1η Μαρτίου και μια πρώτη γεύση της πήραμε πριν από λίγες μέρες όπου το Search άρχισε να μοιράζεται στοιχεία με το Google+. Τα privacy policies που αφορούν τα services της Google εδώ και καιρό έχουν μια τάση να τραβήξουν προς την λεωφόρο του sharing, αντί το κάθε ένα να είναι αυτόνομο. Με αργά αλλά σταθερά βήματα η ανωνυμία σου στις υπηρεσίες της Google πεθαίνει. Πρώτα για παράδειγμα με το Google+ να απαιτεί το πραγματικό σου όνομα και μετά να το συνδέει με το λογαριασμό στο Gmail σου. Και είναι εντυπωσιακό πως παρά τις αντιδράσεις για τα privacy issues που είχε το Google+, οι άνθρωποι της Google αντί να διορθώνουν την κατάσταση την πηγαίνουν πιο πέρα.
Τι σημαίνει όμως όλα αυτά για τον απλό χρήστη; Σημαίνει πως όλα τα πράγματα που ψάχνεις, τα email που λαμβάνεις, τα μέρη που κοιτάς στο Google Maps, τα videos που βλέπεις στο YouTube αλλά και οι συζητήσεις που κάνεις στο Google+ θα συγκεντρώνονται σε ένα μέρος. Φαίνεται πως αυτό θα επηρεάσει περισσότερο τους χρήστες των Αndroid όπου η περιοχή τους ανά πάσα στιγμή αλλά και οι αγοραστικές τους συνήθειες (μέσω του Google Wallet) θα είναι στη διάθεση της Google και των εταιριών που διαφημίζονται σε αυτή. Διότι, μην γελιόμαστε, η Google δεν είναι μια εταιρία τεχνολογίας, ούτε λειτουργικού για smartphones, ούτε search engine, ούτε τίποτε άλλο. Η Google είναι μια εταιρία πώλησης διαφημίσεων. Όλα τα άλλα είναι εργαλεία με τα οποία προσελκύει κόσμο στον οποίο εν συνεχεία πουλά διαφημίσεις. Με την νέα πολιτική της Google η εταιρία θα είναι σε θέση να ξέρει ότι εκεί κοντά που είσαι βρίσκεται το Χ προϊόν που σου αρέσει να αγοράζεις. Οι διαφημίσεις θα είναι πιο στοχευόμενες από ποτέ. Και για να το πετύχει άλλαξε το ίδιο της το DNA, την φιλοσοφία της «Don’t be evil» η ερμηνεία της οποίας ήταν πως η Google θα βάζει πάντα ως προτεραιότητα της τους χρήστες της. Όλη της η φήμη στηρίζεται σε αυτό τον σεβασμό προς τον χρήστη. Και ενώ όλοι στον χώρο της τεχνολογίας ξέρουν πως κάτι τέτοιο ποτέ δεν ίσχυε, τώρα η Google είναι σαν να το διατυμπανίζει. Η αρχή του να βγάλει χρήματα χωρίς να κάνει κακό μας τελείωσε. Ευτυχώς υπάρχουν αρκετές εναλλακτικές ώστε να τελειώσει και όποιος το επιθυμεί μαζί της.

Related stories

Revisiting: La La Land (2016) του Damien Chazelle

Γράφει η Φανή Εμμανουήλ Κάθε φορά που ξαναβλέπω μια ταινία...

Το Φεστιβάλ Δάσους συνεχίζεται δυναμικά και τον Σεπτέμβριο

Το Φεστιβάλ Δάσους, το μεγάλο πολιτιστικό γεγονός της Θεσσαλονίκης, συνεχίζει για δέκατη...

Κινηματογράφος και αθλητισμός: 6 ταινίες για το Μπάσκετ

  Γράφει ο Λάζαρος Γεροφώτης Ο Γιάννης Αντετοκούμπο είναι (μαζί με...

Το ‘ελληνικό Woodstock’ και ένα πάρτυ στη Βουλιαγμένη

Το πρωτοποριακό πάρτι του Λουκιανού Κηλαηδόνη στη Βουλιαγμένη, γνωστό...

3 Νέες ταινίες στις κινηματογραφικές αίθουσες και η κορυφαία συνάντηση του Deadpool με τον Woolverin

γράφει ο Λάζαρος Γεροφώτης Με τις θερμοκρασίες να συνεχίζουν να...