HomeΘέματαFlyover: Eσύ πόσες ώρες χάνεις από τη...

Flyover: Eσύ πόσες ώρες χάνεις από τη ζωή σου;

Fly over: η νέα πραγματικότητα της Θεσσαλονίκης, με απροετοίμαστη την κοινωνία της

Κείμενο: Έλλη Πελίτη

Μπορεί το έργο να έχει ξεκινήσει από τον Νοέμβριο του 2023, όμως η πόλη ακόμα δεν έχει συνηθίσει την αλλαγή αυτή που θα την ταλαιπωρεί ως και τον Μάιο του 2027 -ήδη το έργο πήρε την πρώτη του παράταση. Με δύο λωρίδες του Περιφερειακού κλειστές, μια λωρίδα που οδηγεί από το Παπαγεωργίου προς τα ανατολικά και άλλη μια λωρίδα από το δάσος του Σέιχ Σου προς τα δυτικά, οι οδηγοί καλούνται καθημερινά να υπομείνουν ένα κυκλοφοριακό πανδαιμόνιο, όχι μόνο στον δρόμο αυτό, αλλά και στο κέντρο της πόλης, χωρίς να υπάρχει καμία κυκλοφοριακή μελέτη για την επίλυση του ζητήματος στο προσεχές μέλλον.

Η κατασκευή του εναέριου αυτοκινητόδρομου, που περιλαμβάνει 9 ανισόπεδους κόμβους, 10 νέες γέφυρες και 3 νέες σήραγγες, αποτελεί ήδη τροχοπέδη για την ομαλή μετακίνηση των πολιτών. Κατά τις ώρες αιχμής, δηλαδή από τις πρώτες πρωινές ώρες μέχρι και τις 11:00 και από τις 15:00 ως τις 18:00, ο Περιφερειακός στο google maps βάφεται κόκκινος, ενώ παράλληλα στις κεντρικές αρτηρίες της Θεσσαλονίκης η κατάσταση στους δρόμους είναι ασφυχτική, με τους τροχονόμους να παλεύουν καθημερινά να ρυθμίσουν το κυκλοφοριακό χάος.

Για τη διευκόλυνση των οδηγών το Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας & Δικτύων Μεταφορών δημιούργησε μία πλατφόρμα, με την οποία οι οδηγοί μπορούν να παρακολουθούν με ακρίβεια την κίνηση τόσο στον Περιφερειακό, όσο και στο κέντρο της πόλης (https://flyover.imet.gr/).

Με τον ΟΑΣΘ να αποτελεί το μοναδικό ΜΜΜ στη Θεσσαλονίκη, καθώς το έργο του Fly Over ξεκίνησε πριν την έναρξη της λειτουργίας του μετρό, η πόλη ασφυκτιά και αναγκάζεται να μεταβάλλει εντελώς την πραγματικότητά της. “Ερχόμενοι από άλλο νομό, χάσαμε την πτήση μας από το Αεροδρόμιο Μακεδονία γιατί κολλήσαμε δυο ώρες στην κίνηση λόγω των έργων για το flyover. Δεν υπήρχε καμία ενημέρωση ότι υπήρχε τόση μεγάλη καθυστέρηση στον δρόμο. Η πτήση που χάσαμε σύμφωνα με τους όρους έγινε από δική μας υπαιτιότητα και έτσι δεν αποζημιώνεται, και επιπρόσθετα σε αυτό, δεν υπήρχε διαθέσιμη πτήση για να ταξιδέψουμε παρά μόνο η τελευταία βραδινή, όπου χρειάστηκε να πληρώσουμε 400 ευρώ για να την κλείσουμε, και να περιμένουμε 5 ώρες στο αεροδρόμιο. Ο,τι και να πω είναι λίγο…” μας είπε η Παρασκευή Ν.

Είναι γεγονός ότι πλέον οι άνθρωποι, προκειμένου να βρίσκονται πιο κοντά στη δουλειά τους, για να διευκολύνουν την καθημερινότητα τους αναγκάζονται λόγω του Fly Over να μετακομίσουν από τα ανατολικά της πόλης στις δυτικές περιοχές, εξασφαλίζοντας παράλληλα και ένα πιο χαμηλό ενοίκιο. “Η εταιρεία μας έδωσε δυο επιλογές προς το παρόν. Είτε να έχουμε ώρα άφιξης 8.30 είτε 9.30 στη δουλειά. Και οι δυο επιλογές όμως είναι μέσα στην ώρα αιχμής και για να είμαστε στην ώρα μας και στις 2 περιπτώσεις, ιδρώνουμε” λέει ο Γιώργος Σ. που δουλεύει στη Σίνδο. “Πολλοί φτάνουν 10 παρά στη δουλειά μέσα στο άγχος, χωρίς να φταίνε, κι όμως συχνά δέχονται και τα στραβά βλέμματα των ανωτέρων τους”.

Παράλληλα υπάρχει και η ανησυχία του ότι η άμεση πρόσβαση στα νοσοκομεία που βρίσκονται εκτός αλλά και εντός της πόλης  είναι πλέον δύσκολη, με διάφορα περιστατικά καθυστέρησης ασθενοφόρων να έχουν καταγραφεί από την αρχή του έργου.

Πέρα από την καθυστέρηση στον δρόμο προς και από τη δουλειά, η πρόσβαση στα νοσοκομεία που βρίσκονται εκτός πόλης αποτελεί ακόμη ένα σοβαρό ζήτημα που οι αρμόδιες αρχές πρέπει να λάβουν σοβαρά. “Πηγαινοερχόμαστε 2-3 φορες τον μήνα στη Θεσσαλονίκη για θέματα υγείας κ πρέπει να βρισκόμαστε μ την μητέρα μας σε μεγάλο νοσοκομείο που για να φτάσουμε πρέπει να περάσουμε την κόλαση του περιφερειακού
Οταν η θεραπεία της είναι στις 10 το πρωί πρέπει να σηκώνεται άρρωστος άνθρωπος από το ξημέρωμα για να έχουμε μια με δυο ώρες μέσος όρος καθυστέρησης στον περιφερειακό γ να φτάσουμε. Αδιανόητο, το 2024 σε τόσο κεντρικό δρόμο π οδηγεί στα μεγαλύτερα νοσοκομεία της πόλης κ στο αεροδρόμιο να έχει αυτό το χάλι”, ανέφερε η Μαρία Ζουρνατζίδου.

Εκτός από τις επιπτώσεις αυτές, είναι σημαντικό να τονιστούν και οι περιβαλλοντικές  συνέπειες, καθώς για την πραγματοποίηση του έργου το οικοσύστημα του Σέιχ Σου μεταβάλλεται, οι ατμοσφαιρικοί ρύποι αυξάνονται και καταστρέφεται η δασική έκταση γύρω από το έργο.

Σε μία περίοδο όπου η χώρα προσπαθεί να ανακάμψει από τις φονικές φωτιές του καλοκαιριού, πραγματοποιείται ένα έργο που επιβαρύνει επιπλέον την ήδη ταλαιπωρημένη ατμόσφαιρα της πόλης. 

 

Related stories

Βραβεία Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου “Ίρις” 2024 – Οι Υποψηφιότητες

γράφει ο Λάζαρος Γεροφώτης Ανακοινώθηκαν χθες, οι υποψηφιότητες για τα...

Οι αρχιτέκτονες της πόλης στον Εξώστη | Νάσια Σπυριδάκη

Κάθε βδομάδα φιλοξενούμε στον Εξώστη αρχιτέκτονες της πόλης και...

Αστικοί Θρύλοι | Ο Μεσσίας Σαμπατάι Σεβί

γράφει η Μαρία Ράπτη Λένε πως έρχεται ο Μεσσίας, πως...

Το σπίτι του Δημήτρη Αμελαδιώτη είναι ένα έργο τέχνης σε εξέλιξη

WHO IS WHO: Μου αρέσει να παρουσιάζομαι ως εικαστικός,...

Οι ταινίες της εβδομάδας 25.04-01.05.2024

Γράφει ο Λάζαρος Γεροφώτης Η κατρακύλα στα εισιτήρια των κινηματογράφων...