HomeCinemaΕξώστης Θ15ο ΦΝΘ: Made in Thessaloniki

15ο ΦΝΘ: Made in Thessaloniki

Με θέματα ευρύτερου ενδιαφέροντος συμμετέχουν μια σειρά απο Θεσσαλονικείς σκηνοθέτες στο 15ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης. Και απο την ανάποδη κάποιοι δημιουργοί παρουσιάζουν ταινίες με τοπική θεματολογία.

Τα σημάδια της ιστορίας της δεκαετίας του '40 καταγράφουν μέσα στα ντοκιμαντέρ τους. Γεωγραφικό σημείο με συμβολική σημασία για τον τερματισμού του εμφύλιου πολέμου η Γιάννα Ευαγγελίδου παρουσιάζει το Γράμμος, το βουνό της ήττας. Αντίστοιχα οι Χρύσα Τσελέπη και Άκης Κερσανίδης παρουσιάζουν Το Χρονικό μιας καταστροφής, μια κινηματογραφική καταγραφή του Ολοκαυτώματος του Χορτιάτη από τους Γερμανούς κατά τον Β. Παγκόσμιο Πόλεμο.

Δύο απο τα πλέον αναμενόμενα ντοκιμαντέρ της φετινής διοργάνωσης παρουσιάζουν ο Δημήτρης Αθυρίδης, ο οποίος παρουσιάζει στο Ένα Βήμα Μπροστά ένα διαφορετικό πορτραίτο του Δημάρχου Θεσσαλονίκης Γιάννη Μπουτάρη, και ο Αντρέας Σιαδήμας, ο οποίος κατέγραψε ένα σημαντικό υλικό με θέμα τα μουσικά εργαστήρια του Μουσικού Χωριού που πραγματοποιούνται κάθε καλοκαίρι στον Αγ. Λαυρέντιο του Πηλίου.

Τα 100 χρόνια της Θεσσαλονίκης στον κορμό του σύγχρονου ελληνικού κράτους παρουσιάζει σειρά ντοκιμαντέρ παραγωγής της ΕΡΤ3 με τίτλο Ενθύμιον Θεσσαλονίκης (σκην: Γ. Μπότσου), Σταύρος Κουγιουμτζής: Μια καληνύχτα πες μου (σκην. Τηλ. Κοεμτζόπουλος). Στο ίδιο πλαίσιο παρουσιάζονται και οι Animated Φιλόσοφοι σε σκηνοθεσία Γ. Χατζηβασιλείου.

Μια βουτιά στην παράδοση του Πόντου και την επιβίωση των Ποντιών στη Μακεδονία μετά την ανταλλαγή πληθυσμών του 1923 κάνει ο Ηλίας Ιωσηφίδης στους Τραντέλλενους. Αρκετά σχετικό, μιας και αφηγήται την ιστορία ενός πρόσφυγα απο την Σαμψούντα του 1920, είναι και το θέμα της ιστορίας της νέας ταινίας της Κυριακής Μάλαμα Μια κληρονομιά: Με την ψυχή στο στόμα. Με ένα κτήριο με ιδιαίτερη συμβολική αξία, το Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονικης καταπιάνεται ο Ζαβιέ Λεφεβρ στο ομότιτλο ντοκιμαντέρ του.

Δύο ντοκιμαντέρ (Άπληστον Κέρδος του Γ. Καρυπίδη και Ο Θησαυρός της Κασσάνδρας του Γ. Αυγερόπουλου) αναδεικνύουν τους περιβαλλοντικούς κινδύνους για το θέμα των μεταλλείων της Χαλκιδικής. Με αρκετά νεανική διάθεση ο Δημήτρης Βρακάς παρατηρεί την καθημερινότητα μιας πόλης κατά τις πρώτες πρωϊνές ώρες στην ταινία του με τίτλο Πρωί.

 

Related stories