HomeCinema26ο Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης: “Must See”...

26ο Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης: “Must See” Μέρα 6 (Τρίτη 12/3/2024)

γράφει η Φανή Εμμανουήλ

Το Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης συνεχίζεται για 6η μέρα οι προτάσεις μας
για την Τρίτη 12/3/2024 είναι:

Johatsu, Into Thin Air – Andreas Hartmann, Arata Mori, Γερμανία, Ιαπωνία, 2024, 86΄ 

19:00 – Αποθήκη Δ’ – Frida Liappa

Στην Ιαπωνία, άνθρωποι εξαφανίζονται από προσώπου γης χωρίς να αφήνουν ίχνος με τη
βοήθεια των επονομαζόμενων εταιρειών «νυχτερινής μεταφοράς», οι οποίες διευκολύνουν
τους ανθρώπους να χαθούν από την παρούσα ζωή τους. Γνωστοί ως «Johatsu», ή «αυτοί που
γίνονται καπνός», αυτοί οι άνθρωποι αφήνουν τα πάντα πίσω τους προκειμένου να
ξεκινήσουν μια νέα ζωή κάπου αλλού.

Stray Bodies – Ελίνα Ψύκου, Ελλάδα, Ελβετία, Ιταλία, Βουλγαρία, 2024, 109′

20:00 – Olympion

Η Ρόμπιν είναι έγκυος, αλλά δε θέλει να γίνει μητέρα. Η Κατερίνα θέλει αλλά δεν μπορεί. H
Κική θέλει απλώς να πεθάνει με αξιοπρέπεια. Όμως η άμβλωση, η εξωσωματική
γονιμοποίηση και η ευθανασία αντίστοιχα δεν είναι νόμιμες στις χώρες τους. Τα Αδέσποτα
κορμιά εξερευνούν τη σωματική αυτονομία σε μια Ευρώπη, όπου επιτρέπεται να ταξιδέψεις,

να εργαστείς, να καταναλώσεις ελεύθερα αλλά όχι απαραίτητα να ζήσεις ή να πεθάνεις όπως
επιθυμείς.

Unclickable – Μπάμπης Μακρίδης, Ελλάδα, Κύπρος, ΗΠΑ, 2024, 74′

15:00 – Αποθήκη 1 – John Cassavetes

Καλώς ήρθατε στον σκοτεινό κόσμο της ψηφιακής διαφημιστικής απάτης, τη μεγαλύτερη
πηγή εσόδων του οργανωμένου εγκλήματος μετά τη διακίνηση ναρκωτικών. Ένα πρώην
στέλεχος του χώρου αποκαλύπτει πώς γίνεται, ποια είναι τα θύματά της και ποιος είναι ο
ρόλος της Google και του Facebook στο παιχνίδι.

The Hortiatis Holocaust – Κώστας Εφραιμίδης, Ελλάδα, 1996, 52′

17:00 – Makedonikon

Στις 2 Σεπτεμβρίου 1944, λίγο πριν από την υποχώρηση της από την Ελλάδα, η Βέρμαχτ
διαπράττει ένα από τα ειδεχθέστερα ναζιστικά εγκλήματα κατά της ανθρωπότητας. Οι
γερμανικές δυνάμεις κυκλώνουν τον Χορτιάτη κι εξαπολύουν τους Έλληνες συνεργάτες
τους, τους διαβόητους «Σουμπερίτες» στους κατοίκους του χωριού. Μέσα σε λίγη ώρα 146
άνθρωποι –κυρίως παιδιά και γυναίκες– δολοφονούνται, ενώ κάποιοι από αυτούς καίγονται
ζωντανοί στον φούρνο της περιοχής. Στο ντοκιμαντέρ οι μοναδικές δύο επιζήσασες μέσα από τον μαρτυρικό φούρνο αφηγούνται τις τραγικές εκείνες ώρες του ολοκαυτώματος.

Sorry/Not Sorry – Caroline Suh, Cara Mones, ΗΠΑ, 2023, 90′

22:30 – Makedonikon

«Σε παγκόσμιο και ιστορικό επίπεδο, είμαστε η βασικότερη πηγή δεινών και πόνου για τις
γυναίκες. Είμαστε το χειρότερο πράγμα που τους έχει συμβεί. Ξέρετε ποια είναι η δική μας
μεγαλύτερη απειλή; Η καρδιοπάθεια». Σήμερα, αυτή η γνωστή φράση του Λούι Σι Κέι
ακούγεται το λιγότερο ειρωνική, μετά το σκάνδαλο σεξουαλικής παρενόχλησης στο οποίο
εμπλέκεται ένας από τους πιο δημοφιλείς κωμικούς παγκοσμίως. Ένα χρονικό ανόδου και
(κυρίως) πτώσης, ένα ντοκιμαντέρ που δίνει φωνή, με ειλικρίνεια και απροσδόκητο χιούμορ,
στις διαφορετικές και περίπλοκες εμπειρίες των τριών γυναικών που μίλησαν ανοιχτά μέσα
στα χρόνια για τη συμπεριφορά του Λούι. Επανεξετάζοντας τη στάση του και την απρόσμενή
επάνοδό του, και προσπαθώντας να εξηγήσουν την απροθυμία του κοινού να αποκαθηλώσει
το είδωλό του, δύο δυναμικές σκηνοθέτριες ρίχνουν φως σε ερωτήματα σχετικά με το φύλο
και την εξουσία στον εργασιακό χώρο. Μέσα από συνεντεύξεις με τους/τις δημοσιογράφους
που αποκάλυψαν την ιστορία, κωμικούς, θεματοφύλακες και κριτικούς, η ταινία κάνει τους
θεατές να διερωτηθούν: σε ποιον τελικά δίνουμε δεύτερη ευκαιρία και ποιος παραγκωνίζεται
στην πορεία;

Related stories

Το σπίτι του Δημήτρη Αμελαδιώτη είναι ένα έργο τέχνης σε εξέλιξη

WHO IS WHO: Μου αρέσει να παρουσιάζομαι ως εικαστικός,...

Οι ταινίες της εβδομάδας 25.04-01.05.2024

Γράφει ο Λάζαρος Γεροφώτης Η κατρακύλα στα εισιτήρια των κινηματογράφων...

Η Μαρίτα Καρυστηναίου δημιουργεί τα φωτιστικά των ονείρων σας

φωτογραφίες: Μαρία Ευσταθιάδου Η Decolight λειτουργεί από το 2010 και...

Ψηλά στο Εσκί Ντελίκ, αναμνήσεις μιας άλλης ζωής

Ήταν μικρές κι αθώες κοπελούδες σαν ήρθανε απ’ την...