In-Edit Countdown
17 με 27 Απριλίου 2024
Cine Βακούρα, Κινηματογράφος Μακεδονικόν
Οι προβολές αρχίζουν στις 21.30μμ
In-Edit Greece 10 Years Countdown…Το μεγαλύτερο φεστιβάλ μουσικού ντοκιμαντέρ στον κόσμο επιστρέφει στη Θεσσαλονίκη!
Τα ντοκιμαντέρ:
20000 days on Earth
(Iain Forsyth, Jane Pollard | UK | 2014 | 97min.)
Μυθοπλασία και πραγματικότητα συνδυάζονται σ’ αυτό το φανταστικό 24ωρο της ζωής του Nick Cave. Πολύ περισσότερο από ένα προσωπικό και ειλικρινές πορτραίτο μιας καλλιτεχνικής προσωπικότητας, το ντοκιμαντέρ αυτό διερευνά ποιά είναι τα στοιχεία εκείνα που κάνουν τον κάθε άνθρωπο ξεχωριστό και αποτυπώνει τη συναρπαστική εξέλιξη ενός δημιουργικού πνεύματος.
Cobain: Montage Of A Heck
( Brett Morgen | 2015 | United States | 145 min. )
Το Montage of Heck είναι η πιο συναισθηματική και ολοκληρωμένη εξερεύνηση της ψυχής του Cobain. Η οικογένεια, οι φίλοι, οι πρώην σχέσεις του, τα μέλη των Nirvana, έρχονται όλοι με τα χέρια τους γεμάτα: ανέκδοτες φωτογραφίες, βίντεο από τα παιδικά του χρόνια, σημειωματάρια, ηχογραφήσεις, τις πρώτες συνεντεύξεις. Όλα αυτά, σε ένα mixtape, σχεδιασμένο από τον ίδιο τον Kurt.
Pulp: A Film About Life, Death and Supermarkets
(Mark Whitely | 2014 | United Kingdom | 90 min.)
Το ντοκιμαντέρ παρουσιάζει τη σχέση της σπουδαίας βρετανικής μπάντας με το Σέφιλντ, την πόλη από όπου ξεκίνησαν και το αντίστροφο, τη σχέση του Σέφιλντ με τη μουσική και την ταυτότητα των Pulp. Είναι οι απλοί άνθρωποι του Σέφιλντ, που αντανακλούν την κυριαρχία των Pulp, τους μήνες μέχρι τη τελευταία τους συναυλία σε αγγλικό έδαφος, στις 8 Δεκεμβρίου 2012: παλιοί φίλοι, παιδιά, ενθουσιώδεις θαυμαστές και ψαράδες μιλούν για το συγκρότημα των common people.
The Sacred Triangle; Bowie, Iggy & Lou 1971-73
(Alec Lindsell |UK | 2010 | 107 min.)
Ο Λέμι Κίλμινστερ και ο Ντέιβιντ Μπόουι, θα είναι κι αυτοί παρόντες στο πρόγραμμα του φεστιβάλ. Ο Lemmy, πρωταγωνιστεί σε ενα ντοκιμαντέρ («Lemmy») που επιχειρεί να αποτυπώσει με κάθε λεπτομέρεια την ταραχώδη (αλλά συναρπαστική) ζωή του πατέρα της heavy metal μουσικής ενώ το «Sacred Triangle» αφηγείται τη τριετή, μεγαλειώδη συνύπαρξη της αγίας μουσικής τριάδας των Ντέιβιντ Μπόουι, Ιγκι Ποπ και Λου Ριντ.
Bill Evans: Time Remembered
(Bruce Spiegel | 2015 | United States | 87 min.)
Ανάμεσα στους κορυφαίους πιανίστες της τζαζ μουσικής, λίγοι παραμένουν μέχρι σήμερα τόσο επιδραστικοί όσο ο Μπιλ Έβανς.Η εμφάνισή του, στα τέλη της δεκαετίας του ’50, εισήγαγε μία νέα διάσταση στη τζαζ μουσική, που θα καθήλωνε εξίσου τους μουσικούς και τους ακροατές. Μέσα από συνεντεύξεις φίλων και συνεργατών του, το ντοκιμαντέρ αυτό παρουσιάζει μία μουσική πορεία και μία ζωή γεμάτες λάμψη, τραγωδία, πρωτοπορία που άφησαν ανεξίτηλο ίχνος στη μουσική. Μέσα από συνεντεύξεις φίλων και συνεργατών του, το ντοκιμαντέρ αυτό παρουσιάζει μία μουσική πορεία και μία ζωή γεμάτες λάμψη, τραγωδία, πρωτοπορία που άφησαν ανεξίτηλο ίχνος στη μουσική.
Meeting People Is Easy
(Grant Gee | 1998 | United Kingdom | 100 min.)
Το ντοκιμαντέρ ακολουθεί την περίοδο της προώθησης του δίσκου “OK Computer” -που παρουσίασαν οι Radioheadτο 1997- μέσα από ένα κολάζ βίντεο κλιπ, ήχων και παρασκηνιακών διαλόγων καθώς το συγκρότημα βρίσκεται σε παγκόσμια περιοδεία δείχνοντας εν τέλει την εξάντληση (burnout) της μπάντας καθώς η περιοδεία συνεχίζεται. Η πρώτη συναυλία γίνεται στις 22 Μαΐου του 1997 στη Βαρκελώνη της Ισπανίας για να καταλήξουν μετά από 104 συναυλίες στο RadioCityMusicHallτης Νέας Υόρκης για να ολοκληρώσουν την περιοδεία.
Searching The Sugar Man
( Malik Bendjelloul | 2012 | Sweden, UK | 85 min.)
Μεταφερόμαστε στο Ντιτρόιτ του 1968, απ’ όπου ξεκίνησαν όλα, η ταινία αρχίζει να τρέχει πάνω σε τρεις άξονες. Την πόλη και την εποχή που γέννησαν τη μουσική του Rodriguez (ο εργατικός αμερικανικός Βορράς του τέλους της δεκαετίας του ’60), τη Νότια Αφρική της αρχής του τέλους του απαρτχάιντ (όταν τα συγκεκριμένα τραγούδια έγιναν ο ύμνος μιας εκκολαπτόμενης επανάστασης) και τα παρασκήνια της μουσικής βιομηχανίας που ορίζουν (ή μήπως όχι;) πώς, ποιος και γιατί γίνεται διάσημος, επιτυχημένος και πλούσιος.Στην πορεία θα προστεθεί κι ένας Νοτιοαφρικανός δημοσιογράφος, ο οποίος διηγείται πως η έκδοση του δεύτερου άλμπουμ του Rodriguez ‘Coming from reality’ σε CD στη χώρα του τον οδήγησε και αυτόν στο να αναζητήσει την αλήθεια πίσω από το θρύλο, ώσπου όλα να συναντηθούν σε μια απρόσμενη αποκάλυψη και την αρχή μιας καινούργιας, συγκινητικής απόδοσης… μουσικής δικαιοσύνης.
Mistaken For Strangers
(Tom Berninger | 2013 | USA | 75 min.)
Ο μικρός αδερφός του Matt Berninger (The National) συνοδεύει το συγκρότημα σε μία περιοδεία τους και καταγράφει τη θλιβερή του πορεία μέχρι να τον διώξουν. Δεν πρόκειται για μία σκηνοθετημένη παρωδία αλλά για μία γλυκόπικρη ματιά στο ταλέντο και τη (φθαρμένη) σχέση ανάμεσα στα αδέρφια, ανάμεσα στην επιτυχία και την αποτυχία.
Billie
(James Erskine | 2019 | USA | 96 min.)
Για την αυτοκρατορική θέση και κεφαλαιώδη σημασία της Μπίλι Χόλιντεϊ στην ιστορία της μουσικής έχουν γραφτεί, ασφαλώς, πολλά. Για την ταραχώδη και τραγική ζωή της, όμως, από τα βάναυσα παιδικά της χρόνια μέχρι τον πρόωρο θάνατό της σε ηλικία 44 ετών, τα ερωτηματικά παραμένουν άφθονα μέχρι σήμερα. Τις απαντήσεις επιχειρεί να δώσει τώρα ένα πολύτιμο ντοκιμαντέρ, αντλώντας από αμέτρητες ώρες ηχογραφημένων συνεντεύξεων με στενούς φίλους, συγγενείς και σπουδαίους συνεργάτες της (όπως ο Tσαρλς Μίνγκους, Κάουντ Μπέισι και ο Τόνι Μπένετ), οι οποίες χρονολογούνται από τη δεκαετία του ‘70 κι όμως έρχονται για πρώτη φορά στο φως, από σπάνιες εξομολογήσεις της ίδιας της Lady Day και από αρχειακό υλικό που προκαλεί ανατριχίλες, συλλαμβάνοντας κάτι από το συγκλονιστικό ερμηνευτικό της μεγαλείο.
Joe Strummer: The Future Is Unwritten
(Julien Temple, 124’, 2007)
Από το 1977 οπότε και γίνεται ο τραγουδιστής των Clash, ο JoeStrummer αλλάζει τις ζωές των ανθρώπων για πάντα. Χρόνια μετά το θάνατο του, η επιρροή του φτάνει σε όλα τα μήκη και τα πλάτη της υφηλίου με αμείωτη ένταση.