HomeCinemaΤο φεστιβάλ In-Edit ξεκινά και πήγαμε να...

Το φεστιβάλ In-Edit ξεκινά και πήγαμε να δούμε αν όλα είναι έτοιμα ( – είναι!)

Το In-Edit, για 5 μέρες από τις 19 έως τις 23 Απριλίου γεμίζει τις Αποθήκες Γ και Δ με προβολές σπουδαίων μουσικών ντοκιμαντέρ, παρουσιάσεις δίσκων, masterclasses, συναυλίες, vinyl market, Dj Sets, workshops και πολλή μουσική (μπες εδώ για το πρόγραμμα)

Το In-Edit Festival Greece επιστρέφει αυτό τον Απρίλιο μεγαλύτερο από ποτέ και μετατρέπει την Θεσσαλονίκη σε “Λιμάνι της Μουσικής”. Βρήκαμε τον Κωνσταντίνο Κουλουζάκη, ανάμεσα σε τηλέφωνα, λάπτοπ, αφίσες, προγράμματα και χαρτιά, μόλις 6 μέρες πριν την έναρξη του φεστιβάλ, και τα είπαμε. Ετοιμαστείτε να χορέψετε μέσα και έξω από τις αίθουσες!

Το φεστιβάλ της μουσικής επιστρέφει. Είχαμε πάντα απορία πώς αποφασίζετε και με ποια κριτήρια διαλέγετε τις ταινίες!

Το In-Edit Greece, είναι κομμάτι ενός παγκόσμιου φεστιβάλ που ξεκίνησε στη Βαρκελώνη και απλώνεται σε ολόκληρο τον κόσμο σε πολλές πόλεις ανάμεσά τους η Θεσσαλονίκη και η Αθήνα. Φανταστείτε την ίδια χρονικά περίοδο με το φεστιβάλ στη Θεσσαλονίκη, βρισκόμαστε και στο Άμστερνταμ, λίγο αργότερα στο Μεξικό και στο Σάο Πάολο. Τα κριτήρια αναφορικά με τη δική μας επιλογή είναι, η ποιότητα των ντοκιμαντέρ και η χρονική περίοδος της διοργάνωσης, και κυρίως το τι σημαντικό έχει από πλευράς τίτλων η χρονιά.

Πόσο καιρός χρειάζεται για να στηθεί ένα τέτοιο φεστιβάλ;

Μεγάλη κουβέντα, κανονικά τη μέρα που τελειώνει το φεστιβάλ ξεκινάει και η διοργάνωση του επόμενου. Πρακτικά όμως εμείς παρουσιάζουμε ένα φεστιβάλ που κατά τη διάρκεια της χρονιάς παρουσιάζει διάφορα πρότζεκτς. Έτσι μετά την Θεσσαλονίκη θα έρθει η Αθήνα, έχουμε κάποιες καλοκαιρινές εργασίες σε νησιά, όπως αντίστοιχα πέρσυ η συνεργασία που κάναμε με το Athens Jazz Festival στο Πάρκο Ελευθερίας στο Μέγαρο Μουσικής της Αθήνας ή το closing του θερινού κινηματογράφου ΑΒ στα πατήσια. Γενικά θέλουμε να λέμε και το προσπαθούμε να παρουσιάζουμε ένα 360 γεγονός με διάφορες εφαρμογές.

Ποιο είναι το δυσκολότερο κομμάτι της διοργάνωσης;

Δεν μπορώ να ξεχωρίσω κάποιο να σας πω την αλήθεια, κάθε κομμάτι έχει τη δυσκολία του αλλά και την απόλαυσή του. Είναι σαν ένα κομμάτι παζλ για να γίνει όλα είναι σημαντικά.

Ποια ανάμνηση σου έχει μείνει πιο έντονα από όλα αυτά τα χρόνια σε σχέση με το In Edit;

Νομίζω δεν θα ξεχάσω ποτέ όταν παρουσιάσαμε και το ντοκιμαντέρ για τον Edwyn Collins από τους σημαντικότερους βρετανούς καλλιτέχνες γνωστός στην Ελλάδα ανάμεσα σε άλλα για το τραγούδι A Girl Like You. Το ντοκιμαντέρ The Possibilities Are Endless παρουσιάζει τη προσπάθειά του μετά από δύο εγκεφαλικά επεισόδια, να επιστρέψει στην μουσική, ή καλύτερα να θυμηθεί με τη βοήθεια της γυναίκας του ότι έπαιζε μουσική. Τον προσκαλέσαμε στο Ολύμπιον και αμέσως μετά την προβολή της ταινίας και ενώ λόγω του εγκεφαλικού δεν μπορούσε να μιλήσει με καθαρή άρθρωση, έπιασε το μπαστούνι του και με μαζί με ένα βρετανό κιθαρίστα τραγουδησε υπέροχα όλες τις επιτυχίες του. Νομίζω σταμάτησα να δακρύζω στο τρίτο τζιν σοδα κάπου στο θεωρείο.

Κέρδισε προσκλήσεις – Μπες εδώ!

Όταν ξεκίνησες, είχες ποτέ φόβους, επιφυλάξεις ή αμφιβολίες για το εγχείρημα;

Δεν νομίζω ότι υπάρχει χρόνος να φοβηθείς. Επέστρεψα σε μια πόλη που αγαπάει το σινεμά, και “έχει εκπαιδευτεί” από το σημαντικότερο θεσμό της χώρας το φεστιβάλ κινηματογράφου. Παράλληλα μαζευτήκαμε νέοι επαγγελματίες που θέλαμε να προσπαθήσουμε παρέα να φτιάξουμε κάτι στην πόλη. Από τα πρώτα χρόνια στην Parenthesis στα γραφεία μας είχαμε ένα μότο που το είχαμε κάνει και πόστερ. Better Done Than Perfect. Έτσι κάπως ξεκινήσαμε και να που μετράει το In-Edit 10 Χρόνια.

Πόσα άτομα εργάζονται για να είναι όλα έτοιμα; Κοινώς πόσοι τρέχουν ως αφανείς ήρωες;

Μαζί με το παγκόσμιο In-Edit είναι αρκετά, ωστόσο ο σκληρός πυρήνας είναι γύρω στα 7. Αφανείς ήρωες είναι όλοι οι φίλοι μας, οι συνεργάτες μας που αγκαλιάζουν το πρότζεκτ σαν δικό τους και οι δικοί μας άνθρωποι που ανέχονται το στρες και είναι δίπλα μας με κάθε τρόπο.

Φωτογραφίες: Νίκος Αραμπατζής

Related stories