HomeNewsroomΘεσσαλονίκη: Το Fly Over «κρίνεται» στις 22/5...

Θεσσαλονίκη: Το Fly Over «κρίνεται» στις 22/5 – Τι θα γίνει με το πάγωμα του έργου

«Η πραγματική έκταση που θα υλοτομηθεί είναι τελικά 187.000 τετραγωνικά μέτρα» λέει ο Συντονισμός Φορέων κατά του έργου

Συζητήθηκαν χθες Τρίτη 16 Απριλίου, στο ΣτΕ οι αιτήσεις αναστολής εκτέλεσης των εργασιών του FlyOver, που είχαν κατατεθεί από τον Σύνδεσμο Κατοίκων Κωνσταντινουπολιτών αφενός και αφετέρου από τον Σύλλογο Προστασίας του Σέιχ – Σου και τον Σύλλογο Δρομέων Υγείας Θεσσαλονίκης. Σημειώνεται πως η κύρια εκδίκαση των αιτήσεων ακύρωσης του έργου έχουν αναβληθεί για 22/5, ενώ ακόμη και άμεσα το ΣτΕ θα αποφανθεί για το “πάγωμα” των εργασιών μέχρι την εκδίκαση. 

Σε ανακοίνωσή του ο Συντονισμός Φορέων κατά του Flyover αναφέρει ότι «ενώ στη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων, βάσει της οποίας ξεκίνησε να εκτελείται το έργο, αναφέρεται ότι η προς υλοτόμηση δασική έκταση είναι εμβαδού 82.000 τετραγωνικών μέτρων, το δασαρχείο σε πολύ πρόσφατο έγγραφό του ενημέρωσε το ΣτΕ ότι η πραγματική έκταση που θα υλοτομηθεί είναι τελικά 187.000 τετραγωνικά μέτρα».

Αναλυτικά, στην ανακοίνωση αναφέρεται:

Συζητήθηκαν σήμερα (σ.σ. χθες, Τρίτη) στο ΣτΕ οι αιτήσεις αναστολής εκτέλεσης των εργασιών του Flyover, που είχαν κατατεθεί από τον Σύνδεσμο Κατοίκων Κωνσταντινουπολιτών αφενός και αφετέρου από τον Σύλλογο Προστασίας του Σέιχ – Σου και τον Σύλλογο Δρομέων Υγείας Θεσσαλονίκης. Η συζήτηση επικεντρώθηκε σύμφωνα με τον νόμο στην έννοια του δημόσιου συμφέροντος και της ανεπανόρθωτης βλάβης που προκαλείται τόσο κατά τη διάρκεια των εργασιών όσο και κατά τη λειτουργία του Flyover. Αποκαλυπτικό όμως ήταν το γεγονός ότι, ενώ στη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων, βάσει της οποίας ξεκίνησε να εκτελείται το έργο, αναφέρεται ότι η προς υλοτόμηση δασική έκταση είναι εμβαδού 82.000 τετραγωνικών μέτρων, το δασαρχείο σε πολύ πρόσφατο έγγραφό του ενημέρωσε το ΣτΕ ότι η πραγματική έκταση που θα υλοτομηθεί είναι τελικά 187.000 τετραγωνικά μέτρα. Επίσης, προκάλεσε εύλογες νομικές απορίες η δήλωση του πληρεξουσίου δικηγόρου της εργολάβου εταιρίας ότι η διαφορά έγκειται σε λανθασμένους τεχνικούς υπολογισμούς της αρχικής μελέτης προς επιδιόρθωση της οποίας κατατέθηκε ήδη αίτηση τροποποίησης της μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων, γεγονός το οποίο επιβεβαιώθηκε και από τη νομική σύμβουλο του Υπουργείου Περιβάλλοντος. Κατατέθηκαν από την πλευρά των κατοίκων και των συλλόγων όλα τα σχετικά έγγραφα και υπομνήματα, αναμένεται άμεσα η έκδοση της απόφασης για τη συνέχιση των εργασιών ή όχι, με αιωρούμενο το εύλογο ερώτημα: Πώς είναι δυνατόν να συνεχίζονται τα έργα βάσει μιας μελέτης, η οποία θα τροποποιηθεί άμεσα, όπως δήλωσε η εργολάβος και το Δημόσιο; Υπενθυμίζουμε ότι η κύρια εκδίκαση των αιτήσεων ακύρωσης του έργου έχουν αναβληθεί για 22.05.2024 λόγω μη εμπρόθεσμης κατάθεσης φακέλου από το αρμόδιο Υπουργείο.

Ο Συντονισμός Φορέων κατά του Flyover.

Related stories