(Mετά το 'Αουσβιτς) όλος ο πολιτισμός είναι για τα σκουπίδια, όλος ο πολιτισμός είναι μια βιντεοταινία. Αυτή είναι η κεντρική ιδέα της περφόρμανς Silencio (AKA Breath) που παρουσιάστηκε από τους Svoradov Theatre στο φεστιβάλ Venice International Experimental Art Festival: Out of Borders, το οποίο άνοιξε τις πύλες του στις 14 Δεκεμβρίου στο Palazzo Ca' Zanardi.
To φεστιβάλ: Σκοπός του φεστιβάλ σύμφωνα με τους διοργανωτές είναι να ανακαλύψει τρόπους με τους οποίους οι καλλιτέχνες μπορουν να σπάσουν τους κανόνες της καθημερινής ζωής και να ξεπεράσουν φυσικά και υλικά όρια, φτιάχνοντας νέα σενάρια που θα αυξήσουν την συνειδητοποίηση του κόσμου για όσα συμβαίνουν γύρω του. Στο φεστιβάλ, εκτός απο εικαστικούς καλλιτέχνες και περφόρμερς συμμετείχαν φωτογράφοι, αρχιτέκτονες, δημιουργοί βίντεο, με κύριο μέλημα την εξερεύνηση της έννοιας του ορίου και το πως τα όρια αυτά θα ξεπεραστούν.
Η περφόρμανς των Svoradov: Μια απόπειρα σωματικής έκφρασης και παραστασιακής επιτέλεσης τριών στοιχείων:
1.των φιλοσοφικών απόψεων του Γερμανού διανοουμένου Θ.Αντόρνο από το έργο Αρνητική Διαλεκτική, [το ότι το 'Αουσβιτς μπορουσε να υπάρξει μέσα σε ολη την παράδοση της φιλοσοφίας, της τέχνης και των επιστημών, εκφράζει την ιδέα ότι ο πολιτισμός και το πνεύμα δεν κατάφεραν να συγκινήσουν τους ανθρώπους].
2.των αισθητικών απόψεων του Ντ.Λιντς από το Mullholland Drive [it's all an illusion, just a tape]
3.των (αντι)θεατρικών οδηγιών του Σ.Μπέκετ από το μινιμάλ έργο του Ανάσα [η ζωή είναι μια ανάσα ανάμεσα σε δύο κλάμματα: το κλάμμα της γέννησης και το κλάμμα του θανάτου].
Η σύλληψη και η εκτέλεση της περφόρμανς ανήκει στην Ιωάννα Λιούτσια και τον γράφοντα.
Οι υπόλοιπες δράσεις του φεστιβάλ: Ενδιαφέρουσες performances περιελάμβανε το υπόλοιπο πρόγραμμα της εναρκτήριας μέρας του φεστιβάλ. Ο Σλοβένος Pavel Berdon εξερεύνησε την έννοια των συνόρων με την περφόρμανς που είχε τίτλο Neverending Border, ενώ το ζευγάρι των Ιταλών Massimiliano Manieri και Mina D'Elia παρουσίασαν τη συνάντηση της Θεάς της γονιμότητας Ίσιδας με έναν μηδενιστή. Η περφόρμανς τιτλοφορούνταν Dandelion. Τέλος, τέσσερις τουρκάλες με ηγέτιδα την περφόρμερ Gamze Oztruk, και την χορογραφία Pressed, θέλησαν να υπογραμμίσουν τον φόβο, την αγωνία και την καταπίεση των γυναικών στον σύγχρονο κόσμο. Η εκδήλωση περιελάμβανε εκθέσεις φωτογραφίας και εικαστικών καθώς και video installation. Για λίγες ώρες, ένας εναλλακτικός – πειραματικός κόσμος κατέλαβε το επιβλητικό βενετσιάνικο οίκημα του 16ου αιώνα και στη συνέχεια εξατμίστηκε στην ομίχλη της μυστηριώδους αυτής πόλης.