Στις 30 Μαρτίου, ο Εξώστης θα παρουσιάσει την δουλειά οκτώ κινηματογραφιστών της πόλης στο Local Short Film Festival. Μέχρι τότε, θα παρουσιάζεται η δουλειά τους εδώ μέσω συνεντεύξεων. Στο παρόν άρθρο, γνωρίζουμε την Χριστίνα Διαμανταρα, σκηνοθέτη του Η αίτηση.
Λίγα λόγια για τη Δημιουργό
Η Χριστίνα σπούδασε Ελληνική Φιλολογία στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο. Κατα τη διάρκεια των σπουδών της συμμετείχε στη δημιουργία του μικρού μήκους ντοκυμαντέρ, Gender Blender , το οποίο χρησιμοποιήθηκε ως σπουδαστική εργασία. Με το πέρας των σπουδών της παρακολούθησε το πρακτικό σεμινάριο σκηνοθεσίας της Filmschool στην Αθήνα, κατά τη διάρκεια του οποίου έγραψε και σκηνοθέτησε την μικρού μήκους ταινία H Αίτηση . Στη συνέχεια παρακολούθησε ένα μηνιαίο σεμινάριο σκηνοθεσίας της Prague Film School στην Πράγα, κατά τη διάρκεια του οποίου έγραψε, σκηνοθέτησε και δούλεψε στο κομμάτι του μοντάζ για την μικρού μήκους ταινία Helplessness . Σήμερα εργάζεται για την εταιρία παραγωγής Lumad Productions στην Αθήνα, ως εξωτερικός βοηθός παραγωγού.
Λίγα λόγια για την ταινία
Οι υποψήφιοι καλούνται να υποβάλλουν μαζί με την επίσημη αίτηση ενδιαφέροντος, ένα γράμμα ανάλυσης των κινήτρων τους, στο οποίο θα περιλαμβάνουν μια όσο το δυνατόν συνοπτική αλλά επαρκή περιγραφή του εαυτού τους. Του εαυτού τους; Διάρκεια: 9' Είδος: Κωμωδία
Τον καιρό που έψαχνα να βρώ θέμα για την ταινία μου, σκεφτόμουν πολύ έντονα το ζήτημα των πολλαπλών εκφάνσεων των προσωπικοτήτων μας. Αποφάσισα λοιπόν να γράψω για κάτι που εκείνο τον καιρό με απασχολούσε και ήταν αρκετά βγαλμένο από τη ζωή οπότε θεώρησα πως μπορώ να το υποστηρίξω καλύτερα.
Το σενάριο δουλεύτηκε για δύο μήνες περίπου, το κομμάτι της προπαραγωγής επίσης δύο μήνες, τα γυρίσματα ήταν πέντε μέρες και το μοντάζ περίπου ενάμισι μήνα. Δυσκολεύτηκα κυρίως στο να βρώ κάποιους βασικούς συντελεστές της ταινίας όπως η ηθοποιός για τον πρωταγωνιστικό ρόλο και ο διευθυντής φωτογραφίας-οπερατέρ. Παίχτηκαν και αρκετά πιστόλια τελευταίας στιγμής τα οποία καθυστέρησαν αρκετά τις ημερομηνίες των γυρισμάτων.
Οτι όλοι έχουμε πολλές διαφορετικές και συχνά αντιφατικές μεταξύ τους πλευρές στην προσωπικότητά μας. Επίσης πόσο σπαστικό γίνεται το σύστημα όταν πάει να μας ορίσει με συγκεκριμένους όρους ενώ την ίδια στιγμή χέστηκε εντελώς για μας; Από την άλλη ίσως θα πρεπε και μεις να αποδεχτούμε την ύπαρξη των στερεοτύπων ως φυσιολογική και να τη δούμε λίγο πιο κυνικά τη φάση και να μην τρελαινόμαστε σαν φλωροντράμακουινς.
Έχει παίξει σε δύο μικρά φεστιβάλ, διοργανωμένα από το σεμινάριο της Filmschool και τώρα με χαρά, και στο δικό σας. Ίσως προσπαθήσουμε να συμμετάσχουμε και σε άλλα φεστιβάλ αλλά την χρησιμοποιώ κυρίως ως κομμάτι του πορτφόλιό μου για αιτήσεις μεταπτυχιακών πάνω στον κινηματογράφο.
Αν και η συγκεκριμένη ταινία πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα, νομίζω πως η γενικότερη εμπειρία μου, μου επιτρέπει να εκφράσω άποψη για το θέμα. Νομίζω πως η πόλη είναι πολύ εύκολη στο να κινηθείς και να βρείς τα κατάλληλα άτομα διότι όλα είναι πιο συγκεντρωμένα. Επίσης για τα no budget προτζεκτάκια είναι ιδανική γιατί είναι πολύ άνετη και σου δίνει τη δυνατότητα να κάνεις γρήγορα και αποδοτικά γυρίσματα χωρίς να χαώνεσαι από τις αποστάσεις που αναγκαστικά τρώνε πολύ χρόνο και ενέργεια. Συν το ότι προσφέρει και μια ποιοτική αισθητική σαν πόλη γενικά. Στα αρνητικά θα έβαζα κυρίως την έλλειψη σε μεγάλα στούντιο, την πολύ άμεση αναγνωρισιμότητα της πόλης, που καταστρέφει λίγο την χαριτωμένη ψευδαίσθηση του εντελώς φαντασιακού κόσμου μιας ταινίας, και την έλλειψη σε επαγγελματίες του κινηματογράφου που ζουν από αυτό και μένουν σταθερά εδώ.
Ο βοηθός σκηνοθεσίας Γιώργος Ράπτης,συμμαθητής μου στο πρακτικό σεμινάριο, που στην ουσία θα μπορούσε να θεωρηθεί και συν-σκηνοθέτης μιας και εκείνος παρακολουθούσε την ερμηνεία μου και τον εμπιστευόμουν απίστευτα για όσα δε μπορούσα η ίδια να ελέγξω. Ο διευθυντής φωτογραφίας Ευγένιος Διονυσόπουλος, επαγγελματίας του χώρου εδώ και πολλά χρόνια, οπότε η συνεργασία μας ήταν ιδιαίτερα διδακτική για μένα. Οι ερασιτέχνες ηθοποιοί Μαρού, Νίκος Χαιδούλης και Σελένα Προδρομίδου. Η Βασιλική Ταβλά επίσης συμμετέχουσα στο σεμινάριο,ο Άντυ επαγγελματίας ηχολήπτης και μουσικός και ο σκηνοθέτης και επαγγελματίας μοντέρ και κινηματογραφιστής Ανδρέας Λαμπρόπουλος.
***
Ο Εξώστης καλεί τους σινεφίλ της Θεσσαλονίκης σε μια νύχτα γεμάτη κινηματογράφο.
8 νέοι κινηματογραφιστές της πόλης παρουσιάζουν στο κοινό τις -μικρού μήκους- ταινίες τους. Δυόμιση ώρες non stop προβολών, συζήτηση με τους δημιουργούς και τέλος το βραβείο κοινού που θα αναδείξει την καλύτερη ταινία του Φεστιβάλ.
Οι ταινίες που θα προβληθούν στο LSFF#4 είναι οι εξής:
1. e-Social – Ναταλία Λαμπροπούλου (15')
2. Η Αίτηση – Χριστίνα Διαμανταρα (9')
3. Σύναξις – Αλκιβιάδης Παπαδόπουλος (6')
4. Watery Grave – Σταύρος Σιαγιαλίδης (12')
5. Ψωλοβροντές – Θανάσης Κωνσταντόπουλος (5')
6. My Dad is a Dracula – Κώστας Χαλιάσας (17΄)
7. Τhe last breath – Κωνσταντίνος Στάθης (3')
8. Goldie Hawn – Κωνσταντίνος Μενελάου (5')
Πέμπτη 30 Μαρτίου
WE: 3ης Σεπτεμβρίου & Γρηγορίου Λαμπράκη
Ώρα έναρξης προβολών στις 21:00
Είσοδος: 2 ευρώ