Πριν από 5 χρόνια ήρθε για πρώτη φορά στη Θεσσαλονίκη το In-Edit Festival. Ένας θεσμός που έχει ως απώτερο σκοπό ν΄αναδείξει το μουσικό ντοκιμαντέρ και κάνει το γύρω του κόσμου εδώ και 15 χρόνια. Φέτος, επέστρεψε δυναμικά στην πόλη μας, από τις 18 Απρίλη μέχρι και τις 22, για ένα απίστευτο πενθήμερο γεμάτο μουσική για κάθε γούστο.
Διανύοντας, λοιπόν, τις ημέρες που διεξάγεται το φεστιβάλ, βρήκαμε την ευκαιρία και ρωτήσαμε το Μιχάλη Σπανό –έναν από τους ανθρώπους που βρίσκονται πίσω από το In-Edit- , να μας πει κάποιες παραπάνω πληροφορίες για το event που συναρπάζει τα τελευταία χρόνια τους λάτρεις της μουσικής.
Με ποιά αφορμή σας γεννήθηκε η επιθυμία να διοργανώσετε ένα φεστιβάλ τέτοιου είδους;
Σαν φίλοι και συνεργάτες στην Parenthesis, μας αρέσει πολύ η μουσική και το σινεμά. Είμαστε φαν! Είδαμε το In Edit στην Ισπανία πριν 6-7 χρόνια, το ζήσαμε και το παρακολουθήσαμε. Μας άρεσε και είπαμε γιατί όχι και στη Θεσσαλονίκη. Κάπως έτσι…Τόσο απλά!
Τι ακριβώς περιλαμβάνει το In–Edit Festival
Φυσικά πέραν των προβολών των μουσικών ντοκιμαντέρ έχουμε και παράλληλα events και δράσεις. Τα τελευταία χρόνια με παράλληλες (και όχι μόνο) δράσεις προσπαθούμε να «κυκλώσουμε» το γεγονός. Παράλληλα μουσικά γεγονότα αλλά και πάρτυ λαμβάνουν χώρα κάθε χρόνο. Φέτος θα έχουμε σε δυό προβολές συντελεστές από τα ντοκιμαντέρ να κάνουν mini masterclasses αλλά και φυσικά το live της Λένα Πλάτωνος το Σάββατο. Τέλος, σε αρκετά μπαρ της πόλης διοργανώνουμε Dj sets και lives που πλαισιώνουν το γεγονός.
Εσάς ποιά είναι η σχέση σας με τη μουσική και τα ντοκιμαντέρ που την αφορούν;
Όλοι στην Parenthesis είμαστε λάτρεις της μουσικής και του κινηματογράφου. Κάθε ένας από εμάς έχει διαφορετικά βασικά γούστα και φυσικά διαφορετικές προτιμήσεις στα ντοκιμαντέρ που του αρέσουν. Έχοντας λοιπόν διαφορετικές απόψεις, μας βοηθάει στο να καταλήξουμε σε ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα που ικανοποιεί αν όχι όλους, το μεγαλύτερο μέρος του κοινού μας.
Με ποιο κριτήριο επιλέγετε τις ταινίες κάθε χρόνο;
Προσπαθούμε να καλύψουμε όσο μεγαλύτερο φάσμα της μουσικής μπορούμε. Να έχουμε διαφορετικά ήδη μουσικών και καλλιτεχνών. Φυσικά πρώτο κριτήριο από όλα είναι η ποιότητα του ντοκιμαντέρ.
Φέτος, ποιά ταινία ξεχωρίζετε από αυτές που θα προβληθούν;
Προσωπικά θα επιλέξω το Score. Ένα ντοκιμαντέρ για όλους αυτούς τους ήχους και τα τραγούδια που έχουμε ακούσει σε πασίγνωστες ταινίες και τις ιστορίες των δημιουργών αυτών.
Ποιές είναι οι δυσκολίες/τα εμπόδια, που έχετε συναντήσει προς την ολοκλήρωση της διοργάνωσης;
Για να αστειευτώ λίγο, είναι πάρα πολλές για να τις απαριθμήσω. Εντάξει, στα σοβαρά τώρα, υπάρχουν μικρές και μεγαλες. Νομίζω ότι κάθε χρόνο λύνουμε τις παλαιότερες και εμφανίζονται καινούριες.
Είναι το μουσικό ντοκιμαντέρ κάτι που έχει αγαπήσει ο κόσμος, ή είναι ακόμα επιφυλακτικός απέναντί του;
Νομίζω ότι μετά από 5 χρόνια του In Edit αλλά και παραγωγές παγκόσμιας διανομής ο κόσμος το έχει αγαπήσει και το αποδέχεται σαν ένα ιδιαίτερο είδος υψηλής ποιότητας.
Από όλα αυτά τα χρόνια της διοργάνωσης, ποιό ντοκιμαντέρ σας έμεινε αξέχαστο;
Το 20.000 Days on Earth με τον Nick Cave. Εύκολα…
Πώς βλέπετε τη μέχρι τώρα εξέλιξη του In–Edit
To In Edit Festival μεγαλώνει και σε μέγεθος και σε αποδοχή τα τελευταία χρόνια. Η πορεία του είναι συνεχώς αυξανόμενη και πλέον είναι ένα γεγονός το οποίο το περιμένει το κοινό της πόλης. Θέλω να πιστεύω, και δουλεύουμε προς αυτή την κατεύθυνση, ότι το In Edit σε 5 χρόνια θα είναι ένα γεγονός σήμα κατατεθέν της πόλης. Θα παρέχει μια ολοκληρωμένη εμπειρία στο κοινό. Με κύρια βάση το περιεχόμενο, τα μουσικά ντοκιμαντέρ που προβάλλονται κατά τη διάρκεια του, να χτίσουμε μια σειρά εκδηλώσεων, να δημιουργηθεί μια κοινότητα ανθρώπων που δεν θα είναι μόνο σινεφίλ ή φίλοι της μουσικής. Ευχή είναι νομίζω, σε 5 χρόνια, το In Edit να είναι ένα σύνολο γεγονότων που θα συνδυάζει σινεμά, μουσική, εκπαίδευση, ενημέρωση και ψυχαγωγία.