HomeMind the artΜουσικήModify Records: ηλεκτρονικά ηχοτοπία, underground κουλτούρα και...

Modify Records: ηλεκτρονικά ηχοτοπία, underground κουλτούρα και ένα φιλόδοξο μουσικό project

Η Modify Records είναι μια νεοσύστατη εταιρία με έδρα το Παρίσι. Πρόκειται για τέσσερις ενθουσιώδεις μουσικούς από διαφορετικά μέρη: Truffaut (Παρίσι), Neoskepsis (Νυρεμβέργη), Prkls (Θεσσαλονίκη) και Nodi (Ναύπλιο). Δραστηριοποιούνται κυρίως μέσω διαδικτύου και ευελπιστούν να κάνουν το πάθος τους πραγματικότητα. Συζητήσαμε για ηλεκτρονική μουσική, την underground σκηνή, αλλά τις προκλήσεις μιας ανεξάρτητης δισκογραφικής.

Πριν ξεκινήσουμε την συζήτηση μας για τη Μodify Records, θα ήθελα να αναφερθώ στον καθένα σας ξεχωριστά. Πείτε μας την προσωπική σας ιστορία και τη σχέση σας με τη μουσική με την πάροδο των χρόνων.


Prkls: H πρώτη μου ουσιαστική επαφή με την μουσική ξεκίνησε κάπου στο Γυμνάσιο όταν και συμμετείχα στην πρώτη μου μπάντα με επιρροές από U.K punk και U.S.A. hardcore. Τα μετέπειτα ακούσματά μου έχουν να κάνουν με πιο ηλεκτρονικές φόρμες, έτσι από τους Depeche Mode οδηγούμαι στην EBM και Industrial σκηνή. Τα 90s ήταν σημαντικά γιατί αν ήσουν ανοιχτό μυαλό μπορούσες εύκολα να ανακαλύπτεις νέες τάσεις, έτσι και εγώ μεταφέρομαι σε έναν καινούργιο κόσμο αυτόν της techno κυρίως σε ότι έχει να κάνει με τον ήχο του Detroit και της Ηouse, όπως αυτή αναπτύχθηκε ιστορικά στο Chicago. Εκείνα τα χρόνια συμμετέχω σε διάφορα σχήματα, σε αυτοσχέδια events και parties που διοργανώνουμε με φίλους στην πόλη μου, γοητεύομαι απ την ελευθέρια έκφρασης που σου δίνει η ηλεκτρονική μουσική. Όλα τα χρόνια κάνω επιλεκτικά παραγωγές που είναι άλλοτε σε physical format ή τα τελευταία χρόνια σε ψηφιακό. Αυτή την περίοδο παρακολουθώ με ενδιαφέρον τoν ήχο της U.K garage, της post dupstep και alternative RnB τεχνοτροπίας ενώ μπορεί κάποιος να ακούσει / συντονιστεί με αυτόν τον ήχο μέσα απ' την εκπομπή μου Urban Sounds στο Εθελοντικό Ραδιόφωνο Θεσσαλονίκης FM 100.6. Εκτός από τις παραγωγές που συμμετέχω σαν καλλιτέχνης, υπάρχουν πολλές σκέψεις και όνειρα που συνδέονται με την Modify.

Nodi: Είμαι από αυτούς που ακούν μια ντουζίνα διαφορετικά είδη. Ανά καιρούς κολλάω με κάτι καινούργιο και ψαχουλεύω τις ρίζες του, το κοιτάω σε βάθος και εν τελεί απολαμβάνω την πρόοδο του (μιλάμε για τέτοια κάψα που για δυο χρόνια έχω κάνει τον μουσικογραφιά και για πολλά έτη τον music blogger). Τώρα, πιο συγκεκριμένα και αναφορικά με το ιδιαίτερο πάθος με την ηλεκτρονική μουσική που με διακατέχει τα τελευταία χρόνια, δεν ξέρω από που προέκυψε… Ίσως ένας λόγος είναι ότι έχουμε να κάνουμε με ένα είδος ακόρεστο, που έχει να παρουσιάσει τόσα πολλά ακόμα. Τη Modify την βλέπω πολύ ρομαντικά μιας και δεν υπάρχει τίποτα πιο υγιές από την ανεξάρτητη ενασχόληση, όσον αφορά τον χώρο της μουσικής γενικότερα. Ακόμα, μιας και στην συνάρτηση μπαίνει και ο όρος DIY, τότε σίγουρα τα πράγματα παίρνουν περισσότερο βάρος. Πέρα από μουσικά projects ασχολούμαι με την τεχνολογία. Σπούδασα «πληροφορική» και με την πάροδο των χρόνων πέρασα από διάφορες ειδικότητες του συγκεκριμένου τομέα είτε επαγγελματικά είτε από απλή περιέργεια. Αυτό τον καιρό ρίχνω το βάρος στο ψηφιακό μάρκετινγκ και τις διαδικτυακές υπηρεσίες. Ναι, με δυο λόγια, στην Modify έχω τον ρόλο του τύπου που οργανώνει και συντηρεί την online παρουσία της.

Neoskepsis: Το μικρόβιο της μουσικής ξεκίνησε από μικρή ηλικία Θυμάμαι ότι μετά από μαθήματα δυο χρόνων στην κιθάρα να μην θέλω να συνεχίσω σε αντίθεση με το ρεύμα της εποχής. Μερικά χρόνια αργότερα με το χαρτζιλίκι των γονιών μου αγοράζω έναν φτηνό μεικτή. Κάπως έτσι ξεκινάνε τα πρώτα μου πειράματα μιξάροντας κυρίως κασέτες και βινύλια. Αυτά τα πρωτόλεια mixtapes δίνονται σε φίλους και γνωστούς κυριολεκτικά χέρι με χέρι. Το πρώτο μου σοκ το παθαίνω όταν ακούω πρώτη φορά τους Joy Division. Στην εφηβεία μου δεν συμμετείχα σε καμιά μπάντα γιατί είχα άθλια φωνή και θεωρούσα ότι ποτέ δεν θα μπορούσα να γίνω Ian Curtis. Οπότε κάπως έτσι αρχίζω να φτιάχνω τις πρώτες μου λούπες σε daw. Τα 90s ήταν και για μένα πολύ σημαντικά και την στιγμή που τα ζούσα (σε 2 πόλεις Αθήνα και Λονδίνο) τα θεωρούσα την πιο τέλεια δεκαετία. Αισθάνομαι τόσο τυχερός που τα έζησα, όσο κάθε νέος που ζει την δικιά του «μουσική δεκαετία». H πειραματική και acid πλευρά της techno όπως αυτή διαμορφώθηκε μέσα απ τις κυκλοφορίες του Plastikman και του Carl Craig αμέσως μου τράβηξαν την προσοχή. Παράλληλα, ενδιαφερόμουν για κάθε νέα κυκλοφορία από labels, όπως η Warp records και η Basic channel. Θεωρώ πιο επιδραστικούς καλλιτέχνες της εποχής μας τους Βurial , Αctress και Andy Stott. Τα τελευταία δυο χρόνια ζω στη Νυρεμβέργη και μέσα από ένα μικρό δωμάτιο φτιάχνω παραγωγές, ετοιμάζω mixtapes και δουλεύω για τη Modify.

Truffaut: Η ενασχόληση με το ηλεκτρικό μπάσο και η συναυλία του James Brown στον Λυκαβηττό ήταν η αφορμή να ψάξω μουσικά είδη, όπως jazz και funk στα τέλη των 90's. Η Ninja tune ήταν η μετάβασή μου από κλασσικά ακούσματα της jazz, σε πιο σύγχρονα και η γνωριμία με τον μαγικό κόσμο του sampling που άνοιγε πλέον νέους ορίζοντες δημιουργικότητας. Οι σπουδές μου ως μηχανικού ήχου σε Αθήνα και αργότερα στο Άμστερνταμ μου επέτρεψαν να πειραματιστώ και να αυτονομηθώ φτιάχνοντας τις δικές μου παραγωγές στις αρχές του 2000. Το 2011 με βρίσκει μόνιμο κάτοικο Παρισιού, όπου ασχολούμαι με ήχο σε ταινίες και κάνοντας σπουδές στο sound design, ανακαλύπτω τυχαία κάνοντας μία εργασία, την μουσικότητα που προκύπτει από την αλληλουχία ηχογραφημένων ήχων. Έτσι δημιουργείται το project «Τruffaut» που έχει σαν κύριο στοιχείο ηχογραφημένους ήχους πόλης με sampling από φωνές τυχαίων ανθρώπων και η ιδέα της δημιουργίας της Μodify. Τέσσερις άνθρωποι σε τέσσερις διαφορετικές πόλεις που συναντιόμαστε σε chat rooms και ανταλλάσσουμε ιδέες σε clouds.

Πώς ξεκίνησε η ιδέα της εταιρίας και πώς προέκυψε το όνομα Modify Records;


Αρχικά, κάπου μέσα στο 2015, υπήρξαν οι πρώτες συζητήσεις μεταξύ των Prkls , Truffaut και Neoskepsis για την δημιουργία ενός label που να εκφράζει τις καλλιτεχνικές μας ανησυχίες, στην συνέχεια προστέθηκε στην εξίσωση ο Nodi σαν τέταρτο μέλος. Η ηλεκτρονική μουσική σαν είδος ψάχνεται διαρκώς, εξελίσσεται και μετασχηματίζεται (κάτι που σε μεγάλο βαθμό προκύπτει μέσω της τεχνικής, των δυνατοτήτων δηλαδή που σου δίνουν τα νέα μηχανήματα σύνθεσης, είτε μιλάμε για software ή hardware). Κατ' επέκταση, κάτι τέτοιο συμβαίνει και σε μας είτε μιλάμε σε προσωπικό επίπεδο είτε για το όραμα μια εταιρίας που συνεχώς αλλάζει, διαμορφώνεται και διευρύνεται. Εξ ου, λοιπόν, και το όνομα Modify Records.

Το δικό σας label αποτελείται από άτομα που συνεργάζονται από απόσταση. Τι βαθμό δυσκολίας παρουσιάζει ένα τέτοιο πρότζεκτ;


Από τη μια πλευρά, μπορείς να πεις ότι βοηθάει η τεχνολογία της σημερινής εποχής για την υλοποίηση ενός τέτοιου εγχειρήματος, ενώ, απ' την άλλη, ο συντονισμός της όλης διαδικασίας και οι πόροι που απαιτούνται σαφώς το καθυστερούν. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι αυτή την εποχή υπάρχουν πολλές δυσκολίες για πολλούς μεγάλους οργανισμους πόσο μάλλον για ένα ανεξάρτητο label όπως είμαστε εμείς. Όλα όμως τα προβλήματα ξεπερνιόνται αρκεί να κουβαλάς αρκετές δόσεις τρέλας και αγάπης γι αυτό που κάνεις. Οι επαγγελματίες του χώρου θα σου πουν για ένα σωρό άλλα πράγματα που χρειάζεται κανείς να κάνει και πιθανόν να χουν δίκιο. Όπως επίσης ισχύει το ότι καθένας πορεύεται διαφορετικά σε αυτήν την ιστορία και τα παραδείγματα του χώρου είναι πολλά δες π.χ. πως ξεκίνησε η Factory Records.

Ποια είναι τα βασικά κριτήρια που θέτετε για τους νέους καλλιτέχνες που σας στέλνουν demo και ποιες είναι οι προθέσεις σας αναφορικά με τη διαμόρφωση του roster σας;


Προσπαθούμε να μην βάζουμε περιορισμούς. Γενικά μιλώντας, κρίνουμε κάτι με βάση του τι κάθεται καλά στα αυτιά μας και στη συνέχεια εξετάσουμε τις προοπτικές για μελλοντική συνεργασία. Αν πρέπει υποχρεωτικά να μιλήσουμε για έναν συγκεκριμένο ήχο που μας ενδιαφέρει, αυτός εντάσσεται μέσα στον ευρύτερο χώρου της ηλεκτρονικής μουσικής και αυτό μπορεί να είναι electronica, ambient, techno house και να περιλαμβάνει όλα τα υποείδη και τις νέες τάσεις. Αλλά, κάτι που είναι γενικό είναι και συχνά παρεξηγήσιμο καθότι είναι κάπως ασαφές τι techno λόγου χάριν αναζητάς. Και το θέμα εξακολουθεί να γίνεται πιο πολύπλοκο αν βάλουμε στην συζήτηση και άλλα πράγματα που μας αρέσουν όπως είναι η ευρύτερη bass κουλτούρα.

Κατά συνέπεια, αυτό που τελικά υπάρχει στο πίσω μέρος του μυαλού μας δεν είναι τα είδη και υποείδη της underground κουλτούρας που είναι από μόνες τους σαν έννοιες χαοτικές, άλλα οι μουσικές εκείνες που πλησιάζουν τη δικιά μας αισθητική, αυτές τις μουσικές αναζητάμε. Αρκετοί καλλιτέχνες που στέλνουν τα demo τους, έχουν μια πρώτη επαφή με τον ήχο μας, όχι μόνο από τις πρώτες κυκλοφορίες μας, αλλά και από τα διάφορα podcasts.

Υπάρχουν χρήματα στον χώρο; Κατά πόσο μπορεί να καταστεί βιώσιμη μια ανεξάρτητη δισκογραφική που δραστηριοποιείται αυτή την εποχή;

Σίγουρα μπορείς να πεις πως μπορεί να καταστεί βιώσιμο ένα πρότζεκτ που δραστηριοποιείται σε underground επίπεδα. Εάν είσαι συνεπής στην παραγωγή σου, έχει εν γένη μια άλφα ποιότητα και φυσικά αν απευθύνεσαι σε παγκόσμια κλίμακα (με την βοήθεια του διαδικτύου τουλάχιστον στην αρχή) ο κόσμος θα επιβραβεύσει την προσπάθεια σου και με το παραπάνω. Στη δική μας περίπτωση, το υλικό όφελος προς το παρόν δεν είναι αυτοσκοπός. Τη στιγμή που μιλάμε και πιθανότατα για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα τα έξοδα θα υπερτερούν των εσόδων. Δεν εθελοτυφλούμε όμως, πρέπει να καλυφθούν κάποιες βασικές ανάγκες που απαιτούν χρηματικό αντίτιμο. Εάν μπορέσουμε να μεταφέρουμε στο κοινό τις ιδέες μας τότε όλα θα πάρουν τον δρόμο τους. Δεν θέλουμε να πουλήσουμε, αλλά να μας στηρίξουν.

Ο χώρος της ηλεκτρονικής μουσικής και κυρίως αυτός της underground φαίνεται πως βρίσκεται σε άνοδο τα τελευταία χρόνια. Εσείς πώς βλέπετε αυτή την εξέλιξη μέσα από την Modify;

Ίσως μπορούμε να κάνουμε λόγο για μια μετατόπιση του κοινού σε μια διαφορετική κατεύθυνση, που βρίσκεται πιο κοντά στην underground ηλεκτρονική μουσική, αλλά ακόμα και γι' αυτό δεν μπορούμε να μιλήσουμε με σιγουριά. Τα τελευταία χρόνια, μεγάλο μέρος του νεανικού κοινού κατευθύνθηκε προς την σύγχρονη EDM, μια σκηνή που όπως φαίνεται έχει χάσει την δυναμική της όντας ρηχή στη βάση της και δίχως νόημα. Κάπου εδώ, λοιπόν, ανοίγεται μια προοπτική για την underground κουλτούρα. Στοιχεία της άλλωστε είναι όλα αυτά που λάτρεψε ο κόσμος τις προηγούμενες δεκαετίες. Μια φιλοσοφία αγνή, ειλικρινής αλλά, παράλληλα, ωμή. Ως σύνολο, από την πλευρά της, η Modify μπορεί να δηλώσει πως απολαμβάνει αυτό το momentum, μιας και τα πιστεύω μας ταιριάζουν τόσο πνευματικά όσο και τεχνικά με την όλη φάση.



Πόσες κυκλοφορίες έχει ως τώρα η εταιρία και τι να περιμένουμε από σας στο μέλλον;

Έως τώρα έχουμε επίσημα δυο κυκλοφορίες : Adskript – Emotions (ep) και Defy – Faith (ep). Στο προσεχές διάστημα θα κυκλοφορήσουμε την δουλειά του Γάλλου καλλιτέχνη Sojest, ενώ στις αρχές του νέου έτους θα έχουμε τις κυκλοφορίες των Truffaut και MotivBreaks. Να πούμε εδώ ότι η κυκλοφορία του Truffaut, αναμένεται να είναι το πρώτο ολοκληρωμένο άλμπουμ της εταιρίας και επιθυμία όλων μας είναι να κυκλοφορήσει σε κασέτα, σε περιορισμένα αντίτυπα. Στο μέλλον θέλουμε να κυκλοφορήσουμε μουσικές που κατά κάποιο τρόπο θα καθορίζουν τον ήχο και την γενικότερη αισθητική της εταιρίας, να βοηθήσουμε παράλληλα νέους καλλιτέχνες που αυτήν την στιγμή έχουν προσεγγίσει το label μας και θεωρούμε ότι έχουν αξιόλογο υλικό, να το κυκλοφορήσουν προσδοκώντας να ακουστεί σε ένα μεγαλύτερο κοινό. Σίγουρα η κάθε εποχή έχει τις δυσκολίες της και σε αυτό το πλαίσιο διάφορα labels ανοίγουν και κλείνουν, αλλά για μας κάτι όμορφο ξεκίνησε και επιζητούμε να συνεχιστεί και να χει διάρκεια.


Website
http://modifyrecords.com

Facebook
https://www.facebook.com/pg/modifyrecords

Bandcamp
https://modifyrecords.bandcamp.com/

Mixcloud
https://www.mixcloud.com/modify/

Soundcloud
https://soundcloud.com/modify-records

Tumblr
http://modifyrecords.tumblr.com/

Patreon
https://www.patreon.com/modify

Twitter
https://twitter.com/modifyrec

Youtube
https://www.youtube.com/channel/UCiazWxnkCWvf8-qjpdnohkw

Related stories