HomeMind the artΘέατρο«ΚΑΝΤΑΝ» από την Ομάδα Παραστατικών Τεχνών Α4Μ...

«ΚΑΝΤΑΝ» από την Ομάδα Παραστατικών Τεχνών Α4Μ (αφορμή) στο θέατρο Άνετον.

Μετά την επιτυχία που σημείωσε, το έργο «ΚΑΝΤΑΝ»  θα παρουσιαστεί για 2 μόνο παραστάσεις στις 28 και 29 Φεβρουαρίου 2014
στο Δημοτικό Θέατρο «Άνετον», στο
φεστιβάλ «Ανοιχτή σκηνή – Θεατρικές φωνές της πόλης» που διοργανώνει η
Διεύθυνση Πολιτισμού και Τουρισμού του Δήμου Θεσσαλονίκης.

Παράσταση σωματικού
θεάτρου όπου στοιχεία του παραδοσιακού ιαπωνικού θεάτρου Νοh
και του σύγχρονου ιαπωνικού χορού Butoh συγκεράσονται  ζωντανά με την σύγχρονη μουσική.


Η παράσταση
δημιουργεί μια οπτικοακουστική παρτιτούρα πάνω στην οποία ηθοποιοί,  χορευτές, και μουσικοί, «διαλογίζονται» γύρω
από τα θέματα της οργανικής ουσίας της ζωής και των επιλογών της/μας.


Το Καντάν βασίζεται
στο  ομώνυμο θεατρικό έργο του Γιούκιο
Μισίμα, το οποίο στην πρωτότυπή του μορφή αποτελεί έργο του ιαπωνικού θεάτρου Νο
h.


Έργο ασυνήθιστης
ομορφιάς, ποιητικό και σκληρό, θέτει ερωτήματα γύρω από την φύση και τις
επιθυμίες του ανθρώπου, την πολιτική, την εξουσία, τον πλούτο. Όνειρο και
πραγματικότητα, ζωή και θάνατος συγχέονται μέχρι τη στιγμή της αφύπνισης.


ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Σκηνοθεσία: Αθηνά Δράγκου
Μουσική σύνθεση: Αντώνης
Ρουβέλας
Σκηνογραφία – Κοστούμια: KoyoukiKako 

Βοηθός σκηνογράφου: Ιωάννα Λαδά 

Σχεδιασμός φωτισμού: Στέλλιος Τζολόπουλος

Κατασκευή μάσκας: Νίκος Καλαϊτζίδης

Μουσικοί: Ana 
Chifu – φλάουτο, 
Νταβίνα Φλωρεντίν – κρουστά, Χάρης Δούλκας– φωνή,  Γιούλα Μιχαήλ – φωνή,

Performers: Έντι Λάμε,
Δημήτρης Παπαδόπουλος, Χριστίνα Σαπουνίδου, Έλσα Σίσκου, Σοφία
Χατζηβασιλείου.

Έγραψαν
για την παράσταση:

Ο σουρεαλισμός μαζί
με την ποιητικότητα του έργου είναι μια πρόκληση για κάθε σκηνοθέτη. Και η
Αθηνά Δράγκου πήρε το ρίσκο. Με τη βοήθεια τεσσάρων μουσικών (φλάουτο, κρουστά
και δύο φωνές) δημιούργησε ένα έκτακτο ηχητικό σύμπαν, που υπογράμμιζε την κάθε
κίνηση, το κάθε συναίσθημα, την αλλαγή εικόνων, τις διαθέσεις. Φιγούρες
εμφανίζονται από το πουθενά  και
μετατρέπονται σε ζωντανά γλυπτά και εξαφανίζονται κάτω από περίεργους ήχους. Μια
άλλη πρόταση από την ομάδα Α4Μ… Η πόλη έχει ανάγκη κι από άλλες προτάσεις τους,
προτάσεις που ρισκάρουν, αναζητώντας την ποιότητα και τη φρεσκάδα.

(Σάββας
Πατσαλίδης, Αγγελιοφόρος της Κυριακής)


Συμβολοποιημένο,
αρχετυπικό θέατρο που πραγματεύεται, με ποιητικό, εικαστικό, μουσικό τρόπο,
ερωτήματα ύπαρξης. Για τη ζωή και το θάνατο, την επιθυμία και τον έρωτα, την
κατάκτηση του πλούτου και την απώλεια, την εξουσία και την πολιτική, το όνειρο
και την αφύπνιση. Ένα μάθημα θεατρικής καλλιγραφίας, αισθητικής καθαρότητας,
διαλογισμού και τέχνης. Η σκηνοθετική σκέψη της παράστασης ακολούθησε μια
μινιμαλιστική τεχνική στη διδασκαλία του θεατρικού ποιήματος και ανέδειξε, μέσα
από τις σκιές και τις ψευδαισθήσεις, τις μεταμορφώσεις της επιστροφής στον
ολάνθιστο κήπο του υποσυνείδητου οράματος. Η κίνηση των σωμάτων, η μάσκα, ο
ήχος της φωνής, ο ρυθμός της αναπνοής, ο μουσικός ήχος, έδωσαν στο θεατρικό
πεδίο βάθος, υποβλητικές εικόνες, ονειρική αίσθηση. Μια παράσταση πολύ
διαφορετική και πρωτότυπη!

(Άγγελα
Μάντζιου,
Thessaloniki culture)


Η σκηνοθεσία της
παράστασης  από την Αθηνά Δράγκου,
μινιμαλιστική και φουτουριστική ταυτόχρονα, μεταφέρει πολύ όμορφα την αισθητική
της Ανατολής. Σύγχρονος χορός και ρυθμικές πομπές. Εξωτική ομορφιά ,φάρσα και
πολιτική σάτιρα, ψυχολογική ίντριγκα και σπασμωδικές αντιδράσεις ενός
εγώ, ερινύες που τσουλάνε, χορεύουν, σου ψιθυρίζουν στο αυτί. Ένας
μαγικός ρεαλισμός. Όλοι οι
performers άψογοι, από την
αποξενωμένη κίνηση στον μαραμένο κήπο μέχρι τις δράσεις στο ονειρικό μέρος,
σχεδόν σε υπνωτίζουν. Ο λόγος διακεκομμένος και επαναλαμβανόμενος, γεμίζει τον
χώρο και παίζει με το μυαλό σου, καθώς ο ρυθμός και η έντασή του σε
αυθυποβάλλουν. Η μουσική, live, ακούγεται από το
βάθος της σκηνής και δεν θα μπορούσε να σε βάλει περισσότερο στο κλίμα. Το λιτό
εικαστικό περιβάλλον με τους βράχους σε λευκό φόντο σε προϊδεάζει για το όλο
ύφος πριν την παράσταση, και αν μετά περνάει σχετικά απαρατήρητο, έρχεται ξανά
να λάμψει στο τελευταίο πλάνο της παράστασης: μια εικόνα χίλιες λέξεις σε ένα
συγκλονιστικό φινάλε.

(Γιάννης
Τσιαβός ,
noisy)


Χώρος: Δημοτικό Θέατρο «Άνετον»,
Παρασκευοπούλου 42

Παραστάσεις: 28 και 29 Μαρτίου 2014.

Ώρα έναρξης: 21:00

Διάρκεια παράστασης: 60 λεπτά (χωρίς διάλειμμα)

Τιμές εισιτηρίων: 10€ κανονικό,
5€ φοιτητικό – ανέργων – ΑΜΕΑ

Τιμή προπώλησης: 5€

Προπώληση: Στα εκδοτήρια του Δήμου Θεσσαλονίκης στην
πλατεία Αριστοτέλους.

Πληροφορίες
– Κρατήσεις:
Θέατρο Άνετον 2310 869869, 69369010696936901069

ΟΜΑΔΑ Α4Μ (αφορμή) 

H πειραματική ομάδα έρευνας παραστατικών τεχνών «Α4Μ» ιδρύθηκε το 2008 από τη σκηνοθέτιδα-ερευνήτρια θεάτρου Αθηνά
Δράγκου και το μουσικό-ηθοποιό Δημήτρη Παπαδόπουλο. Βασικός στόχος της ομάδας
είναι να ερευνήσει νέες θεατρικές φόρμες μέσα από μια ολιστική προσέγγιση στην
οποία  θέατρο-λόγος, χορός-κίνηση,
μουσική-αναπνοή-ήχος δεν διαχωρίζονται. Δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση σε παραδοσιακές
αλλά και σύγχρονες μορφές θεάτρου-χορού τόσο της Ανατολής όσο και της Δύσης
έχει επίσης ως στόχο να δημιουργήσει διαπολιτισμικές παραστάσεις.


Η τελευταία δουλειά
της ομάδας παρουσιάστηκε στα 47 Δημήτρια με τίτλο “Project Οδύσσειες: Θεσσαλονίκη ΙΙ, Μνήμη/Νήματα’’, στην αποθήκη 7, Ο.Λ.Θ. Άλλα
έργα της έχουν παρουσιαστεί στην  Ελλάδα
(50
o Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, Κ.Θ.Β.Ε., Πειραματική Σκηνή
της Μονής Λαζαριστών του Κ.Θ.Β.Ε. Δημήτρια, θέατρο Άνετον) και στο εξωτερικό
(Λονδίνο, Μπανγκόκ).

Το 2011  η ομάδα δημιούργησε το Κέντρο Παραστατικών Τεχνών Α4Μ (Ολυμπίου Διαμαντή 30) όπου και
πραγματοποίησε το 1ο Φεστιβάλ Ασιατικού Θεάτρου. Έκτοτε έχει φιλοξενήσει και
διοργανώσει στον ίδιο χώρο πλήθος σεμιναρίων
και  πειραματικές παραστάσεις από
Ελλάδα αλλά και από εξωτερικό.

Related stories

Στην Κονσέρβα ήπιαμε στην υγειά της αιώνιας καψούρας

Μπορεί να έχεις ακούσει για τον Χάρη της Κονσέρβας,...

ΘΕΑΤΡΟ | Τα 39 Σκαλοπάτια του Patrick Barlow στην Θεσσαλονίκη

«Τα 39 Σκαλοπάτια», το κωμικό θρίλερ κατασκοπείας που παρουσιάστηκε...

Η Μαρία που έγινε Κάλλας: Αξίζει να το δείτε;

Η σειρά «Η Μαρία που έγινε Κάλλας» ξετυλίγει τη...

Αστικοί Θρύλοι | Το 1ο Γυμνάσιο

της Μαρίας Ράπτη Εκείνοι που δεν γεννήθηκαν ποτέ, παίζουν στα...