HomeMind the artΘέατροΓιατί δεν πρέπει να χάσεις την παράσταση...

Γιατί δεν πρέπει να χάσεις την παράσταση "Εξορκισμός" στο Μπενσουσάν Χαν

Δεν ήταν η πρώτη φορά που περάσαμε την πόρτα του Μπενσουσάν Χαν και ξέραμε από τις προηγούμενες παραστάσεις της ομάδας Θέατρο του Άλλοτε πως η εμπειρία θα ήταν ξεχωριστή.

Αν δεν έχει τύχει να παρακολουθήσεις το μοναδικό στην Ελλάδα φαινόμενο των παραστάσεων της Βαρβάρας Δουμανίδου, σίγουρα θα εκπλαγείς. Αν είσαι συχνός επισκέπτης του Μπενσουσάν τότε θα ξέρεις. Το ότι ξέρεις βέβαια, δεν σημαίνει πως κάθε φορά δεν υπάρχει κάτι που θα σε ξαφνιάσει, θα σε τρομάξει ή θα σε εντυπωσιάσει. Κάθε φορά οι ίδιοι χώροι είναι σαν καινούργιοι, κάθε είσοδος ή έξοδος γίνεται νέα αφορμή για την εξέλιξη της ιστορίας.

Άλλωστε, δεν έχει σημασία πάντοτε η ιστορία – σημασία έχει με ποιές λέξεις θα ειπωθεί, ο τρόπος που θα ερμηνευτεί, ο τρόπος που θα αποδοθεί, τα πρόσωπα, το μέρος, όσα υπονοούνται, όσα αφήνονται έπειτα σε σένα για να σκεφτείς.

Ανεβαίνοντας τα σκαλοπάτια, φτάνοντας στον κεντρικό χώρο, σταθήκαμε γύρω από ένα τραπέζι όπου έτρωγαν οι βασικοί πρωταγωνιστές. Εκεί η ιστορία άρχισε να εκτυλίσσεται, ενώ απείχαμε μόλις 1 μέτρο από την σκηνή. Ήταν σαν να μπήκαμε κρυφά στο χώρο την ώρα που συνέβαιναν όλα. Σαν να τους ενοχλούσαμε αλλά και σαν να μη μας έβλεπαν. Οι πόρτες ανοιγόκλειναν με τους πρωταγωνιστές να μετακινούνται διαρκώς και εμείς σκύβαμε να δούμε από τις χαραμάδες.

Περιμένοντας τον Εξορκισμό, το κρεσέντο του έργου, φανταζόμασταν ένα τρομακτικό σκηνικό αλλά σίγουρα όχι όσα είδαμε. Σε κάποια φάση τα φώτα σβήνουν για μερικά δευτερόλεπτα. Όταν ανοίξουν δεν φαντάζεσαι τι θα δεις!

Τα απίστευτα σκηνοθετικά κόλπα έδωσαν άλλη διάσταση στην ιστορία, το κείμενο της Μαρίας Ράπτη κλιμακωνόταν σταδιακά αποκαλύπτοντας άλλο ένα στοιχείο με διαρκείς εκπλήξεις ενώ η ερμηνεία του Δημήτρη Βασιλειάδη ήταν εξαιρετική.

Τα δωμάτια, οι τούβλινοι τοίχοι, η ξισμένη μπογιά, οι βαριές πόρτες, τα κλαδιά στο ταβάνι, τα κεριά. Αλλόκοτο θέαμα, τρομακτικό. Και βρισκόμασταν μέσα του, δεν το βλέπαμε από τις θέσεις του θεάτρου, ούτε στην οθόνη. Ο αέρας ανοιγόκλεινε τα παράθυρα, οι πόρτες έτριζαν, και μπροστά σου γινόταν κάτι που σίγουρα δεν έχεις βιώσει.

Είσαι εκεί, όλα γίνονται ένα μέτρο μακριά από σένα, και αυτό κάνει την παράσταση ακόμη καλύτερη, γιατί νιώθεις πως αυτό που γίνεται κατά κάποιον τρόπο σε αφορά, μιας και γίνεται μπροστά στα μάτια σου.
ΜΗΝ ΤΗΝ XAΣΕΙΣ.

Μετά τα συνεχόμενα sold out της παράστασης Εξορκισμός, το Θέατρο του 'Αλλοτε ανακοινώνει την παράταση των παραστάσεων μέχρι και τις 29 Οκτωβρίου.

Οι ημέρες των παραστάσεων έχουν ως εξής:

Πέμπτη 19, Παρασκευή 20, Σάββατο 21 και Κυριακή 22 Οκτωβρίου, καθώς και

Πέμπτη 26, Παρασκευή 27, Σάββατο 28 και Κυριακή 29 Οκτωβρίου!

Η ώρα έναρξης των παραστάσεων είναι 21:00!

Θέατρο του 'Αλλοτε

''Εξορκισμός''

Κείμενο: Μαρία Ράπτη

Σκηνοθεσία: Βαρβάρα Δουμανίδου

Σκηνικά: Θέατρο του 'Αλλοτε

Σκηνικά αντικείμενα: Μη με λησμόνει

Τεχνική υποστήριξη: Μαρία Σεμερτζίδου

Σχεδιασμός κοστουμιών: Κατερίνα Αμπρικίδου

Δημιουργία αφίσας: Φωτεινή Φιλοξενίδου

Δημιουργία trailer: Τόμης Βρακάς – Κώστας Βρακάς

Φωτογραφίες: Νίκος Γκάρας

Promo teaser:

Διανομή:

Μάνα: 'Ολγα Καλαμάρα

Γιος: Δημήτρης Βασιλειάδης

Κόρη: Βαρβάρα Δουμανίδου

Οικονόμος: Τζώρτζια Βογιατζόγλου

Πάτερ: Στέργιος Κωνσταντζίκης

«Είθε ο Άγιος Σταυρός να είναι το Φως μου.

Ας μη με καθοδηγεί ο δράκοντας

Ύπαγε οπίσω Σατανά

Μην με ωθείς στον πειρασμό ποτέ με μάταια πράγματα

Αυτό που μου προσφέρεις είναι το κακό

Πιες εσύ το δηλητήριο».


Μπενσουσάν Χαν Εδέσσης 6 ('Ανω Λαδάδικα)

Λόγω της περιορισμένης χωρητικότητας ο αριθμός των θεατών δεν ξεπερνά τα 30 άτομα.

Τηλέφωνο κρατήσεων: 6936536383

Γενική είσοδος: 10 ευρώ

Διάρκεια παράστασης 70 λεπτά

Η παράσταση είναι κατάλληλη για άτομα άνω των 18 ετών

Related stories

Η Φλώρινα του Αγγελόπουλου – Τότε και τώρα

κείμενο/φωτογραφίες Αλέξανδρος Βοζινίδης Ο Θόδωρος Αγγελόπουλος (Αθήνα, 27 Απριλίου 1935 - 24 Ιανουαρίου...

Όταν μια παράσταση γίνεται έμφυλο debate: Η σκηνή της κωμωδίας μιλά για ανισότητες

Ξεκίνησε έντονη συζήτηση γύρω από τις έμφυλες διακρίσεις στον...

Λαδάδικα: Αιχμηρή απάντηση των καταστηματαρχών εστίασης σε δημοσίευμα περί ηχορύπανσης

Eπιστολή απάντηση και διαμαρτυρία σχετικά με δημοσιευμα που φαίνεται...

Όσκαρ 2025: Οι υποψηφιότητες

Η μεγάλη τελετή της απονομής των βραβείων Όσκαρ, θα...