HomeCinemaΚριτική ταινίαςΤαινίες στο ΦΚΘ58 | Ούτε όνομα, ούτε...

Ταινίες στο ΦΚΘ58 | Ούτε όνομα, ούτε υπογραφή

Τμήμα: Διεθνές Αγωνιστικό


Ιράν 2017, σκηνοθεσία: Vahid Jalilvand, με τους: Navid Mohammadzadeh, Amir Agha'ee, Hediyeh Tehran

Ένας ευυπόληπτος ιατροδικαστής εμπλέκεται σε ένα τροχαίο,
όπου τραυματίζεται ένα οχτάχρονο αγοράκι. Δεν καλεί ασθενοφόρο καθώς έχει λήξει
η ασφάλεια του αυτοκινήτου του και οι γονείς του παιδιού δε το μεταφέρουν στο
νοσοκομείο καθώς δε δείχνει σοβαρά τραυματισμένο. Το άλλο πρωί το αγόρι
πεθαίνει και η αυτοψία δείχνει θάνατο από τροφική δηλητηρίαση. Ο πατέρας του
παιδιού κατηγορεί τον εαυτό του για το γεγονός, καθώς ο γιος του είχε
καταναλώσει κοτόπουλο που είχε αγοράσει φθηνά από κάποιον άγνωστο, ενώ ο
ιατροδικαστής γνωρίζει το ενδεχόμενο ο θάνατος να προήλθε από το ατύχημα.

Η δεύτερη ταινία μεγάλου μήκους του σκηνοθέτη, είναι ένα
χαρακτηριστικό δείγμα του ψυχογραφικού ιρανικού κινηματογράφου όπως έχει αναπτυχθεί
τα τελευταία χρόνια. Κεντρικά πρόσωπα της ταινίας είναι άνθρωποι κοινοί που δεν
είναι εγκληματίες, άλλα μια αμέλεια της στιγμής αρκεί για να τους εμπλέξει σε
ένα στρόβιλο καταστροφικών γεγονότων. Έτσι ο Vahid Jalilvand χτίζει με αφηγηματική υπομονή
και εκφραστική λιτότητα ένα στιβαρό ψυχόδραμα φτιαγμένο με τα πιο απλά
συστατικά. Σκηνοθετεί με λεπτότητα τα γεγονότα, και με τον ψυχρό φωτισμό, τα μινιμαλιστικά
του σκηνικά και τα διακριτικά του πλάνα, αφήνει χώρο στους χαρακτήρες να
οδηγήσουν με τα πάθη και τις επιλογές τους την ιστορία σε απρόβλεπτες πλην, θαρρεί
κανείς, αναπόφευκτες οδούς.

Από την ταινία, δε λείπουν τα κοινωνικά ακόμη και ταξικά σχόλια που
αναδεικνύονται καλύτερα με τη σύγκριση των δυο κεντρικών γυναικείων χαρακτήρων.
Της μητέρας του παιδιού από τη μία, τραγικής φιγούρας υποταγμένης στη βούληση
του συζύγου της και της επιτυχημένης γιατρού από την άλλη, που πεισματικά
χαράζει το δρόμο της στον ανδροκρατούμενο χώρο. Ωστόσο η όποια κοινωνική
κριτική, παραμένει διακριτικά στο φόντο της ιστορίας, καθώς υποχωρεί μπροστά
στην τραγικότητα της δοκιμασίας των ηρώων, των ηθικών τους διλημμάτων και το
τελικό τους αδιέξοδο.

Πάνω απ' όλα όμως, η επίμονη αυτή ανάγκη του ανθρώπου να
γνωρίζει την αλήθεια, να αναζητά απαντήσεις, ίσως και εξηγήσεις για τα
παιχνίδια της μοίρας που τον ταλανίζουν, είναι η δύναμη που κινητοποιεί τους ήρωες
και τη δράση σε αυτή την ταινία. Ταινία που φτιάχτηκε για τη στιγμή που
συνειδητοποιείς τις συνέπειες των πράξεων σου, σε όλη τους τη τραγικότητα και για
το Γολγοθά της κάθαρσης.


Η ταινία προβάλλεται στις 8 Νοεμβρίου στο Ολύμπιον στις 18:00 και στις 9 Νοεμβρίου στην αίθουσα Φρίντα Λιάππα, στις 15:30.






Related stories

Έρχονται δύο νέα πάρκα τσέπης

Στη φύτευση 500 δέντρων στη νέα παραλία Θεσσαλονίκης προχωρά ο δήμος Θεσσαλονίκης, στο πλαίσιο...

Κλείνει ένα από τα πιο αγαπημένα μεζεδοπωλεία του κέντρου

Λατρεύτηκε από τις παρέες νέων κι όχι μόνο! Τα...

Οι ταινίες της εβδομάδας 28.03-03.04.2024

Γράφει ο Λάζαρος Γεροφώτης Μεγάλη αύξηση στα εισιτήρια την εβδομάδα...

Στην οδό Αρμενοπούλου, ο Gaetano μας ταξιδεύει στην σιτσιλιάνικη επαρχία

Κείμενο: Δέσποινα Λαμπρίδου / Φωτογραφίες: Μαρία Ευσταθιάδου Αρμενοπούλου 27,στην καρδιά...