HomeNewsroomΣτοιχειωμένες... λεωφορειολωρίδες

Στοιχειωμένες… λεωφορειολωρίδες

Στοιχειωμένο έργο
θυμίζουν οι λεωφορειολωρίδες της
Θεσσαλονίκης. Οι υπάρχουσες ή δε
λειτουργούν καθόλου ή, στην καλύτερη
περίπτωση, υπολειτουργούν, ενώ ακόμη
και οι κάμερες παρακολούθησής τους
έχουν παροπλιστεί. Το χειρότερο,
ενδεχομένως, είναι ότι οι νέες που
προγραμματίζονται μελετήθηκαν το 2003,
αλλά ακόμη και σήμερα εξακολουθούν
να… δρομολογούνται, παραμένοντας επί
σειρά ετών σχέδια επί χάρτου!

Η δικαιολογία για την
καθυστέρηση στην κατασκευή των νέων
λεωφορειολωρίδων όλα αυτά τα χρόνια
ήταν το… αθηνοκεντρικό κράτος, αφού
αυτό έπρεπε να δώσει το «πράσινο φως»
για την κατασκευή τους. Ομως η αρμοδιότητα
έχει περάσει εδώ και περίπου δύο χρόνια,
έπειτα από ασφυκτικές πιέσεις που
ασκήθηκαν, στο δήμο Θεσσαλονίκης. Παρ'
όλα αυτά, οι περίφημες λεωφορειολωρίδες,
οι οποίες αποτελούν ένα φτηνό και γρήγορα
υλοποιήσιμο έργο ενίσχυσης των μέσων
μαζικής μεταφοράς και ανάσχεσης του
κυκλοφοριακού προβλήματος, παραμένουν
στα χαρτιά.

Αν μέσα σε όλα αυτά
συνυπολογιστεί το γεγονός ότι η κατασκευή
νέων λεωφορειολωρίδων στη Θεσσαλονίκη
είναι ένα έργο με εξασφαλισμένα κονδύλια,
τότε καταλαβαίνει ο καθένας ότι οι
ρυθμοί με τους οποίους δουλεύει η κρατική
μηχανή δεν πρόκειται να αλλάξουν ποτέ.

 

Ο δήμος

Το πρόβλημα παραδέχεται,
άλλωστε, και ο δήμος Θεσσαλονίκης, διά
του αρμόδιου αντιδημάρχου Αστικού
Περιβάλλοντος, Ανδρέα Κουράκη. «Η
γραφειοκρατία αποτελεί ένα τεράστιο
πρόβλημα που δεν αντιμετωπίζεται.
Πρόκειται για ένα απαράδεκτο φαινόμενο.
Η γραφειοκρατία πρέπει να παρακαμφθεί,
ώστε να προχωρήσουμε με ταχύτερους
ρυθμούς στην κατασκευή έργων», υπογραμμίζει
ο κ. Κουράκης.

Η καθυστέρηση στο
συγκεκριμένο έργο οφειλόταν στο ότι οι
λεωφορειολωρίδες έπρεπε να εγκριθούν
από όργανα και επιτροπές του δήμου
Θεσσαλονίκης, αλλά και από υπηρεσίες
της περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας.

 

Τον Ιούνιο

Εξελίξεις για τις
λεωφορειολωρίδες αναμένονται στις 11
Ιουνίου, οπότε και προγραμματίστηκε η
δημοπράτηση του έργου. Οπως εκτιμά ο κ.
Κουράκης, η ολοκλήρωση των διαδικασιών
θα απαιτήσει τρεις με τέσσερις μήνες,
έτσι το έργο, αν δεν προκύψει κάποιο
πρόβλημα, θα αρχίσει να κατασκευάζεται
το φθινόπωρο. Ετσι, αν όλα πάνε καλά, στο
τέλος του έτους, αρχές του 2014, οι νέες
λεωφορειολωρίδες μπορεί να είναι
έτοιμες. Η επιλογή του αναδόχου θα γίνει
με ανοιχτή δημοπρασία και με κριτήριο
τη χαμηλότερη τιμή.

Πηγή

Related stories

Κριτική Βιβλίου | Joachim B. Schmidt «Κάλμαν».

Γράφει ο Τάσος Γέροντας Joachim B. Schmidt «Κάλμαν». Μετάφραση Σοφία Αυγερινού....

Κριτική Βιβλίου | Τέση Παπαθανασίου «Υποξία».

γράφει ο Τάσος Γέροντας Τέση Παπαθανασίου «Υποξία». Εκδόσεις Νίκας 2024. 380...

Τηλεοπτικά βραβεία Emmy 2024: Οι υποψηφιότητες

  Γράφει ο Λάζαρος Γεροφώτης Ανακοινώθηκαν οι υποψηφιότητες για τα 76α...

Το κόκκινο χρώμα στο ποιητικό σινεμά του Wong Kar-Wai

Ο Wong Kar-Wai ξεχωρίζει ως μία από τις πιο...

Όχι τέλος, μα κατάληξη για το “Η αγάπη το βάζει στα πόδια” του Φρανσουά Τριφό

της ipolinstinplage (Instagram: ipolinstinplage) "Η αγάπη το βάζει στα πόδια"...