HomeΘέματαΟι χαμένες νέες ευκαιρίες του ελληνικού τουρισμού

Οι χαμένες νέες ευκαιρίες του ελληνικού τουρισμού

Οι χαμένες νέες ευκαιρίες του ελληνικού τουρισμού

Πολλές αντιδράσεις ξεσήκωσε πρόσφατα το flash mob που οργάνωσε ο ΕΟΤ  με αφορμή την World Travel Market Exhibition που έγινε στο Λονδίνο.


Αν και πολλά ακούστηκαν για την αισθητική του, προσωπικά δεν έχω τέτοιο πρόβλημα με το εν λόγω βίντεο. Αν είχε σαν στόχο να αποτελέσει ένα είδος κράχτη για τη νεολαία το λαϊκοποπ άσμα που χορεύεται είναι σαφώς αντιπροσωπευτικό της ποιότητας του τουρισμού που χρόνια τώρα στοχεύουμε υποδεχόμενοι καραβάνια από νεαρούς Άγγλους στον Πέλεκυ Κέρκυρας, στο Φαληράκι της Ρόδου και στη Χερσόνησο Κρήτης για να ξεράσουν τις μπόμπες που… ποιοτικά τους σερβίρουν οι Έλληνες μαγαζάτορες της περιοχής.

Όμως το ζήτημα δεν είναι αισθητικό. Γιατί έτσι κι αλλιώς η αισθητική είναι μια υποκειμενική κατάσταση για τον καθένα. Αν χορεύανε μόνο Ζορμπά θα ήταν μια παρακμιακή φολκλορική στιγμή. Αν πάλι το στήνανε με Μποφίλιου και Μαραβέγια θα ήταν πολύ cool για τουριστική καμπάνια. Εν πάσει περιπτώση ότι και να ήταν ο καθένας θα έβρισκε πάλι κάτι που δεν του άρεσε και θα έψεγε την προσπάθεια του Υπουργείου.

Το ζήτημα στην προκειμένη περίπτωση είναι ηθικό. Κι αυτό γιατί με τα 75.000, που όπως μάθαμε κόστισε το σύντομο βίντεο, ο ΕΟΤ μπορούσε να καλύψει δεκάδες πολύτιμες δαπάνες προβολής και πρόωθησης του ελληνικού τουρισμού. Βλέπετε τα flash mob είναι συντομα και φτηνά (εως μηδενικά) σε κόστος δρώμενα με τα οποία μια ομάδα (νέων ανθρώπων) έχει σαν στόχο να διασκεδάσει ή να προβάλει έναν σκοπό. Το αποτέλεσμα ποστάρεται σε μια απο τις πολλές πλατφόρμες του διαδικτύου (λέγε με YouTube, Vimeo, κλπ). Δεκάδες ομάδες από όλη την Ελλάδα έχουν γυρίσει ανάλογα βίντεο με διασκεδαστικά αποτελέσματα κοινοποιόντας τα φυσικά στη δημόσια σφαίρα.

Πάρτε παράδειγμα αυτό το βίντεο Κύπριων φοιτητών που χορεύοντας Ζορμπά στο Μπέρμιγχαμ της Αγγλίας προβάλουν ακριβώς το ίδιο πράμα που θέλησε να προβάλει και ο ΕΟΤ :
Το ίδιο διασκεδαστικό ήταν και το LIbDub που κινηματογράφισε ένα τεχνικό Λύκειο της Καβάλας με σκοπό να παρουσιάσουν με έναν έντεχνο και νεανικό τρόπο το σχολείο τους. Το αποτέλεσμα ήταν αποτέλεσμα ομαδικής δουλειάς και κόστισε μηδέν ευρώ !
Πετώντας λοιπόν λεφτά από το παράθυρο χάνουμε την ευκαιρία να εμπνεύσουμε τους νέους της χώρας για κάτι δημιουργικό και θετικό, όπως είναι η τουριστική προοπτική της Ελλάδας. Για σκεφτείτε τι θαύματα θα έκαναν αυτά τα ίδια παιδιά αν ο ΕΟΤ χρησιμοποιούσε το κέφι τους για να προβαλει την χώρα στα τέσσερα σημεία του ορίζοντα.

Αλλά δεν είναι η πρώτη φορά που συμβαίνει κάτι τέτοιο. Σκεφτείτε μόνο το κίνημα των εθελοντών των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004 και την εγκληματική χαμένη ευκαιρία του κράτους να κρατήσει αυτούς τους νέους, που θέλησαν να υπηρετήσουν έναν κοινό σκοπό, σε ρυθμό προσφοράς και συνεργασίας. Παθαίνεις επομένως κατάθλιψη πως στην Ελλάδα της κρίσης που καθημερινά δεχόμαστε κυρηγμα για τις αλόγιστες σπατάλες του παρελθόντος (άλλωστε μαζί τα φάγαμε) ξοδεύτηκαν τόσα πολλά λεφτά σε ένα τρίλεπτο βιντεάκι (που αν το γύριζε μια πολυεθνική για να προβάλει τα προϊοντα της δεν θα ξόδευε ούτε μισό σεντ) και χάθηκε μια χρυσή ευκαιρία να κινητοποιηθούν νέοι άνθρωποι για να προσφέρουν για την δωρεάν προβολή του ελληνικού τουρισμού. Από χαμένες ευκαιρίες επομένως άλλο τίποτα…

Σημείωση: Αξίζει να καταγραφεί η αμηχανη στάση του ΕΟΤ απέναντι στις αντιδράσεις που δέχτηκε διαδικτυακά για το αποτέλεσμα αυτού του flash mob. Αρχικά απενεργοποίησε τα σχόλια ενώ στη συνέχεια κατέβασε το βίντεο για να το ξανανεβάσει στη συνέχεια. Τέτοια σιγουριά η επένδυση με τα 75 χιλιάρικα!

Related stories

The Bear. Στα άδυτα της κουζίνας.

γράφει ο Γιώργος Καρακασίδης Πριν από λίγες μέρες ξεκίνησε η...

Κινηματογράφος και αθλητισμός: 5 ταινίες για τον Υγρό Στίβο

Γράφει ο Λάζαρος Γεροφώτης Ο Υγρός στίβος περιλαμβάνει τα αθλήματα...

Ο Χάρης Βαρθακούρης στον Εξώστη

του Χρήστου Σατανίδη Ήθελα από καιρό τώρα να συνομιλήσω με...

Joachim B. Schmidt «Κάλμαν».

Γράφει ο Τάσος Γέροντας Joachim B. Schmidt «Κάλμαν». Μετάφραση Σοφία Αυγερινού....