HomeNewsroomΜια καλλιτεχνική σύνθεση με αγάπη στον Αλμοδόβαρ

Μια καλλιτεχνική σύνθεση με αγάπη στον Αλμοδόβαρ

Ιωάννης Κυφωνίδης –
Κωνσταντίνος Ρόδης

Μια καλλιτεχνική
σύνθεση με αγάπη στον Αλμοδόβαρ


Μια παράσταση που
ξεκίνησε σαν ένα project που πάντρεψε τα
κουστούμια της Μαρίας Αναστασίου με το
εκκεντρικό στυλ του Ισπανού σκηνοθέτη
Πέδρο Αλμοδόβαρ. Ο Ιωάννης Κυφωνίδης
και ο Κωνσταντίνος Ρόδης λίγο πριν την
πρεμιέρα του “Γύρνα πίσω… στα Ψηλά
Τακούνια”
στο Fix in Art αφηγούνται στον
Εξώστη το πως ξεκίνησαν όλα…

Γύρνα πίσω… στα ψηλά
τακούνια: Πως ξεκίνησε η ιστορία?

Ι. Κυφωνίδης-Κ. Ρόδης :
Το Σεπτέμβριο του 2011 , σε εντελώς χαλαρή
διάθεση, σκεφτήκαμε πόσο θα θέλαμε να
διασκευάσουμε και να ανεβάσουμε στο
θέατρο κάποια από τις κινηματογραφικές
ταινίες του Πέδρο Αλμοδόβαρ. Καταλήξαμε
σε μία από τις όχι τόσο γνωστές και
επιτυχημένες του και τελικά επικοινωνήσαμε
με την εταιρία του, την EL
DESEO. Η συνεργάτης του
Λιλιάνα Νεσπιάλ μας απάντησε άμεσα με
ένα ευγενικό γράμμα που εξηγούσε ότι
για τη συγκεκριμένη ταινία δεν ήταν
εφικτό να πάρουμε τα δικαιώματα τη
δεδομένη χρονική στιγμή. Ένα μήνα μετά
φωτογραφίσαμε για το πολιτιστικό μας
μπλογκ FASHIONART LOVER
τα κοστούμια της «γιαγιάς της ραπτικής»
Μαίρης Αναστασίου σε φυσικούς χώρους
της Θεσσαλονίκης.

Το συγκεκριμένο πρότζεκτ
άρεσε πολύ στην ΠΑΡΑΛΛΑΞΗ, απ’ όπου μας
ζήτησαν να τους φέρουμε σε επαφή με τη
Μαίρη. Επειδή η συγκεκριμένη συνάντηση
πήγε πολύ καλά, οι συντελεστές της
ΠΑΡΑΛΛΑΞΗΣ μας ζήτησαν, στις αρχές του
2012 , να συμμετέχουμε στις «Δράσεις» του
Μαρτίου της ίδιας χρονιάς με ένα ανάλογο
πρότζεκτ. Τότε εμείς τους αντιπροτείναμε
ένα πάντρεμα του ενδυματολογικού
πρότζεκτ με τις κινηματογραφικές ταινίες
του Αλμοδόβαρ. Έτσι γεννήθηκε η παράσταση
αυτή. Είμαστε πολύ ευτυχείς που μετά
από ενάμιση χρόνο και τρεις εκδοχές σε
Θεσσαλονίκη και Αθήνα, φθάσαμε στην
τέταρτη εκδοχή. Το εναλλακτικό τεχνοποιείο
ΦΙΞ in art και
ο Διονύσης Ζαφειρίδης μας έδωσαν τη
μοναδική ευκαιρία να στήσουμε την
παράσταση σε ανοιχτό χώρο , με φυσικό
background που θα μπορούσε να
παραπέμψει σε πλατό κινηματογραφικής
ταινίας.

Βασική πηγή έμπνευσης
είναι ο κινηματογράφος ή μια σύνθεση
πραγμάτων με βάση το σινεμά?

Ι. Κυφωνίδης-Κ. Ρόδης :
Είναι μία σύνθεση πραγμάτων. Κινηματογράφος,
κινησιολογικό θέατρο, μουσική, φωτισμοί,
vintage κοστούμια, βίντεο
αρτ, εικαστική ατμόσφαιρα. Ουσιαστικά
μέσα στα 70 λεπτά ,που διαρκεί η παράσταση,
μεταφερόμαστε από τη μία κινηματογραφική
ταινία στην άλλη και από τη μία σκηνή
στην άλλη με όχημα την κίνηση, το λόγο
, τα ραμμένα στο χέρι κοστούμια και τη
μουσική. Επιχειρούμε να αναδείξουμε
μέσα από τη δική μας οπτική το σύνολο
του καλλιτεχνικού έργου του Ισπανού
δημιουργού, όχι μόνο τις μεγάλου μήκους
ταινίες του, αλλά και τις πειραματικές
μικρού μήκους, ακόμη και τα διαφημιστικά
και τις τηλεταινίες που γύρισε για την
Ισπανική τηλεόραση. Για αυτό άλλωστε
εντάξαμε τρία βίντεο αρτ που παραπέμπουν
στις μικρού μήκους ταινίες του Αλμοδόβαρ.

Είχαμε μάλιστα τη χαρά
και την τιμή να συνεργαστούμε με τις
Νέλλη Γκίνη, Ζήνα Κουτσελίνη, Φωτεινή
Ντεμίρη, Μίνα Ορφανού και Παρθένα
Χοροζίδου.

Κοινή συνισταμένη
για την συνεργασία σας με αφορμή πως
είστε και οι δύο ηθοποιοί είναι η αγάπη
σας για το θέατρο?

Ι. Κυφωνίδης-Κ. Ρόδης :
Πρωτίστως η αγάπη για το θέατρο και για
τη δημιουργία , όποια μορφή και εάν έχει
αυτή, αλλά στη συγκεκριμένη δουλειά η
αδυναμία μας στον Αλμοδόβαρ. Δεν
μελετήσαμε απλά τις ταινίες του, αλλά
ψάξαμε και διαβάσαμε ακόμη και για τη
ζωή του και τα προσωπικά του γούστα στην
αισθητική. Πχ. παίξαμε σε κάποια από τα
βίντεο αρτ με ένα από τα αγαπημένα του
χρώματα , που είναι το πορτοκαλί και τα
συγγενικά κοραλλί και σομόν.

Πόση απόσταση έχει η
Θεσσαλονίκη από την Ισπανία?

Ι. Κυφωνίδης-Κ. Ρόδης :
Οι αποστάσεις και τα όρια στην τέχνη
εκμηδενίζονται. Άλλωστε αυτά που
διαδραματίζονται στις ταινίες του
Ισπανού δημιουργού θα μπορούσαν να
διαδραματιστούν σε οποιοδήποτε λιμάνι
ή πόλη του Ευρωπαϊκού Νότου, είτε λέγεται
Βαρκελώνη, είτε Μαδρίτη, είτε Θεσσαλονίκη
και Αθήνα. Ούτως ή άλλως δεν υπάρχει και
τόσο μεγάλη απόσταση ανάμεσα στις δύο
χώρες , στον τρόπο που βλέπουμε τα
πράγματα και τις καταστάσεις, στα
προβλήματα που ειδικά αυτήν την εποχή
αυτή μοιάζουν πάρα πολύ, στην υπερβολή
που μας διακατέχει και στις οικογενειακές
σχέσεις.

Ποια είναι η αγαπημένη
σας ταινία του Αλμοδόβαρ και γιατί? (με
εξαίρεση τα Ψηλά Τακούνια)

Ι. Κυφωνίδης: Αγαπώ
πολύ σχεδόν όλες τις ταινίες του. Ωστόσο
έχω μία αδυναμία στο «Μυστικό μου
Λουλούδι », επειδή δε μοιάζει με τις
άλλες, τις πιο δημοφιλείς και εμπορικές.

Κ. Ρόδης : Η κάθε του
ταινία έχει και κάτι να μου πει και να
μου διδάξει. Αδυναμία και αγάπη έχω σε
όλες κι αν πρέπει να ξεχωρίσω κάποια
αυτή θα είναι οι «Αμαρτωλές Καλόγριες»,
όχι τόσο γιατί ξεχωρίζει σε σχέση με
τις άλλες ,αλλά γιατί και η πρώιμη
περίοδος του είναι εξίσου ευφάνταστη,
ιδιαίτερη και «δυνατή» με την πιο
αναγνωρίσιμη εποχή του. Άλλωστε λατρεύω
να ανακαλύπτω τις άγνωστες πτυχές ενός
δημιουργού και όχι τόσο πολύ τις ήδη
καθιερωμένες.

Info


«Γύρνα Πίσω….Στα Ψηλά
Τακούνια»

Φιξ In Art (26ης Οκτωβρίου
15, τηλ. 2310-500034)

28 Μαΐου -13 Ιουνίου 2013,
21.30 (Από Τρίτη έως Πέμπτη)

Σύλληψη-Σκηνοθεσία-Ερμηνεία-Μουσική
Επιμέλεια:
Ιωάννης Κυφωνίδης&
Κωνσταντίνος Ρόδης

Guest Stars: Μαρία Κλιγκοπούλου,
Ελευθερία Μαυρίδου, Αθηνά Νάννου


Special Guest Stars: Νέλλη Γκίνη,
Ζήνα Κουτσελίνη, Φωτεινή Ντεμίρη, Μίνα
Ορφανού, Παρθένα Χοροζίδου.

Related stories

Ο πρώτος ηλεκτρικός ανεμιστήρας που εμφανίστηκε στην Eλλάδα

Αργύρης Τσιάπος Όταν η πολλή ζέστη καθιστά το σπίτι δύσκολα...

Τέσσερις ιστορίες Ελλήνων ηθοποιών που κλέφτηκαν για να ζήσουν τον έρωτά τους

Αργύρης Τσιάπος Τα παλιά κακά χρόνια, τότε που οι γονείς...

Τα παιδικά μου καλοκαίρια στην Καλλικράτεια: Στα κεραμίδια της κυρίας Κωνσταντίας

Θυμάται και γράφει ο Χρήστος Σατανίδης Τα παιδικά μου καλοκαίρια,...

Βιβλιοπρόταση: Όσιν Φέιγκαν “Νόμπερ”

Βιβλιοπρόταση: Όσιν Φέιγκαν "Νόμπερ" (μετάφραση: Μαργαρίτα Ζαχαριάδου) , Eκδόσεις:...