HomeInterviewsDim.Ad & Jay.mod: Το πιο underground δίδυμο...

Dim.Ad & Jay.mod: Το πιο underground δίδυμο της Πόλης

Οι Dim.ad & Jay.mod, ένα από τα πιο
ανατρεπτικά μουσικά δίδυμα της πόλης, μας αφιερώνουν μία από τις πιο
εξομολογητικές και καυστικές συνεντεύξεις τους, μιλώντας για την πορεία τους,
σχολιάζοντας τα μουσικά τεκταινόμενα της χώρας, αναπολώντας τις μοναδικές
στιγμές που έζησαν στο θρυλικό TRESSORClubτου Βερολίνου. Γνωρίστε τους!

 Πως
ξεκινήσατε να ασχολείστε με τη μουσική;

Το
μικρόβιο ήταν μάλλον έμφυτο… Μεγάλο ρόλο έπαιξε η δισκοθήκη των γονιών αφού από
εκεί αρχίσαμε να σκαλίζουμε και να ανακαλύπτουμε ήχους και μουσικές εμπειρίες. Δίσκους
jazz, latin, disco, soul, funk,
οι οποίοι έδωσαν χρώμα και φαντασία στο μυαλό μας.. δημιούργησαν όνειρα και πόθους…
Αργότερα όλα αυτά μετατράπηκαν στην ανάγκη να μιξαρουμε την μουσική του τότε,
την hip house, την Βελγική techno, hardcore, breakbeat, jugle και τα συναφή κάτω
από την φαντασμαγορική ομπρέλα της RAVE κουλτούρας (LOL).

Σαν
“ιδιαίτερα”, για να μην πούμε “πυροβολημένα” παιδάκια που  ήμασταν πριν πάρουμε 2 Πικ-απ, μιξαραμε αναγκαστικά
σε διπλά κασετόφωνα  χρησιμοποιώντας το
pause για να κόβουμε στιγμιαία στροφές και να κρατάμε συγχρονισμένα τα 2 “deck”,
παίζοντας το ίδιο κομμάτι σε 2 κασέτες κάνοντας διάφορα εφέ, αλλά όλα αυτά live
(!) on hand και τέρμα πειραματικά…

Όταν
ξεκινήσαμε για τα καλά να αγοράζουμε δίσκους κάπου στο ‘92 ήταν πλέον σίγουρο μέσα
μας ότι θέλουμε να γίνουμε Disc Jockeys και να μοιραστούμε το πάθος ,τα όνειρα
και τον ενθουσιασμό που είχαμε για την μουσική με όλους τους φίλους μας και φυσικά
σε ευρύτερο κοινό. Το ιδιαίτερο της υπόθεσης Dim.Ad και Jay.mod, ήταν ότι όλα τα παραπάνω συνέβαιναν
σε 2 διαφορετικούς κόσμους ταυτόχρονα, αφού δεν είχαμε γνωριστεί ακόμα. Τα βιώματα
και οι επιρροές ήταν σχεδόν όμοιες και γι αυτό ίσως είμαστε αχώριστο δίδυμο μέχρι
και σήμερα.

Πότε
αρχίσατε να συνεργάζεστε ως δίδυμο;

Ήταν
γύρω στα τέλη της δεκαετίας του ‘90 όταν γνωριστήκαμε στις Σέρρες σε ένα υπόγειο
πάρτι στα ΤΕΙ, όπου έτυχε να παίζουμε, και έτσι ανακαλύψαμε ότι έχουμε την ιδία
τρέλα και πώρωση βλέποντας ότι έχουμε τις ίδιες επιρροές και μουσικά γούστα, αλλά
και παρά πολλούς ίδιους δίσκους, αρχίσαμε να πειραματιζόμαστε στο να παίζουμε μαζί.
Το αποτέλεσμα  ήταν εκρηκτικό!


 Ποιο
είναι το είδος της μουσικής που σας εκφράζει περισσότερο;

Και
οι δύο , έχουμε περάσει από σχεδόν όλα τα σταδία της underground dance, όπως προαναφέραμε.
Η συλλογή μας περιέχει από ambient και experimental μέχρι deep house και
hardgroove techno. Η βάση στην οποία πάντα κινούμασταν είναι ανάμεσα στην house
και techno, επηρεασμένη κάθε φορά από τις τάσεις, άλλοτε μαζί με minimal επιρροές,
άλλοτε με πιο πειραματικούς ήχους. Δεν νομίζουμε ότι υπάρχει συγκεκριμένο είδος
που μας χαρακτηρίζει, αφού ανάλογα με το κοινό, το ήχο-σύστημα, το πάρτι, παίζουμε
αναλόγως. Εστιάζουμε πάντα σε καινούργιους ήχους και ιδέες. Καινοτομία, αλλά
και μινιμαλισμός είναι οι βασικοί άξονες μας. Πάντα το groove και τα basslines
σε συνδυασμό με εγκεφαλικά ταξίδια είναι το απολυτό για εμάς! It’s a body-moving and mind-tripping
game …

Πόσο
δύσκολο/εύκολο είναι για έναν
Dj
να δουλεύει καθαρά με βινύλια;

Χμμμ…!
Το πιο δύσκολο για έναν vinyl disc jockey είναι… το κουβάλημα!

Συνήθως
για ένα ολονύκτιο back 2 back, κουβαλάμε συνολικά πάνω από 300 δίσκους που ζυγίζουν
πολλά κιλά! Επίσης, το κόστος είναι ένα μεγάλο μείον, αφού κάθε μηνά πρέπει να δίνεις
το λιγότερο 100 -150 ευρώ για να λες ότι είσαι μέσα στα πράγματα, αγοράζοντας περίπου
15 δίσκους. Ίσως αυτό το νούμερο να ακούγεται παρατραβηγμένο, αλλά εκεί περίπου
κυμαινόμαστε ο καθένας μηνιαία εδώ και 
20 χρόνια non stop….


Ένα
ακόμα topic που όμως δεν το υποστηρίζουμε και διαφωνούμε κάθετα, είναι ότι με
μια  η δυο τσάντες δίσκους, έχεις περιορισμένες
επιλογές για το σετ σου. Μέγα λάθος! Ακόμα και αν είσαι ο Jeff Mills και παίζεις
με 3 Πικ-απ, πάλι 2 τσάντες δίσκοι είναι υπεραρκετοί για να κάνεις ένα 3-5ωρο
σετ! Αντίθετα, το καλό με τους δίσκους είναι ότι κάνεις πάρα πολύ προσεκτικά
τις επιλογές σου, τόσο κατά την αγορά, όσο και κατά την επιλογή των δίσκων σου
για την κάθε βραδιά, οπότε διαλέγεις μόνο αυτά που πραγματικά αγαπάς και πιστεύεις
σε αυτά!


Η  ποιότητα του ήχου είναι κορυφαία, (αυτό εξαρτάται
όμως και  από το εάν το ήχο-σύστημα του
κλαμπ είναι στημένο για αναλογικό ήχο η όχι ), επίσης σε βινύλιο βρίσκεις απίστευτα
release που δεν θα γνωρίσει ποτέ ο μέσος digital dj/laptop dj/cd j /usb stick
dj/synch button pusher και illegal p2p downloader. 300 η 400 κόπιες μόνο ανά κυκλοφορία,
και ποτέ digital! Όσον αφορά το εάν είναι πιο εύκολο η δύσκολο στο να μιξαρει κανείς
δίσκους, απλά αναφέρουμε ότι σε σχέση με τα cd players ,είναι πολύ πιο εύκολο
και άμεσο το μιξ, σε σχέση όμως με το sync χρειάζεται πολύ practice…


Υπάρχουν
αρκετοί λάτρεις της
House
μουσικής στην Ελλάδα ή θεωρείται ότι πρόκειται για ένα αδικημένο είδος
μουσικής;

Αδικημένη
είναι η σκηνή γενικότερα στην χώρα μας… Τώρα όσον αφορά αυτή την έπαρση και την
μόδα με το House, έχουμε να πούμε τα εξής: Όσον αφορά το πρώτο σκέλος της ερώτησης
θα λέγαμε ότι οι φαν της house μουσικής στην χώρα μας, φαίνεται ότι έχουν πολλαπλασιαστεί.
ΟΜΩΣ, δυστυχώς οι περισσότεροι δεν έχουν ιδέα τι σημαίνει house, και ακόμα χειρότερα
δεν ξέρουν καν εάν αυτό που ακούν είναι house η dance pop. Mε λίγα λόγια, στην Ελλάδα
έχουμε μπερδέψει τα μπούτια μας. Οι λαϊκοί και οι σκυλάδες ξαφνικά εμφανίζονται
ως cool guys και το παίζουν ψαγμένοι στα γκομενάκια έχοντας μπερδευτεί τόσο
πολύ που έχει καταντήσει τόσο αστείο και γελοίο, να βλέπεις λαϊκούς αλλά ντυμένους
SWAG, να χορεύουν μια dance μουσική χωρίς να έχει τίποτα σχετικό με την house,
και παρ όλα αυτά εάν τους ρωτήσεις έχουν άποψη και ισχυρή! Άσχετα που δεν έχουν
ιδέα ποιοι είναι οι Masters at Work ή ο Frankie Knuckles (και πάλι δίνουμε πολύ
τρανταχτά παραδείγματα). Αυτή είναι η house πραγματικότητα σήμερα στην χώρα
μας.

Από
την άλλη πλευρά, το ότι τα σύγχρονα beats έχουν μπει 100% σχεδόν σε όλες τις ελληνικές
παραγωγές, και αντίστοιχα πολλοί νέοι που παίζουν μουσική σε εμπορικά μαγαζιά, διαλέγουν
“ τύπου house “ στυλ , μας δείχνει ότι υπάρχει μια πρόοδος, ότι δηλαδή ο κόσμος
σήμερα είναι πολύ πιο κοντά από ποτέ στο 4/4 beats.

Αντίστοιχα,
ένα πολύ μικρό ποσοστό από αυτά τα παιδιά που παίζουν τα παραπάνω, θα κάνουν το
βήμα παραπέρα και θα την ψάξουν μουσικά, και ίσως τολμήσουν να παίξουν και κάτι
το όχι τόσο εμπορικό η όχι τόσο εύπεπτο. Αυτό είναι επίσης πρόοδος και εκεί θέλουμε
να εμπλακούμε και εμείς, όχι στο να παίξουμε μουσική σε αυτό το level, αλλά να επηρεάσουμε
τους νέους αυτούς! Το θέμα με την house είναι τεράστιο. Θα μπορούσαμε να το αναλύσουμε
σε ολόκληρο βιβλίο, αλλά εν κατακλείδι , θα θέλαμε να πούμε πως οι ιδιοκτήτες
των μαγαζιών, με την έλλειψη πείρας και γνώσης όσον αφορά την house μουσική και
την διαχείριση αυτού του μέρους του business τους, και γενικότερα την
underground, έχουν παίξει καθοριστικό ρολό στο τι θα ακούει ο κόσμος. Είναι συνυπόλογοι
όλοι αυτοί, αλλά και όλοι εμείς οι djs για την κατάντια της  house και της underground σε ευρύτερο πλαίσιο
διότι το κοινό στην χώρα μας με όλη αυτή την λάθος διαχείριση έμεινε χωρίς σωστές
ιδέες και χωρίς σωστά πρότυπα και μουσική παιδεία.

Θα
θέλατε να υπάρχουν περισσότερες
House
παραγωγές στη χώρα μας;

House
παραγωγές στην χώρα μας, υπάρχουν πάρα πολλές, τόσες πολλές που φοβόμαστε ότι πλέον
ο κάθε dj είναι αντίστοιχα και ένας επιτυχημένος –hyped– πασίγνωστος μουσικός
παραγωγός. Οι περισσότεροι δε από αυτούς δεν έχουν ιδέα από μουσική παιδεία, αλλά
ούτε και από τεχνικές γνώσεις, και το χειρότερο χωρίς ταλέντο. Το πιο ακραίο
που βλέπουμε είναι που παίρνουν μέρος σε διαγωνισμούς και ενώ δεν έχουν κερδίσει,
η δεν έχουν ποτέ καταφέρει να κυκλοφορήσουν, είτε re-edit είτε remix, διαφημίζονται
και κάνουν όνομα χωρίς στην ουσία να έχουν κερδίσει αυτό το δικαίωμα. Αυτό κι
αν είναι τραγικό, κι όμως η έλλειψη παιδείας τόσο στο κοινό, όσο και στους
promoters /club owners, σε συνδυασμό με την μικρή ανάλυση που κάναμε στην προηγούμενη
ερώτηση, φέρνουν το μέσο επίπεδο της house παραγωγής στην χώρα μας σε επίπεδο μηδενικό…

Από
την άλλη πλευρά όμως η χώρα μας έχει βγάλει και πολλούς ανθρώπους, σοβαρούς που
ασχολήθηκαν πραγματικά με την μουσική παραγωγή και κατάφεραν να κάνουν το
breakthrough έξω από την χώρα μας, με πολλούς διάσημους και μη djs, να παίζουν
τα tracks τους, και να χορεύουν clubbers σε όλο τον κόσμο ανεξάρτητα από χρώμα
και φυλή! Ένας ακόμα λόγος για τον οποίο αγοράζουμε δίσκους είναι διότι με αυτό
τον τρόπο, δείχνουμε το support μας και βοηθάμε όλους αυτούς τους Έλληνες να συνεχίσουν.
Δεν σας κρύβουμε πως έχουμε στην δισκοθήκη μας αμέτρητες ελληνικές house και
techno παραγωγές.

Έχουμε
στόχο μέσα στην νέα χρονιά να δημιουργήσουμε μια πλατφόρμα, σε local επίπεδο, ανακύκλωσης
βινυλίου, έτσι ώστε ναι μεν να ανακυκλώσουμε δίσκους που δεν παίζουμε πλέον και
να αγοράσουμε άλλους που τυχόν δεν έχουμε, αλλά και ταυτόχρονα να δώσουμε την ευκαιρία
σε νέους djs να έρθουν σε επαφή με τον “μαύρο- χρυσό”, έτσι ώστε να έχουν την δυνατότητα
να αγοράσουν house και techno δίσκους, σε χαμηλό κόστος.

Έχετε
συνεργαστεί με καταξιωμένους καλλιτέχνες του χώρου. Ποια είναι η συνεργασία που
σας στιγμάτισε;

Τόσο
στην χώρα μας αλλά πολύ περισσότερο στην Ευρώπη και κατά κύριο λόγο στο Παρίσι
και Βερολίνο, έχουμε δουλέψει μέσω του djing με πολύ μεγαλύτερους και καταξιωμένους
μουσικούς παραγωγούς και djs από εμάς. Το γεγονός όμως ότι δεν είμαστε μουσικοί
παραγωγοί και η επαφή και τριβή μας μαζί τους ήταν στο επίπεδο του djing, δεν μπορούμε
να πούμε πως είχαμε κάποια σουπερ στιγμή που να μας στιγμάτισε η να μας επηρέασε
στην καριέρα μας μέχρι στιγμής. Όμως συνολικά όλες αυτές οι προσωπικές και ταυτόχρονα
και επαγγελματικές επαφές με όλο αυτό τον κόσμο της μουσικής βιομηχανίας μας άνοιξε
τους ορίζοντες, το σκεπτικό μας. Εμπνευστήκαμε μουσικά και είδαμε το έργο αρκετά
διαφορετικά… όπως ακριβώς είναι δηλαδή. Σίγουρα όποιος θέλει να θεωρείται house
η techno dj, θα πρέπει να επισκεφτεί τα club της Ευρώπης, άσχετα εάν πρόκειται
να  παίξει σε αυτά ή όχι. Σίγουρα θα πρέπει
να δει, τι σημαίνει πραγματικό clubbing, πραγματικό κοινό, και εξωπραγματικά-διαστημικά
ήχο-συστήματα και σκηνικά. Δεν υπάρχει σχεδόν τίποτα κοινό με την χώρα μας και
την σκηνή μας η οποία περιορίζεται και μετριέται στα δάχτυλα του ενός χεριού, όσον
αφορά τις αντίστοιχες επιλογές σε χώρους (clubs).


Πρόσφατα
παίξατε σ’ ένα από τα μεγαλύτερα κλαμπ του Βερολίνου. Δώστε μας τα συναισθήματα
που εισπράξατε.

Πριν
πάρα πολλά χρόνια είχαμε πάει σαν clubbers εκεί, περιμέναμε για λίγο στην ουρά
και σε κάποια φάση ακούσαμε τον γνώριμο ήχο από τα ροδάκια από τις θεό-βαριές τσάντες
με τους δίσκους να περνάν από μπροστά μας. Τις έσερναν οι djs της βραδιάς… Ήταν
όνειρο μας να έρθουμε σε αυτή την θέση! Αισθανόμαστε πολύ τυχεροί που τα καταφέραμε
και για εμάς είναι κάτι πέρα από τα λεφτά είναι η αναγνώριση. Κάτι που ο κάθε καλλιτέχνης
αναζητά είναι η τροφή του, για να συνεχίσει,
να πάει μπροστά.. Την στιγμή που αντικρίσαμε το τεράστιο κτίριο αισθανθήκαμε
δέος. Ήταν δύσκολο να το πιστέψουμε ότι τα έχουμε καταφέρει…

Η
εμπειρία μας από το θρυλικό TRESOR club του Βερολίνου ήταν πραγματικό σοκ και δέος!

Όσοι
θέλουν να σας ακούσουν που μπορούν να σας βρουν;

Δεν
έχουμε κάποια σταθερή βάση. Στην Ελλάδα, παίζουμε παντού (όπου μας καλέσουν δηλαδή).

Έχουμε
μια συνεργασία με το Elvis στην Θεσσαλονίκη και διοργανώνουμε βραδιές και στην υπόλοιπη
επαρχία. Τον άλλο μήνα κατεβαίνουμε Αθήνα, Μάρτιο πίσω στο Βερολίνο και Ιούνιο
στην Βαρκελώνη στο Οff Week, εάν πάνε τα πράγματα όπως τα προγραμματίζουμε.

Τα
καλοκαίρια, συχνά θα μας πετύχετε στα beach bars προς Καβάλα-Αμμόλοφους

Online
contact

:https://www.facebook.com/Dim.Ad.Jaymod

    http://soundcloud.com/jaymod

bookings:[email protected]


Related stories

The Bear. Στα άδυτα της κουζίνας.

γράφει ο Γιώργος Καρακασίδης Πριν από λίγες μέρες ξεκίνησε η...

Κινηματογράφος και αθλητισμός: 5 ταινίες για τον Υγρό Στίβο

Γράφει ο Λάζαρος Γεροφώτης Ο Υγρός στίβος περιλαμβάνει τα αθλήματα...

Ο Χάρης Βαρθακούρης στον Εξώστη

του Χρήστου Σατανίδη Ήθελα από καιρό τώρα να συνομιλήσω με...

Joachim B. Schmidt «Κάλμαν».

Γράφει ο Τάσος Γέροντας Joachim B. Schmidt «Κάλμαν». Μετάφραση Σοφία Αυγερινού....