9West

Στα τέλη του 2012 σίγουρα δεν είναι σπουδαία είδηση ότι ένα σχήμα από τη Θεσσαλονίκη έχει διεθνή απήχηση στους σνόμπ κύκλους της ηλεκτρονικής μουσικής σκηνής. Άλλωστε οι κυκλοφορίες σε καταξιωμένα labels του εξωτερικού όπως η Liebe*Detail ή η Dessous του Steve Bug λένε πολλά για την ποιότητα της μουσικής. Αυτό που με ιντριγκάρει στους 9West είναι η αφοσίωσή τους και το χαμηλό προφίλ που διατηρούν. Δεν είναι και πολύ δύσκολο, με τέτοιο background και με τον ελιτισμό που διακρίνει τη σκηνή, να νομίσεις ότι έχεις πιάσει τον παππά απ' τα ράσα. Tους ανακάλυψα λίγο καιρό μετά την επιστροφή μου, μετά από πολύχρονη διαμονή στο εξωτερικό και πριν λίγο καιρό γνωρίστηκα με τα παιδιά. Με χαρά διαπίστωσα ότι βασίζουν το ηχόχρωμα τους σε hardware εξοπλισμό και custom μουσικά όργανα αντί της τόσο βαρετής λύσης του laptop ή MacBook αν είσαι hip. Εννοείται πως δεν έχασα την ευκαιρία να τους ρωτήσω κάποια πράγματα:

Πείτε μου για το μουσικό σας background. Τι υπάρχει πέρα από house;
Γράφεται τόσο καλή μουσική “εκεί έξω” οπότε δεν είμαστε προσκολλημένοι σε έναν ήχο.
Η House είναι η μουσική που έχει κεντρίσει το ενδιαφέρον μας εδώ και μια πενταετία. Στα εφηβικά χρόνια είχαμε ασχοληθεί με progressive, techno, drum 'n bass, ambient, και ακόμη πιο πριν (πριν την ακμή της τεχνολογίας στη μουσική) με μπάντες σε ηχογραφήσεις και συναυλίες από ροκ μέχρι και death metal. Επίσης πέρα από την μουσική παραγωγή άμεσο ενδιαφέρον για εμάς αποτελούσε και η κατασκευή μουσικών οργάνων (έγχορδα – κρουστά).
Πλέον έχουμε την γνώση και την εμπειρία να εισάγουμε στον ήχο μας στοιχεία από όλο το φάσμα της μουσικής και διαθέτουμε στο οπλοστάσιο μας custom μουσικά όργανα για να παράγουμε τον προσωπικό μας ήχο.
Αυτό όμως που πάντα αποτελεί πυξίδα για εμάς και τις συνθέσεις μας είναι η μουσική μας να έχει βαθιά και ποιοτική ευαισθησία. Αν αυτό που ακούμε μας “ταξιδεύει” τότε είναι καλό.

Είστε από τα υποσχόμενα σχήματα της EDM (Electronic Dance Music) της πόλης.
Τι σας κρατάει σ' αυτήν και δεν πάτε κι εσείς στο Βερολίνο;
Την ίδια ερώτηση κάνουμε πολλές φορές στον εαυτό μας. Είναι ειρωνικό να ζούμε στη χώρα που γέννησε την τέχνη της μουσικής και παρ' όλα αυτά να μας κρατάει πίσω η λάθος νοοτροπία των ανθρώπων της. Δυστυχώς δεν υπάρχει η σωστή υποδομή για να ακμάσει ένας καλλιτέχνης και οι άνθρωποι που εμπλέκονται άμεσα (πλην από κάποιες εξαιρέσεις) έχουν σαν αρχή το προσωπικό κέρδος και όχι την προώθηση καλλιτεχνών που τελικά η προβολή και η αναγνώριση τους θα τους καθιστούσε ουσιαστικά και πρακτικά κερδισμένους.
Γενικά υπάρχει μια κακία απέναντι στους μουσικούς, που συχνά βρίσκονται αντιμέτωποι με κλίκες που κάνουν δύσκολη την πρόσβαση του υλικού τους στο ευρύ κοινό. Ίσως τελικά, για να γίνεις “αποδεκτός” στην Ελλάδα θα πρέπει πρώτα να γίνεις δεκτός στο εξωτερικό. Είναι ένα κακό της ράτσας μας αυτό…
Στα όχι πολύ μελλοντικά μας σχέδια είναι να δοκιμάσουμε την τύχη μας στην Lausane, όχι στο Βερολίνο. Είχαμε μια πολύ δελεαστική πρόταση και θα το τολμήσουμε.

Αν μπορούσατε να γυρίσετε το χρόνο πίσω, ή να τον πάτε μπροστά, σε ποιά Θεσσαλονίκη θα θέλατε να ζείτε (μουσικά) και ποιά τα χαρακτηριστικά της;
Δεν μας αρέσει να επιστρέφουμε πίσω παρά μόνο για να μην ξεχνάμε… Η Θεσσαλονίκη που θα θέλαμε να ζήσουμε στο μέλλον είναι μια πόλη που χρησιμοποιεί την γεωγραφική της θέση. Μια πόλη-λιμάνι που θα δέχεται, ανοιχτή και χωρίς στεγανά, επιρροές και ακούσματα από τα τέσσερα σημεία του ορίζοντα και θα αναπαράγει με όργανα τους μουσικούς της, συνθέσεις δυνατές και σύγχρονες και ήχους αξέχαστους.

Οι κακές οι γλώσσες λένε ότι υπάρχει καινούργιο άλμπουμ στα σκαριά. Τι να περιμένουμε;
Δίκιο έχουν! Όντως ξεκινήσαμε να γράφουμε το πρώτο μας album πέρσι την άνοιξη αλλά οι υποχρεώσεις μας στις δισκογραφικές μας εταιρείες επιβράδυναν τον ρυθμό εξέλιξης του. Το 2013 θα είναι πολύ σημαντικό για εμάς γιατί θα συνεργαστούμε με καταξιωμένους καλλιτέχνες της house μουσικής σκηνής. Το πρώτο μας 12'' για το 2013 θα κυκλοφορήσει από την Νite Grooves με remixers τους Kruse & Nuernberg. Θα ακολουθήσει ένα ακόμη 12'' στην Mautre Music Recording με remixer τον Alexkid, ένα από τα μεγαλύτερα ονόματα της House. Tέλος συνεχίζουμε και με την ιταλική Frole Records στην οποία έχουμε και εκεί κάποια rmx.

Πώς σας φαίνεται όλη αυτή η εξέλιξη της ψηφιακής τεχνολογίας? Έχει χαθεί η μαγεία ή η εύκολη πρόσβαση σημαίνει περισσότερες ευκαιρίες για όλους (καλλιτέχνες/κοινό);
Η μαγεία είναι στο χέρι του κάθε μουσικού. Όλοι γνωρίζουμε λίγο-πολύ τις εξελίξεις τις μουσικής τεχνολογίας (soft synth, daw κ.τ.λ) αλλά ο τρόπος μουσικής παραγωγής παραμένει επιλογή. Εμείς, αμετανόητα ρομαντικοί, ασχολούμαστε με αναλογικά hardware και αληθινά όργανα (δεν θα αλλάζαμε την αναλογική χροιά του Oram sonicomp με κανέναν ψηφιακό προσομοιωτή).
Όσο για την εύκολη πρόσβαση στη μουσική μόνο καλό θα μπορούσε αυτό να κάνει. Οι καλλιτέχνες μπορούν να παρουσιάσουν τη δουλειά τους πιο εύκολα από ποτέ και ο ακροατής έχει πρόσβαση σε μια τεράστια βάση δεδομένων όπου μπορεί να βρει όχι μόνο αυτό που ψάχνει αλλά και κάτι παρόμοιο που ποτέ δεν γνώριζε.

Related stories

Joachim B. Schmidt «Κάλμαν».

Γράφει ο Τάσος Γέροντας Joachim B. Schmidt «Κάλμαν». Μετάφραση Σοφία Αυγερινού....

Ο Κυριάκος από την Ικαρία έφτιαξε ένα κουτούκι που κάνει θρυλικά γλέντια στην πόλη

γράφει η Χρύσα Πλιάκου Από την Ικαρία ταξίδεψε χιλιόμετρα μέχρι...

5+1 μαγαζιά στα δυτικά που κάνουν όλη την πόλη να μιλά για αυτά

Η Δυτική Θεσσαλονίκη κρύβει μαγικά σημεία που αξίζουν την...

My 77th Cannes Diary: The Substance της Coralie Fargeat

Γράφει η Φανή Εμμανουήλ Η τέταρτη ημέρα του φεστιβάλ, ένα...

Όταν η Pop κουλτούρα συνδυάζεται με ιστορικά έργα τέχνης

Μερικές από τις αγαπημένες μας καλλιτεχνικές συλλογές προκύπτουν όταν...