HomeUrbanitiesLife guideΜια αξέχαστη κινηματογραφική βραδιά και το πρώτο...

Μια αξέχαστη κινηματογραφική βραδιά και το πρώτο Konserva Movie Night έρχεται! Glen or Glenda + special party

Η Κονσέρβα μας καλεί σε μια διαφορετική κινηματογραφική εμπειρία στον Βακούρα!

Το Κονσέρβα μπαρ πάει σινεμά και ο Χάρης μας δίνει μια γεύση για το τι θα ζήσουμε την Τρίτη 29 Οκτωβρίου στον κινηματογράφο Βακούρα στις 20:00 και στο party που ακολουθεί:

“Χάρη στο Σινεμά έχουμε ζήσει άπειρες ζωές, έτσι ένα μεγάλο «θέλω» θα γίνει πραγματικότητα και κάπως έτσι ερχόμαστε στην πρώτη κινηματογραφική προβολή που θα κάνει η Κονσέρβα στον κινηματογράφο Βακούρα. Την Τρίτη 29/10 θα προβάλουμε την πρώτη ταινία του Τιτάνα Ed Wood, το Glen or Glenda!”

Γιατί τη συγκεκριμένη ταινία: Είναι η πρώτη ταινία στην ιστορία του κινηματογράφου που έχει μιλήσει για την παρενδυσία και πιστεύω πως είναι η κατάλληλη στιγμή να παιχτεί ξανά για να τη δει ο κόσμος. Πέρα από την αγάπη μας δηλαδή για τον ίδιο τον Ed Wood οι ατέρμονες συζητήσεις τα τελευταία χρόνια για το πως πρέπει να ντύνεται και να εκφράζεται ο καθένας μας φέρνει τη συγκεκριμένη ταινία στο προσκήνιο. Συνήθως λέμε ένα «άντε γαμηθείτε» στις ολοκληρωτικές απόψεις, αλλά μέσα από την προβολή θα μπορέσει κανείς να δει βαθύτερα στο θέμα. Τι μπορεί να συμβαίνει μέσα σε έναν άνθρωπο και ντύθηκε έτσι ή γιατί κρύφτηκε και δε ντύθηκε όπως θέλει. Από την άλλη εγώ συνηθίζω να φοράω γυναικεία φορέματα γιατί σαν παχύσαρκος μου είναι πολύ πιο άνετα και μέσα από την προβολή θα ήθελα να κάνουμε κουβέντα πάνω σε αυτό.

Τι θα ακολουθήσει μετά: Μετά την προβολή στο Βακούρα, θα κάνουμε ένα μουσικό αφιέρωμα στην Κονσέρβα πάνω στο έργο του Ed Wood, αλλά και στην αισθητική των ανθρώπων που τον αγάπησαν και στα μέρη που σύχναζαν. Με μουσικές επιλογές φυσικά του τζόκεϊ και κινηματογραφιστή Kirchoff, που το ‘χει ρε παιδί μου ο άνθρωπος. Άσε που για μένα είναι και ένα τσάλεντζ για το τι θα κάνει κάθε φορά που του προτείνω να κάνουμε κάτι, για το τι θα κατεβάσει το μυαλό του.

Τι να περιμένουμε: Θα κάνουμε ένα κινηματογραφικό μουσικό αφιέρωμα στην Κονσέρβα κάθε μήνα μαζί με μια προβολή στο φιλαράκι μας κινηματογράφο Βακούρα. Έχουμε ιδέες για Σκορτσέζε, Χέρζοκ, Ταραντίνο, Φερέρι, Φεράρα… Μεταξύ μας, πρώτα διαλέγουμε την ταινία που θέλουμε να δούμε σε μεγάλη οθόνη – αν έχει δικαιώματα η ταινία να παιχτεί- και μετά κοιτάμε πως θα το δέσουμε μουσικά. Αλλά ναι ο σκοπός μας είναι μια προβολή και ένα μουσικό αφιέρωμα το μήνα. Έχουμε κανονίσει κιόλας τα επόμενα δύο.”

Κλείστε το εισιτήριο σας εδώ

Κι εδώ το event 

Λίγα λόγια για τον σκηνοθέτη: Ο Ed Wood ήταν ένας πραγματικός σκηνοθέτης. Γεννημένος το 1924, ξεκίνησε την δεκαετία του 1950 να γυρίσει χαμηλού κόστους ταινίες, κυρίως επιστημονικής φαντασίας και τρόμου αμφιβόλου αισθητικής και μηδενικής αποδοχής. Ο ίδιος, ζώντας πάντα στο περιθώριο του Χόλιγουντ, προσπαθούσε μονίμως να κατασκευάσει ταινίες τρόμου και επιστημονικής φαντασίας, κάνοντας ακόμη και τους ορκισμένους φαν του είδους να στρέφονται με ανακούφιση στο πιο ζαχαρωμένο μελόδραμα. Η φαντασίωση του ήταν να σκηνοθετεί και να πρωταγωνιστεί στα έργα του, όπως εξάλλου το μεγάλο του είδωλο, ο Όρσον Ουέλς. Το γεγονός ότι λάτρευε να φορά γυναικεία ρούχα -και ιδιαίτερα γούνινα πουλόβερ- είναι αληθινό, όπως και ότι, μετά το πέρας του ανεκδιήγητου Glen or Glenda? στο οποίο πρωταγωνίστησε ερμηνεύοντας από καρδιάς, απευθύνθηκε σε μια εκκλησιά συντηρητικών βαπτιστών προκειμένου να βρει χρήματα για το νέο του μεγαλεπήβολο πρότζεκτ, το Grave Robbers From Outer Space. Όταν αυτοί του ζήτησαν να γυρίσει ταινίες θρησκευτικού περιεχομένου, τους έπεισε ότι θα βγάλουν τόσα πολλά χρήματα με αυτό το φιλμ ώστε στη συνέχεια θα σκηνοθετήσει όσες θρησκευτικές ταινίες θέλουν. Πλέον πολλές από αυτές είναι καλτ, όπως το Glen or Glenda (1953). Πεθαίνει το 1978 ως μια αμφιλεγόμενη και ιδιάζουσα προσωπικότητα. Ο Tim Barton είχε σκηνοθετήσει τη ζωή του με πρωταγωνιστή τον Τζόνι Ντεπ

“Glen or Glenda”

Σενάριο-Σκηνοθεσία: Εντ Γουντ

Πρωταγωνιστούν: Μπέλα Λουγκόζι, Εντ Γουντ, Ντολόρες Φούλερ, Τίμοθι Φάρελ, Λάιλ Τάλμποτ, Τόμι Χέινς

Διάρκεια: 69 λεπτά

Μια ταινία γύρω από την παρενδυσία και την αλλαγή φύλου, γυρισμένη το 1953 στις πιο σκοτεινές μέρες του Μακαρθισμού και της Μαύρης Λίστας του Χόλιγουντ, θα φαινόταν από παράτολμη έως και αυτοκτονική για τους δημιουργούς της, ειδικά από τη στιγμή που ουσιαστικά αποτέλεσε μια ωδή στην ανεκτικότητα και την κατανόηση του διαφορετικού. Κι όμως, το τάιμινγκ ήταν κατάλληλο για έναν δαιμονικό πρωτάρη όπως ο Εντ Γουντ, σε μια περίοδο που η προσοχή της χολιγουντιανής βιομηχανίας είχε στραφεί στα πολιτικά φρονήματα των δημιουργών και καλλιτεχνών, ενώ οι ηθικοπλαστικοί κανόνες του Κώδικα Χέιζ για όσα εκτυλίσσονταν στην οθόνη, βρίσκονταν σε σχετική ύφεση. Ο αντίκτυπος από την ιστορία της Κριστίν Γιόργκενσεν, της πρώτης γυναίκας που έγινε παγκόσμια γνωστή ύστερα από την εγχείρηση αλλαγής φύλου στην οποία υποβλήθηκε το 1952, οδήγησε τον παραγωγό b-movies Τζορτζ Βάις να αναθέσει στον Εντ Γουντ, ένα επίμονο παράσιτο που φύτρωνε σε διάφορες μικροδουλειές του Χόλιγουντ και δεν είχε πάρε-δώσε με το Αμερικανικό Κ.Κ., μια ταινία με παρόμοιο θέμα, αναζητώντας κάτι διαφορετικό για να τραβήξει τον κόσμο στο σινεμά στα πρώτα χρόνια της τηλεοπτικής άνθισης.

Το ενδιαφέρον βέβαια είναι ο sui generis τρόπος με τον οποίο ο Γουντ εκτέλεσε την παραγγελία του παραγωγού του, προτιμώντας να ρίξει το βάρος σε προσωπικές αναφορές, στη δική του ιδιωτική συνήθεια, κρατώντας μάλιστα ο ίδιος τον ρόλο του Γκλεν, ενός αρκετά μάτσο τύπου που του αρέσει να ντύνεται γυναικεία, και επιλέγοντας την πραγματική τότε σύντροφό του, Ντολόρες Φούλερ, για το ρόλο της Μπάρμπαρα που καλείται να συγκατανεύσει στην ιδιαιτερότητα του αγαπημένου της. Ένα καταρχήν ημιαυτοβιογραφικό ψευδοντοκιμαντέρ, που σχεδόν αμέσως εξελίσσεται σε ένα σουρεαλιστικό, συχνά χαοτικό καρουζέλ εικόνων, το οποίο αναλαμβάνουν θεωρητικά να βάλουν σε τάξη, για το ξεκάρφωμα, ένας αστυνομικός επιθεωρητής (Λάιλ Τάλμποτ) που έχει μπερδευτεί από τις απανωτές διαφυλικές υποθέσεις που του έχουν ανατεθεί, και ένας ψύχραιμος επιστήμονας ψυχολόγος (Τίμοθι Φάρελ) που αναλαμβάνει να εξηγήσει περιπτωσιολογικά, με υποβλητικά voice-overs, το φαινόμενο «άντρας και γυναίκα στο ίδιο σώμα». Ανάμεσά τους παρεμβαίνει ανά τακτά διαστήματα η σεβάσμια μορφή του Μπέλα Λουγκόζι, που κρατάει το ρόλο του Επιστήμονος, ενός υπέρ-αφηγητή/σχολιαστή εκτός των συμφραζόμενων της ταινίας, που κάθεται σε μια πολυθρόνα και μιλά με βιβλικό στόμφο για τον «δράκοντα στο κατώφλι της πόρτας μας» και άλλα ενδιαφέροντα.

Στο καταιγιστικό του ντεμπούτο, ο Εντ Γουντ πειραματίστηκε με θαυμαστή αγαρμποσύνη με διάφορα κινηματογραφικά παιχνίδια, όπως τη διπλοτυπία, το φλασμπάκ μέσα στο φλασμπάκ, τις –συχνά δυσεξήγητες- παρεμβολές αρχειακού υλικού, τις ενδοσκοπικές αναπαραστάσεις ονείρων και ερωτικών φαντασιώσεων. Ο εντελώς ιδιοσυγκρασιακός και ανισοβαρής τρόπος της αφήγησής του αποθεώνεται στο τελευταίο δεκάλεπτο της ταινίας, όταν και στρέφεται σε μια 2η ιστορία, αυτή του Άλαν (Τόμι Χέινς), που υποβάλλεται σε εγχείρηση αλλαγής φύλου. Φαινομενικά αχρείαστο, το δεκάλεπτο του Άλαν προφανώς προστέθηκε προκειμένου ο Γουντ να κατευνάσει τον παραγωγό του, Τζορτζ Βάις.

Related stories

7+ 1 πράγματα που δεν ξέρατε για τον JO NESBO

O περιπετειώδης, αντισυμβατικός Νορβηγός συγγραφέας έρχεται στο Συνεδριακό Κέντρο...

Τι να δείτε την 8η μέρα στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: ημέρα 8η Γράφει η Φανή Εμμανουήλ ΤΟ ΚΟΡΙΤΣΙ...

Θεσσαλονίκη: 81χρονος καταδικάστηκε σε φυλάκιση 124 ετών για φοροδιαφυγή

Χειροπέδες σε έναν 81χρονο πέρασαν οι αρχές στη Θεσσαλονίκη....

Η καλλιτεχνική καρδιά της πόλης: Οι γκαλερί και οι άνθρωποί τους

Ρεπορτάζ: Eιρήνη Τερζίδου Οι γκαλερί στις πόλεις είναι σαν τα...