HomeNewsroomΛάμπης Κωνσταντινίδης, o διευθυντής σχεδιασμού των Ολυμπιακών...

Λάμπης Κωνσταντινίδης, o διευθυντής σχεδιασμού των Ολυμπιακών στο Παρίσι είναι από τη Θεσσαλονίκη

Όταν το 1889 ο μηχανικός Γουσταύος Άιφελ στη Γαλλία έβλεπε να εγκαινιάζεται ο Πύργος του Άιφελ, έργο τεχνολογικά πρωτοποριακό για την εποχή του, που έκτοτε αποτελεί το πλέον αναγνωρίσιμο σύμβολο της πόλης του Παρισιού, δεν φανταζόταν ποτέ ότι στη σκιά του, σχεδόν ενάμιση αιώνα αργότερα, αθλητές θα έπαιζαν βόλεϊ στην άμμο.

Ούτε ο Λουδοβίκος ΙΔ’ φανταζόταν ίσως πως στους κήπους των Ανακτόρων των Βερσαλλιών, που με δική του απόφαση έγινε το κέντρο της πολιτικής εξουσίας στη Γαλλία, κάποιοι ιππείς θα διεκδικούσαν τη διάκριση στο μεγαλύτερο «αθλητικό ραντεβού» του πλανήτη. Ή ακόμη ότι θα έφτανε η στιγμή που η πλατεία που βρίσκεται μπροστά στο Μέγαρο των Απομάχων, μέσα στο οποίο βρίσκεται ο τάφος του Ναπολέοντα Βοναπάρτη και άλλων επιφανών στρατιωτικών ηρώων της Γαλλίας, θα φιλοξενούσε τοξοβόλους που θα στόχευαν στο «χρυσό» και τη δόξα των Ολυμπιακών Αγώνων.

Η Γαλλία ετοιμάζεται για τους Ολυμπιακούς του 2024
Σ’ ένα εξαίσιο «πάντρεμα» του αθλητισμού με την πλούσια ιστορία της, η Γαλλία ετοιμάζεται για τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2024, με στόχο, όπως αναφέρει στο Αθηναϊκό/Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο Θεσσαλονικιός διευθυντής σχεδιασμού και συντονισμού των Αγώνων, Λάμπης Κωνσταντινίδης, μια Ολυμπιάδα με το δικό της ξεχωριστό αποτύπωμα. «Αυτό που θέλαμε να κάνουμε, από την περίοδο της υποψηφιότητας ήδη, είναι να δώσουμε στον κόσμο αυτό που περιμένει από την Πόλη του Φωτός. Την εικόνα και τη μαγεία που αναμένει κανείς ακούγοντας τη λέξη Παρίσι», λέει ο κ. Κωνσταντινίδης, εξηγώντας πώς αποφασίστηκε η διοργάνωση αγώνων σε διάφορα αθλήματα εκτός των κλασικών αγωνιστικών χώρων.

«Όλα τα παραπάνω μνημεία του Παρισιού θα αποτελέσουν το φόντο για τους αγώνες, προσφέροντας ένα θέαμα μοναδικό», επισημαίνει και προσθέτει πως η Γαλλία «θα προσπαθήσει να δώσει το στίγμα μιας χώρας που σέβεται το παρελθόν αλλά έχει μια θέση και στην πρωτοπορία, στο avant-garde».

Έργα με …μέτρο και σεβασμό στο περιβάλλον της Γαλλίας
Οι κτιριακές υποδομές μιας Ολυμπιάδας, «πονοκέφαλος» για πολλές διοργανώσεις σε ό,τι αφορά ειδικότερα τη μετέπειτα αξιοποίησή τους, δεν φαίνεται να προβληματίζει τους ανθρώπους των Ολυμπιακών Αγώνων του Παρισιού αφού δεν πρόκειται να κατασκευαστεί τίποτα περιττό, όπως εξηγεί ο κ. Κωνσταντινίδης. «Έχουμε πει ότι δεν θα κατασκευάσουμε τίποτα που δεν θα χρειάζεται και για το οποίο δεν θα υπάρχει συγκεκριμένο business plan και συγκεκριμένος φορέας που θα το λειτουργήσει», αναφέρει, επισημαίνοντας πως στο πλαίσιο αυτό αποφασίστηκε και η αξιοποίηση των διαφόρων τοποσήμων της πόλης.

Το Παρίσι θα κατασκευάσει μόνο το Ολυμπιακό Χωριό και μια πισίνα ολυμπιακών διαστάσεων καθώς η προηγούμενη είχε κατασκευαστεί για τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 1924! «Θα κατασκευάσουμε μία πισίνα γιατί το Παρίσι δεν έχει σύγχρονη πισίνα ολυμπιακών διαστάσεων, και έχουμε ήδη το μοντέλο: ποιος θα τη λειτουργήσει, πώς θα προγραμματίζονται τα ωράρια και πώς θα μπορούν να πηγαίνουν οι μαθητές να μάθουν κολύμβηση, αν το επιθυμούν». Σε ό,τι αφορά το Ολυμπιακό Χωριό, διευκρινίζει πως θα χτιστεί σε μια περιοχή στα βόρεια του Παρισιού, όπου υπάρχει μεγάλο οικιστικό έλλειμμα, και θα έχει ακριβώς το μέγεθος που χρειάζεται για να ανταποκριθεί στις ανάγκες της Ολυμπιάδας.

Το στοιχημα της Γαλλίας
Το μεγάλο «στοίχημα» τόσο της οργανωτικής επιτροπής όσο και της δημάρχου του Παρισιού είναι η μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος των Αγώνων. «Σκοπός μας είναι», λέει ο κ. Κωνσταντινίδης, «να είμαστε πλήρως εναρμονισμένοι με τη Συμφωνία των Παρισίων και να μειώσουμε κατά πάνω από 50% το περιβαλλοντικό αποτύπωμα σε σχέση με τις προηγούμενες διοργανώσεις».

Ακόμη και το λογότυπο των Αγώνων (σ.σ. απεικονίζει ταυτόχρονα την ολυμπιακή φλόγα μέσα σε ένα χρυσό μετάλλιο και τη μορφή της Marianne, που ενσαρκώνει τη Γαλλική Δημοκρατία) έχει μειωμένο περιβαλλοντικό αποτύπωμα καθώς χρησιμοποιεί πολύ λιγότερο μελάνι απ’ οποιοδήποτε άλλο ολυμπιακό έμβλημα των τελευταίων πενήντα χρόνων. Κάτι αντίστοιχο προωθείται και στην περίπτωση της μασκότ των Αγώνων, στην οποία μπαίνουν οι τελευταίες πινελιές πριν από τα πολυαναμενόμενα αποκαλυπτήρια!

Related stories

Η πολυβραβευμένη ταινία του Νίκου Τριανταφυλλίδη “ΟΙ ΑΙΣΘΗΜΑΤΙΕΣ” σε ελεύθερη προβολή

«ΟΙ ΑΙΣΘΗΜΑΤΙΕΣ» μια ταινία του Νίκου Τριανταφυλλίδη Μόνο αγάπη και...

Κριτική Βιβλίου | Joachim B. Schmidt «Κάλμαν».

Γράφει ο Τάσος Γέροντας Joachim B. Schmidt «Κάλμαν». Μετάφραση Σοφία Αυγερινού....

Κριτική Βιβλίου | Τέση Παπαθανασίου «Υποξία».

γράφει ο Τάσος Γέροντας Τέση Παπαθανασίου «Υποξία». Εκδόσεις Νίκας 2024. 380...

Τηλεοπτικά βραβεία Emmy 2024: Οι υποψηφιότητες

  Γράφει ο Λάζαρος Γεροφώτης Ανακοινώθηκαν οι υποψηφιότητες για τα 76α...

Το κόκκινο χρώμα στο ποιητικό σινεμά του Wong Kar-Wai

Ο Wong Kar-Wai ξεχωρίζει ως μία από τις πιο...