HomeCinemaΕξώστης Θ56ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης – Τετάρτη

56ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης – Τετάρτη

Βρισκόμαστε στα μέσα του Φεστιβάλ. Οι ταινίες προβάλλονται ασταμάτητα, το ελληνικό τμήμα κοντεύει να ολοκληρωθεί, ομοίως και το διαγωνιστικό καθώς κινούμαστε ολοταχώς προς το Σάββατο και την απονομή των βραβείων. Απόψε, την νύχτα όμως πρωταγωνιστεί το Metropolis στην ειδική προβολή που πραγματοποιείται στο Μέγαρο Μουσικής, με την συνοδεία της Κρατικής Ορχήστρας Θεσσαλονίκης.

Ώρα 14.30 – και η βραδιά στο Μέγαρο είναι sold out .

18.00 – Interruption , Ελλάδα – Γαλλία – Κροατία, Τμήμα: Διαγωνιστικό

(Επαναπροβολή: Παρασκευή 13, 22.00 / Τonia Marketaki)





3/5



Η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του Γιώργου Ζώη, ακολουθώντας το βραβευμένο μικρού μήκους του, Casus Belli και του Out of Frame, είναι μια ταινία μεγάλων αντιθέσεων. Αυτές οι αντιθέσεις είναι εμφανές πως δημιουργούν σύγχυση στο κοινό και διάσπαση απόψεων. Άλλοι το λατρεύουν, άλλοι πετάνε σχολιάκια σε κάθε ατάκα της ταινίας.

Οι αντιθέσεις τις ταινίες είναι γενικώς παρούσες, άλλοτε ηθελημένα και άλλοτε όχι. Το σενάριο, κρύβει μέσα του πολύ δυνατά σημεία και πολύ αδύναμα. Εμφανίζονται ατάκες διαμάντια, μόνο για να ακολουθηθούν από μέτριες και ανούσιες. Η φωτογραφία χρησιμοποιεί πολύ έξυπνες ιδέες στα πλάνα, μέχρι να μας κουράσει. Ομοίως και η μουσική, που είναι διαρκές βουητό που προκαλεί ατμόσφαιρα, το οποίο όμως είναι τόσο σταθερό στην διάρκεια της ταινίας που καταστρέφει ακριβώς την ατμόσφαιρα που το ίδιο δημιούργησε.

Στην υπόθεση τώρα, κατά την διάρκεια μιας θεατρικής παράστασης Ορέστειας, οπλισμένοι τύποι ανεβαίνουν στην σκηνή, ανακοινώνουν την ιδιότητά του του Χορού και ο κορυφαίος τους αναλαμβάνει να συνεχίσει την παράσταση για απόψε και ζητά την συμμετοχή του κοινού. Τα όρια ανάμεσα στην αλήθεια και το ψέμα γίνονται θολά, υπάρχει και δεν υπάρχει ομηρία, είναι αληθινοί η πυροβολισμού ή δεν είναι – όλοι χορεύουν στα χέρια ενός ανθρώπου και του ιδιαίτερου παιχνιδιού που θέλει αυτός να παίξει.

Με μια πολύ έξυπνη πρώτη ιδέα για το σενάριο, η μεγάλη επιτυχία του σκηνοθέτη είναι ότι καταφέρνει το κινηματογραφικό κοινό να αισθανθεί όμοια με το υποθετικό θεατρικό κοινό – άραγε είναι αλήθεια ή ψέματα; Παράσταση ή πραγματικότητα; Ερωτήματα αναπάντητα, που όμως κάποια στιγμή αισθανόμαστε να μην μας αρκούν, να αναρωτιόμαστε για την σεναριακή συνέπεια ενώ ταυτόχρονα ο πρωταγωνιστής (και ο σκηνοθέτης) ειρωνεύεται ακριβώς αυτήν την ερώτησή μας – δηλώνοντας πως δεν έχει σημασία ποιος είναι, είναι όλοι, είναι ο κανένας.

Τελικώς, η ταινία είναι από τις πιο πρωτότυπες και έξυπνες του Φεστιβάλ, σίγουρα ως προς τις ελληνικές παραγωγές. Έχει ένα πλούσιο σύνολο πολύ καλών υλικών, εξαιρετικών ανά σημεία, που κάπου δεν έδεσαν τόσο καλά όσο θα έπρεπε. Μια ταινία που είτε θα θεωρήσεις μεγαλοφυή είτε ατελή.

21.00 Μέγαρο Μουσικής / METROPOLIS,





Στα πλαίσια του Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, κάθε χρονιά υπήρχαν πλήθος παράλληλων εκδηλώσεων. Από μεγάλες συναυλίες και πάρτι μέχρι ειδικές προβολές, η εβδομάδα του Φεστιβάλ υποσχόταν θεάματα εντυπωσιακά, βραδιές ιδιαίτερες και πρωτότυπες, που ξεφεύγουν από τις συμβατικές επιλογές ακόμα για αυτούς που ασχολούνται με την τέχνη σε καθημερινό επίπεδο. Όμως, η χτεσινή ήταν η καλύτερη από αυτές.


Καμία από τις βραδιές αυτές δεν μπορεί να συγκριθεί με το χτεσινό επικό θέαμα που παρακολουθήσαμε στο Μέγαρο Μουσικής. Η ταινία Metropolis (1927), του Frizt Lanz είναι ήδη μια από τις πιο επιβλητικές ταινίας που γνωρίζουμε. Η μελλοντική δυστοπία της Metropolis, οι σκηνές αρχαίου ή σεξπιρικού δράματος στο βιομηχανικό σκηνικό, η αρχιτεκτονική και το φουτουριστικό σκηνικό καθώς και όλα όσα μας έχουν εντυπωσιάσει σε αυτήν την ταινία, αναδεικνύονται και ξεπερνούν την οθόνη, φτάνοντας πιο ζωντανά, πιο έντονα από ποτέ στο κοινό χάρη στην παράλληλη εκτέλεση της μουσικής από το σύνολο της ακούραστης Κρατικής Ορχήστρας Θεσσαλονίκης. Αυτό το υπερθέαμα διάρκειας τριών ορών, αφού για πρώτη φορά προβλήθηκε στην Ελλάδα η πιο ολοκληρωμένη κόπια της ταινίας (καθώς έχει καταστραφεί ένα μεγάλο τμήμα της το οποίο αποκαταστάθηκε πρόσφατα, ενώ η πιο ολοκληρωμένη κόπια βρέθηκε μόλις το 89), μένουμε απλώς συγκλονισμένοι.

Ήταν ο σωστός τρόπος για να δεις την σωστή ταινία.


ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΠΕΜΠΤΗΣ
15.30 –
Land and Shade, OLYMPION
19.30
Σύμπτωμα, TONIA MARKETAKI

20.30Summertime, FRIDA LIAPPA
20.30 –
Mustang, STAVROS TORNES
22.15
Arabian Nights I, PAVLOS ZANNAS
23.00
In the Shadow of Women, OLYMPION

Related stories

Άστεγοι απομακρύνθηκαν από τον Κήπο των Γλυπτών στη Νέα Παραλία

Σε επιχείρηση απομάκρυνσης πρόχειρων κατασκευών από τον Κήπο των...

Μεγάλη Παρασκευή: Σήμερα μην κλείσεις ούτε λεπτό το ραδιόφωνο

Τη Μεγάλη Παρασκευή συμβαίνει κάτι μαγικό στα ραδιόφωνα. Οι...

Γιατί στη Βόρεια Ελλάδα τη Μ. Πέμπτη κρεμάμε κόκκινο πανί στα μπαλκόνια;

Το «κοκκινοπεφτιάτικο» και όλα τα πασχαλινά έθιμα που συνδέονται...

Μόλις 3 νέες ταινίες στις αίθουσες λόγω Πάσχα

Οι ταινίες της εβδομάδας 17-23/04/2025 Γράφει ο Λάζαρος Γεροφώτης Ευτυχώς για...

«Φύγε όπως είσαι»: Η μέρα που ο Φίνος έδιωξε την Αλίκη από το γραφείο του

Άγνωστες ιστορίες και παρασκήνια από τη χρυσή εποχή του...