συνέντευξη στον Χρήστο Σατανίδη
Τη Τζόυς, την αγαπάω ειλικρινά. Όχι μόνο γιατί μας έχει χαρίσει εξαιρετικές ερμηνείες, αλλά γιατί πρόκειται για ένα πλάσμα ξεχωριστό. Γενναιόδωρη, φιλόξενη, αφιλτράριστη στο λόγο και στη σκέψη της. Πάντα ειλικρινής, με χιούμορ και εννοείται με σπουδαία φιλοζωική δράση. Αφορμή για τη κουβέντα μας, οι παραστάσεις για το έργο « Η Σπασμένη Στάμνα», στις 5 και 6 Σεπτεμβρίου, στο θέατρο Κήπου.
ΧΣ: Να ξεκινήσουμε με τη «Σπασμένη Στάμνα»;
ΤΕ: Ήμουν τόσο τυχερή και παραμένω χαρούμενη, που έσκασε αυτό το έργο, στη ζωή μου ξαφνικά. Είναι ένα έργο που από πιτσιρίκα με στιγμάτισε, όταν είχα δει την παράσταση του Λευτέρη Βογιατζή. Αριστούργημα. Όταν ήρθε η πρόταση από τον Γιώργο Κιμούλη, αμέσως είπα πως θα το κάνω με μεγάλη χαρά. Είναι αλήθεια ένα εξαιρετικό έργο, αλλά είναι και ακόμη πιο εξαιρετική η διασκευή του Γιώργου Κιμούλη. Πανέξυπνος και προικισμένος άνθρωπος.
ΧΣ: Ο δικός σου ρόλος στην παράσταση;
ΤΕ: Κάνω αυτήν, που της σπάσανε τη στάμνα, δίχως να ξέρει ποιος, και καταφεύγει στο δικαστήριο για να δικαιωθεί. Είναι μια υπέροχη κωμωδία, όπου δε γελάς με καμία σύγχρονη αναφορά ή βωμολοχία. Είναι η παλιά, αυθεντική κωμωδία, που βγαίνει από την κατάσταση και τίποτα άλλο περιττό.
ΧΣ: Είχες αρκετά χρόνια να κάνεις περιοδεία.
ΤΕ: Ναι. Μου αρέσουν οι περιοδείες αν και είναι δύσκολη η διαδικασία της. Διαρκή ταξίδια, παραστάσεις, βαλίτσες. Πάντα είσαι κουρασμένος. Αλλά όταν η παράσταση αρέσει και πάει καλά, η χαρά είναι τεράστια. Και ευτυχώς ανήκουμε σε αυτήν την κατηγορία.
ΧΣ: Έχεις συμμετάσχει σε σειρές και ταινίες, που γράψανε ιστορία και συνήθως σε ρωτάμε όλοι για αυτά. Όμως αντίστοιχα έχεις και μια λαμπρή πορεία στο θέατρο. Μεγάλες επιτυχίες και συνεργασίες. Θέλω να μιλήσουμε για θέατρο λοιπόν.
ΤΕ: Ήμουν πάρα πολύ τυχερή. Έχω περάσει υπέροχα στο θέατρο, και δίχως να ζητάω δουλειά. Σε όσες παραστάσεις ήμουν, πάντα με ζητούσαν. Δούλεψα με υπέροχους ανθρώπους και είχα μαζί τους, ουσιαστική επικοινωνία. Έκανα φίλους. Νομίζω θα κλαίνε πολλοί στην κηδεία μου (γέλια). Εννοείται υπήρξαν και δύσκολες στιγμές, αλλά ευτυχώς ήταν οι εξαιρέσεις. Θέλω όμως να σου πω, πως τα πρώτα χρόνια της πορείας μου, προτιμούσα να δουλεύω σερβιτόρα, 5 χρόνια σχεδόν, αντί να παίζω πχ στο «Δελφινάριο».
ΧΣ: Υπάρχουν κάποιες συνεργασίες που ξεχωρίζεις;
ΤΕ: Είναι πολλές και φοβάμαι πως θα αδικήσω ανθρώπους. Δούλεψα δύο αλησμόνητες χρονιές με τον Κιμούλη, με ένα καταπληκτικό έργο, το «Η καρδιά του σκύλου» και με μία επιθεώρηση στο θέατρο Πάρκ. Εξίσου καταπληκτικά πέρασα με τις παραστάσεις των Ρέππα -Παπαθανασίου. Δε θα ξεχάσω ποτέ το «Βγάλ’τον υπουργό από την πρίζα» που πήγε δυόμιση σεζόν και περνούσαμε τζάμι.
ΧΣ: Όπου εκεί έπαιζε και μια λατρεμένη, όλων μας νομίζω. Η Ντίνα Κώνστα.
ΤΕ: Αχ, μη με χτυπάς εκεί που πονάω. Ήταν η «μανούλα» μου, γιατί την είχα και μαμά στο έργο. Λατρεία, λατρεία, λατρεία. Γελούσαμε πάρα πολύ με τη Ντίνα. Από τους πιο «καθαρούς» και «μυρωδάτους» ανθρώπους, που υπήρξαν σε αυτόν τον πλανήτη. Κυρία και αλάνι ταυτόχρονα.
ΧΣ: Σε παλαιότερη μας συνέντευξη, μου είχες πει, πως είχες απωθημένο, που δε δούλεψες με την Άννα Παναγιωτοπούλου στο θέατρο.
ΤΕ: Ναι. Με την Άννα δούλεψα μόνο στα δύο επεισόδια που έκανα guest, στις « Τρεις Χάριτες» και μετά στο «Κλάμα βγήκε από τον παράδεισο», όπου εκεί και ουσιαστικά τη γνώρισα. Την αγάπησα πάρα πολύ. Δε πιστεύω πως δεν είναι πια εδώ. Το έχω στο μυαλό μου, πως απλά έχω και καιρό να τη δω και θα την ακούσω, αλλιώς δε μπορώ να το αντιμετωπίσω πως έφυγε.
ΧΣ: Πάντως θέλω να σου πω, μιας και αναφερθήκαμε στις δύο αυτές σπουδαίες κυρίες, κάτι που μου έκανε τρομερά κακή εντύπωση. Όταν έφυγαν από τη ζωή, ενώ τα social media, γέμισαν με αναρτήσεις πρωτοφανούς αγάπης και θαυμασμού προς αυτές, τα κανάλια, οι ειδήσεις κλπ, αναφέρθηκαν στο θάνατο τους, μέσα από ολιγόλεπτα ρεπορτάζ.
ΤΕ: Δεν περιμένουμε την αναγνώριση από εκεί. Σημασία έχει το τι έχεις αφήσει στον κόσμο και την ψυχή του. Τίποτα άλλο. Πριν πούμε κάτι άλλο, να μη ξεχάσω να αναφέρω, πως πέρασα τέλεια με το Γιάννη Μπέζο και τη Ναταλία Τσαλίκη. Ζήσαμε μοναδικές στιγμές στο «Η γυναίκα που μαγείρεψε τον άντρα της», που παίζαμε οι 3 μας.
ΧΣ: Κάποια στιγμή, επάνω στη σκηνή που δε θα ξεχάσεις;
ΤΕ: Πάρα πολλά τα ευτράπελα. Θυμάμαι ένα περισταστικό, όπου μας έχουν πιάσει όλους τα γέλια, όπου εγώ γενικά δε γελάω, κι αν γελάσω δε θα φανεί στο πρόσωπο μου. Είμαι Frau. Παίζαμε λοιπόν στο «Βγάλ’τον υπουργό απ’τη πρίζα» και είναι όλος ο θίασος στη σκηνή. Κώνστα, Αδαμάκη, Ρέππας, Μαυρόπουλος, εγώ. Είναι η στιγμή που πρέπει να μπει ο Αλέξανδρος Αντωνόπουλος απ’έξω, ο οποίος στο ρόλο έκανε τον ψευδό και προφανώς έχει «διχαστεί» από τα παρασκήνια, αν μπαίνοντας στη σκηνή λέει «Καλημέρα ή καλησπέρα». Μπαίνει λοιπόν και λέει ψευδά «Καλησσσμέρα». Τώρα μπορεί να μη το βρεις αστείο, αλλά εμείς μπήκαμε και στη διεργασία του ηθοποιού, που εκείνη την ώρα βρίσκεται σε δίλλημα «Τι λέω;». Μας πιάνουν όλους κάτι γέλια, πάμε να μιλήσουμε ο ένας μετά τον άλλον και δε μιλάει κανείς. Και έρχεται η στιγμή που πρέπει να πει την ατάκα η Μίνα Αδαμάκη. Και ως επαγγελματίας η Μίνα, λέει την ατάκα της ολόκληρη, που είναι «Μάγος είσαι ή βοηθός φακίρη;». Και από εκεί που είμαστε σε γέλια και στο χάος, ακούγεται η ατάκα, ε και εκεί πια ξεσπάσαμε όλοι σε γέλια.
ΧΣ: Για τον ερχόμενο χειμώνα, θεατρικά σχέδια;
ΤΕ: Για το χειμώνα θεατρικά, νομίζω θα κάτσω σπίτι μου. Αυτό να το γράψεις, όπως στο λέω, διότι δεν έχω ακόμη κάποια πρόταση.
Χτυπάει το τηλέφωνο της Τζόυς, pause στην εγγραφή και αμέσως μετά πιάνουμε μια κουβέντα, που δεν είναι προς δημοσίευση. Της εξιστορώ μία δική μου θεατρική εμπειρία και πόσο ψυχοθεραπευτικό τελικά είναι το θέατρο. Πατάω ξανά rec, όταν αναφερόμαστε σε σπουδαίους καλλιτέχνες.
TE: Είναι μεγάλη τιμή που δουλεύω με τον Γιώργο Κιμούλη, αφού επί της ουσίας, ο Κιμούλης με έβγαλε στη δουλειά. Η θεατρική μου διαδρομή, άρχισε να «τρέχει» από τη στιγμή που δούλεψα μαζί του. Και μετά τον Δαλιανίδη, ήταν ο άνθρωπος, όπου τα μαθήματα του, μείνανε ανεξίτηλα.
ΧΣ: Από τον Γιάννη Δαλιανίδη, τι σου έμεινε ανεξίτηλο;
ΤΕ: Πάρα πολλά. Ο Δαλιανίδης έφτασε σε σημείο να μου πει, να γίνω βοηθός του την τότε επόμενη χρονιά. Έμαθα δίπλα του για την τεχνική της δουλειάς, το ρυθμό. Μου έμαθε τη μισή τηλεόραση που ξέρω. Και να σου πω, πως πριν γίνει το «Ρετιρέ», είχαμε δουλέψει στο θέατρο. Κάναμε με τα παιδιά του εθνικού θεάτρου, μια επιθεώρηση «Υπάρχουν και χειρότερα», όπου τη σκηνοθέτησε ο Γιάννης και έτσι μου έδωσε και το ρόλο της Ειρήνης. Και θέλω να σου πω, πως επειδή τον έζησα και στο θέατρο και στην τηλεόραση, ήταν ένας άλλος άνθρωπος. Dr Jekyll and Mr Hyde. Mr Hyde, όπως όλοι καταλαβαίνουμε ήταν στο «Ρετιρέ». Στο θέατρο ήτανε το «Μέλι».
ΧΣ: Το αναφέρεις συχνά, πως στο «Ρετιρέ», κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων, δεν ήταν τόσο «μέλι», όπως λες για το θέατρο.
ΤΕ: Κοίταξε, είχε και τα δίκια του, γιατί ένας πρέπει να ηγείται σε αυτή τη δουλειά. Οι μεγάλοι δημιουργοί δεν είναι μαλακοί, σε πιέζουνε για να πας παραπέρα. Το θέμα είναι πως αντιδρά ο καθένας και τι περιμένει να πάρει, από αυτόν που τον οδηγεί.
ΧΣ: Έμαθα πως έπαιξες και σε μία νέα ταινία.
ΤΕ: Ναι, είναι ένα θρίλερ. «Killerwood” λέγεται και είναι του Χρήστου Μασσαλά. Κάνω έναν ρόλο που ήθελα πολύ να παίξω. Κάνω την παραγωγό της ταινίας.
ΧΣ: Και να περάσουμε σε αυτό που νομίζω περιμένουμε όλοι. «Η Εκδίκηση της Τζέλας Δελαφράγκα»
ΤΕ: Μακάρι να αρέσει. Είναι μια σάτιρα των δραματικών σειρών των τελευταίων ετών και ελπίζω να μη φάμε ξύλο (γελάμε). Αγγίζει διάφορα θέματα που έχει ευαισθησία η κοινωνία και είναι τόσο επιρρεπής στο κράξιμο. Ότι αγγίζουμε είναι παρωδίες των δραματικών σειρών, αλλά δεν ξέρεις πως θα το εισπράξει ο καθείς.
ΧΣ: Και μόνο που είχα διαβάσει τα ονόματα των μοναχών, αδερφή Κατσάμπα και αδερφή Κατσιμίχα, προσωπικά γέλασα πολύ.
ΤΕ: Και η Σοφία Βογιατζάκη κάνει την αδερφή Καραμαζώφ, γιατί είναι Ρωσίδα. (Γελάμε). Εγώ κάνω τη Χαλιμά Μπόχου, η οποία είναι τσιγγάνα και είναι η μάνα της κόρης που τα έμπλεξε με τον «Μπαλαμό».
ΧΣ: Με όλη τη συνθήκη, της πολιτικής ορθότητας, ένιωσες ή νιώσατε δυσκολία στο πως και τι θα πείτε στη σειρά; Ή θα ακούσουμε για την αδερφή Κατσάμπα και θα ξεσηκωθούμε;
ΤΕ: Εμείς αισθανθήκαμε πολύ καλά με αυτό που κάναμε. Είμαστε άνθρωποι της ίδιας γενιάς, σε μεγάλο ποσοστό, έχουμε το ίδιο χιούμορ. Δε ξέρω πως μπορεί να αντιδράσει ο καθένας. Αν ξεκινήσουμε, πως το χωριό στο οποίο διαδραματίζονται τα γεγονότα είναι η «Κάτω Παπαριά», τι άλλο να σου πω;
ΧΣ: Κυκλοφορεί μια φήμη, πως θα δούμε και την ίδια την Τζέλα Δελαφράγκα, δηλαδή τη Μίρκα Παπακωνσταντίνου. Αλλά νομίζω παραμένει μυστικό.
ΤΕ: Ειλικρινά, ούτε εμείς ξέρουμε αν θα συμβεί αυτό.
ΧΣ: Μιλώντας περί πολιτικής ορθότητας, και τι μπορεί να ανεχτεί πια στην τηλεόραση το κοινό, θυμάμαι ένα καταπληκτικό επεισόδιο στους «Μεν και Δεν», όπου συνυπήρχαν αρμονικά από τη μία η Γλυκερία, ως χίπισσα και από την άλλη η Καρλότα, τραγουδώντας το «Πάρε με από πίσω»
ΤΕ: Ήμασταν τότε 100 χρόνια μπροστά. Από τότε η κοινωνία έγινε αγνώριστη και πάρα πολύ συντηριτική. Πλέον δε μπορείς να γελάσεις με τίποτα, να πεις τίποτα. Και μόνο αυτό λες με τη Γλυκερία και την Καρλότα; Είχαμε επεισόδιο όπου η Τζένη Μπαλατσινού, καψουρεύτηκε τον Γιγαντάκη. Είχαμε απόλυτη ελευθερία να κάνουμε ότι θέλουμε.
Κι ενώ μιλάμε με τη Τζόυς, to Μega, προβάλλει σε επανάληψη, τα 2 επεισόδια από τις «Τρεις Χάριτες», όπου είχε κάνει guest.
ΧΣ: Πάντως είναι τρομερό με σένα το εξής. Είτε ως πρωταγωνίστρια, είτε σε guest εμφανίσεις σου, οι σχέσεις σου με τους άντρες ήταν πάντα προβληματική. Μια ζωή απατημένη, κακοποιημένη.
ΤΕ: Το γράφει η κουτέλα μου μάλλον (γελάμε).
ΧΣ: Πριν κλείσουμε, δε γίνεται να μη ρωτήσω τη σχέση σου με τη Θεσσαλονίκη.
ΤΕ: Μόνο καλές αναμνήσεις έχω. Έχουμε μεγάλη αγωνία που θα παίξουμε στη Θεσσαλονίκη. Είστε ένα ιδιαίτερο κοινό και δε σας κερδίζουμε εύκολα. Είστε ένα ευφυές κοινό, έχετε αυστηρά κριτήρια. Θα σου πω μια καταπληκτική ανάμνηση που έχω από τη Θεσσαλονίκη. Ήρθαμε να παίξουμε, για ένα μήνα, το «Εκτός ελέγχου» με τον Βαλτινό, τον Βούρο και τη Ρένια Λουιζίδου. Με φιλοξενεί η Ρένια στο σπίτι της, η μανούλα της η καταπληκτική μαγειρεύει καθημερινά και τρώμε δίχως αύριο και αντί να φύγουμε στο μήνα, που τελείωσαν οι παραστάσεις, μείναμε δύο. Δε μπορώ να σου πω το τι έγινε στο μήνα που δε δουλεύαμε. Μπήκαμε στο ρυθμό της Θεσσαλονίκης. Τα έχω ζήσει όλα. Ακόμα γελάμε με αυτές τις ιστορίες.
Πληροφορίες και εισιτήρια ,για την παράσταση, στον παρακάτω σύνδεσμο
https://www.more.com/theater/i-spasmeni-stamna/