Από το βήμα του 8ου Αναπτυξιακού Συνεδρίου, ο υφυπουργός Υποδομών Νίκος Ταχιάος έδωσε το στίγμα για το μέλλον των υποδομών της Θεσσαλονίκης – και δεν ξέχασε να μας καθησυχάσει για τις “παιδικές ασθένειες” του Μετρό.
Σε περίπου έναν με ενάμιση μήνα, οι επιβάτες θα μπορούν να αγοράζουν εισιτήρια με POS, δίνοντας τέλος στα γνωστά προβλήματα με τα εκδοτήρια. Λέγοντας ότι εμφανίζονται κάποιες παιδικές ασθένειες στη λειτουργία του έργου, σημείωσε ότι «το να σταματήσει ένας συρμός για οκτώ λεπτά είναι κάτι ασήμαντο και αν δεν ήταν αυτόματο το μετρό Θεσσαλονίκης κανένας δεν θα το αντιλαμβανόταν».
Σχετικά με το λιμάνι, ο υφυπουργός τόνισε πως αποτελεί ένα σημαντικό εργαλείο ανάπτυξης για την πόλη και υποσχέθηκε στήριξη σε όλους τους σχεδιασμούς. Στα σκαριά βρίσκεται και η διπλή γέφυρα εισόδου-εξόδου, σε συνεργασία με την ΟΛΘ ΑΕ, για την καλύτερη διακίνηση φορτίων. Κι επειδή δεν ξεχνάμε τις υποσχέσεις, δρομολογείται και η απομάκρυνση των σιδηροδρομικών γραμμών από την 26ης Οκτωβρίου – αρκεί να βρεθεί χώρος για τη διαλογή.
Στο μέτωπο της Εγνατίας Οδού, ο κ. Ταχιάος σχολίασε πως τα 1 δισ. ευρώ που απαιτούνται για συντήρηση την επόμενη 35ετία «είναι πάρα πολύ μικρό ποσό» και επιβεβαίωσε πως η παραχώρηση στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ παραμένει ο στόχος της κυβέρνησης.
Ο υφυπουργός δεν παρέλειψε να τονίσει τις δυσκολίες χρηματοδότησης έργων μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης, με το αυστηρό χρονοδιάγραμμα να αφήνει εκτός πολλά projects. Παράλληλα, επεσήμανε πως οι πόροι για τις μεταφορές μέσω ΕΣΠΑ έχουν μειωθεί στα 1,9 δισ. ευρώ από τα 8 δισ. του παρελθόντος, κάτι που κάνει το παιχνίδι των υποδομών ακόμα πιο σφιχτό.
Κλείνοντας, ο κ. Ταχιάος έστειλε το μήνυμά του προς όσους «εύχονται» την αποσταθεροποίηση της κυβέρνησης, υπογραμμίζοντας πως η χώρα βαδίζει σε σταθερό δρόμο, με στόχο να διατηρηθεί στον «σκληρό πυρήνα» της Ευρώπης.