HomeΘέματαΗ πρώτη πτήση της Αθήνας για Θεσσαλονίκη:...

Η πρώτη πτήση της Αθήνας για Θεσσαλονίκη: Πόσο κόστιζε το εισιτήριο

Η εσωτερική εναέρια αεροπορική συγκοινωνία εγκαινιαζόταν, με χαρές και πανηγύρια, στις 17 Μαΐου 1931. Tο 1930 ιδρύθηκε η πρώτη κρατική αεροπορική εταιρία με την επωνυμία «Ελληνική Αεροπορική Εταιρία Ίκαρος»

«Το κλεινόν άστυ της Παλλάδος, αι Αθήναι, η ωραία νύμφη του Θερμαϊκού, η Θεσσαλονίκη, και η θρυλική πρωτεύουσα της Ηπείρου, τα Γιάννενα, συνδέονται από σήμερον Κυριακήν με εναέριον συγκοινωνίαν», θριαμβολογούσαν οι εφημερίδες της εποχής.

Το πρώτο αεροπλάνο της γραμμής, ονομάστηκε «Αι Αθήναι» και είχε τρεις έλικες και πετούσε με τετραμελές πλήρωμα, δύο πιλότους, έναν μηχανικό και έναν ασυρματιστή ενώ μπορούσε να φιλοξενήσει 14 επιβάτες (άλλες πληροφορίες λένε πως είχε 12 θέσεις).

Το αεροπλάνο ξεκινούσε κάθε μέρα στις 9 από την Αθήνα και στις 3 το απόγευμα από τη Θεσσαλονίκη για την επιστροφή του. Όσο για το εισιτήριο, λέγεται πως… ήταν 25% λιγότερο από αυτών του σιδηροδρόμου και κόστιζε 750 δραχμές για τη Θεσσαλονίκη (aller – retour). Πτήσεις γίνονταν και από Αθήνα για Ιωάννινα.

Μερικά χρόνια αργότερα, ενα ανοιξιάτικο πρωινό, στις 6 Απριλίου του 1957, με πιλότο τον Παύλο Ιωαννίδη και με μοναδική αεροσυνοδό τη Ντενίζ Καράγιωργα, πραγματοποιείται η πρώτη πτήση Αθήνας – Θεσσαλονίκης της νέας αεροπορικής εταιρείας, με το σήμα των 6 κύκλων… με το όνομα «Ολυμπιακή Αεροπορία».

Related stories

Στην Κονσέρβα ήπιαμε στην υγειά της αιώνιας καψούρας

Μπορεί να έχεις ακούσει για τον Χάρη της Κονσέρβας,...

ΘΕΑΤΡΟ | Τα 39 Σκαλοπάτια του Patrick Barlow στην Θεσσαλονίκη

«Τα 39 Σκαλοπάτια», το κωμικό θρίλερ κατασκοπείας που παρουσιάστηκε...

Η Μαρία που έγινε Κάλλας: Αξίζει να το δείτε;

Η σειρά «Η Μαρία που έγινε Κάλλας» ξετυλίγει τη...

Αστικοί Θρύλοι | Το 1ο Γυμνάσιο

της Μαρίας Ράπτη Εκείνοι που δεν γεννήθηκαν ποτέ, παίζουν στα...