Η ώρα της κρίσης για τον πολυσυζητημένο ποδηλατόδρομο της Λεωφόρου Νίκης έφτασε. Ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Στέλιος Αγγελούδης, προχωρά σε διαβούλευση για τη μοίρα αυτού του προσωρινού έργου, που έχει ξεκινήσει από την περίοδο της πανδημίας και πλέον βρίσκεται αντιμέτωπο με τις προδιαγραφές νομιμότητας.
Ο ποδηλατόδρομος, που είχε μεταφερθεί από το πλακόστρωτο στο οδόστρωμα τον Ιούλιο του 2020, ήταν μέρος των προσωρινών μέτρων για την αντιμετώπιση της Covid-19 και την απόδοση περισσότερου χώρου στους πολίτες. Ωστόσο, με την άρση των περιοριστικών μέτρων, το συγκεκριμένο έργο παρέμεινε σε λειτουργία, αν και πλέον παραβιάζει τις νομικές απαιτήσεις για τη δημιουργία ποδηλατόδρομων. Η προηγούμενη δημοτική αρχή του Κωνσταντίνου Ζέρβα είχε δηλώσει πως ο ποδηλατόδρομος θα επιστρέψει στο πλακόστρωτο μόλις ολοκληρωθεί το ξύλινο ντεκ, έργο που όμως παραμένει μακριά από την υλοποίηση.
Η νέα διοίκηση υπό τον Στέλιο Αγγελούδη εκτιμά ότι η δημοπράτηση του έργου του ξύλινου ντεκ μπορεί να γίνει το 2025. Μέχρι τότε, ο ποδηλατόδρομος παραμένει ένα θέμα ανοιχτό σε διαβουλεύσεις, με την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας Θράκης να έχει ήδη απορρίψει τις μελέτες του έργου, καθώς αυτές δεν πληρούν τις νομικές προδιαγραφές. Ο δήμαρχος Αγγελούδης, που φαίνεται αποφασισμένος να επιβάλει τη νομιμότητα, ανέφερε στη Voria.gr: «Δεν μπορεί να ζητώ νομιμότητα παντού και την ίδια ώρα εγώ να είμαι παράνομος».Ο φάκελος με τη μελέτη του ποδηλατόδρομου έχει ήδη αποσταλεί στις υπηρεσίες της Αποκεντρωμένης Διοίκησης, που γνωμοδότησαν αρνητικά. Τις επόμενες ημέρες, ο κ. Αγγελούδης θα συγκαλέσει σύσκεψη με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, όπως τις υπηρεσίες του δήμου και εκπροσώπους των ποδηλατικών συλλόγων, για να αποφασιστούν τα επόμενα βήματα. Το ερώτημα που προκύπτει είναι: θα συνεχίσει να λειτουργεί ο ποδηλατόδρομος ή θα καταργηθεί σύντομα;
Η πρόταση για την κατάργησή του είχε ήδη τεθεί από το Συντονιστικό Όργανο για το Flyover, πριν ο Αγγελούδης αναλάβει επισήμως τα καθήκοντά του. Οι συζητήσεις του περασμένου Δεκεμβρίου κατέληξαν στην προώθηση της ιδέας για κατάργηση, προκειμένου να διευκολυνθεί η κυκλοφορία στο κέντρο της πόλης, ιδιαίτερα τις ώρες αιχμής.
Το Μέλλον της Κυκλοφορίας στη Λεωφόρο Νίκης
Η κατάργηση του ποδηλατόδρομου, αν όντως πραγματοποιηθεί, θα σημάνει επιστροφή σε παλιές προκλήσεις. Προ πανδημίας, η Λεωφόρος Νίκης έπασχε από το χρόνιο πρόβλημα της παράνομης στάθμευσης και των φορτοεκφορτώσεων, με αποτέλεσμα να λειτουργεί ουσιαστικά με δύο λωρίδες κυκλοφορίας, όπως ακριβώς συμβαίνει και τώρα. Επομένως, η λύση δεν είναι απλώς να αφαιρεθεί ο ποδηλατόδρομος, αλλά να υπάρξει και αυστηρή αστυνόμευση του χώρου από την Τροχαία ή τη Δημοτική Αστυνομία, ώστε να αποφευχθεί η επιστροφή στο χάος.
Η Λεωφόρος Νίκης είναι ένας από τους πιο πολυσύχναστους και εμβληματικούς δρόμους της Θεσσαλονίκης. Η εύρεση μιας βιώσιμης λύσης για τον ποδηλατόδρομο είναι απαραίτητη, προκειμένου να εξυπηρετεί τις ανάγκες των κατοίκων, διατηρώντας ταυτόχρονα την πόλη φιλική προς τους ποδηλάτες και το περιβάλλον. Οι συζητήσεις που βρίσκονται σε εξέλιξη αναμένεται να καθορίσουν το μέλλον αυτού του έργου, το οποίο έχει προκαλέσει πολλές αντιδράσεις και έντονο ενδιαφέρον από την τοπική κοινωνία.